וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שגריר ארה"ב לאלי ישי: הקפיאו הבנייה בהתנחלויות

טל שלו

27.10.2011 / 12:55

בפגישה מקצועית ראשונה בין השניים, הסביר ישי לשפירו מדוע מפלגתו אינה תומכת בהקפאת ההתנחלויות והדגיש כי ישראל כבר הקפיאה את הבנייה ללא תוצאות מהצד הפלסטיני

שגריר ארצות הברית בישראל דן שפירו נפגש אתמול (רביעי) עם יו"ר ש"ס ושר הפנים אלי ישי לפגישה מקצועית ראשונה בין השניים. הפגישה עסקה בעיקר בנושאים מדיניים, והשגריר שב והדגיש בפני ישי כי המדיניות האמריקאית הייתה ונותרה תמיכה בהקפאת בנייה ישראלית בהתנחלויות. השגריר הבהיר לשר ישי כי מדיניות הממשל האמריקאי הייתה ונותרה חיודש המשא ומתן ללא תנאים מוקדמים וכמדיניות לגבי ההתנחלויות או כל צעד חד-צדדי אחר, שעשוי להשפיע על תוצאות המשא ומתן, ידועה ונשארה עקבית במרוצת 30 השנים האחרונות.

לדברי גורמים בסביבת ישי, שפירו התייחס בפגישה לפרסומים אודות תכניות הבנייה שאושרו בשבועות האחרונים בשכונת גילה בירושלים ובגבעת המטוס. לדברי הגורמים, בהקשר זה, אמר שפירו לשר הפנים כי ישראל צריכה להתנהל באופן שימנע את העלאת הצעת ההחלטה הפלסטינית לאישור כחברה באו"ם.

לדבריהם, אמר השגריר לישי כי "כל פעם שיש פרסום על בנייה חדשה האירופאיים מעלים טענות כלפי ישראל". הגורמים מסרו עוד, כי שפירו ביקש מישי לסייע לארצות הברית לעזור לישראל. השר ישי נימק בפניו בתגובה מדוע ש"ס אינה תומכת בהקפאת ההתנחלויות והסביר כי ישראל כבר הקפיאה את הבנייה בהתנחלויות ללא תוצאות מהצד הפלסטיני. "נהפוך הוא", אמר ישי לשפירו, "הדרישה להקפאה רק מעלה את אבו מאזן על עץ גבוה יותר והמשימה האמריקאית היא להוריד אותו מהעץ".

בימים האחרונים התפרסמו מספר דיווחים לפיהם וושינגטון מגבשת הצעה להקפאה חלקית של הבנייה בהתנחלויות בכדי לחדש את המשא ומתן בין ישראל והפלסטינים. לשכת ראש הממשלה דחתה את הפרסומים והבהירה כי לא תהיה הקפאה של הבנייה. משגרירות ארצות הברית טרם נמסרה תגובה על הדיווח, שפורסם לראשונה בעיתונות החרדית.

עוד באותו נושא
לאחר תום ההקפאה: תנופה בבנייה בהתנחלויות
מזכ"ל האו"ם: "הבנייה במזרח ירושלים לא מקובלת"
ארה"ב: התכנית להכשרת מאחזים פוגעת במאמצי השלום

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully