וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחקר: גלולות יאז ויסמין מעלות הסיכוי לקרישי דם

מחקר מקיף שנערך בארה"ב על ידי ה-FDA ובחן למעלה מ-800 אלף נשים, קבע כי מספר גלולות חדשות למניעת הריון עלולות להעלות את הסיכוי להיווצרות קרישי דם ב-75%

גלולות מסוכנות? ממחקר חדש שפרסם אתמול (ראשון) מנהל התרופות והמזון האמריקאי, ה-FDA, עולה כי מספר מותגים של גלולות למניעת הריון עלולים להעלות משמעותית את הסיכוי להיווצרות קרישי דם. בין סוגי הגלולות נמצאות גם גלולות מסוג "יאז" ו-"יסמין" הפופולריות גם בישראל.

על פי המחקר, לנשים שמשתמשות בגלולה "יאז" יש סיכוי גבוה ב-75% ללקות בקריש דם, מאשר נשים שנטלו גלולות מסוגים אחרים. המחקר בחן את ההיסטוריה הרפואית של למעלה מ-800 אלף נשים ברחבי ארצות הברית בין השנים 2001-2007. הגלולה יאז מכילה אסטרוגן בנוסף להורמון סינטטי במכונה דרוספירנון, הידוע ביכולתו להגביר את רמות האשלגן בדם.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
הגלולה יאז מכילה אסטרוגן בנוסף להורמון סינטטי במכונה דרוספירנון, הידוע ביכולתו להגביר את רמות האשלגן בדם. גלולות "יאז" ו-"יסמין"/מערכת וואלה, צילום מסך

"יאז" ו-"יסמין" המיוצרות על ידי חברת "באייר" הן המוצר השני הכי נמכר של החברה והיא הרוויחה מהן 1.6 מיליארד דולרים במכירות ברחבי העולם רק בשנה שעברה. מהחברה נמסר, כי "בשלב זה אנו בוחנים את המחקר, ועדיין לא יכולים להגיב עליו". עוד גלולות שנמצאו מסוכנות במחקר: בייז, ג'ינבי, לורינה, אוסל, ספירל, סיידה וזארה.

"למה לקחת גלולות שיכולות להרוג אותך?"

נראה כי זו איננה הפעם הראשונה שהתקבלו תוצאות אלו בנוגע לגלולה "יאז". מחקר שפורסם מוקדם יותר השבוע ב"בריטיש מדיקל ג'ורנל", ובחן מעל למיליון נשים דניות, הגיע למסקנה כי לנשים המשתמשות בגלולה יש סיכוי כפול ללקות בקרישי דם מאשר נשים שנטלו גלולות ישנות יותר המכילות את ההורמון לוונורגסטרל.

עם זאת, שני מחקרים שפורסמו בשנת 2007, שנעשו כחלק מדרישות ה-FDA לתרופות חדשות, לא מצאו כל הבדל בסיכוי לקרישי דם בין קבוצות הביקורת.

"בשלב מסוים עלינו לשאול את עצמנו מדוע ה-FDA ממשיך לאשר תרופות פחות בטוחות ושאין שום הבדל בינן לבין תרופות שכבר קיימות בשוק", אמרה ד"ר דיאנה צוקרמן, נשיאת המרכז הלאומי לנשים ומשפחות בארה"ב. "עם כל האפשרויות השונות שיש לגלולות למניעת הריון, מדוע לקחת את הגלולות היקרות ביותר שיכולות גם להרוג אותך?".

עוד באותו נושא
לחוצה? יש סיכוי שתשכחי ליטול גלולות בזמן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully