וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה הודיע על נסיגה מוחלטת מעירק עד סוף השנה

נשיא ארה"ב הודיע כי יקיים את ההבטחה שנתן אשתקד וישיב את החיילים האמריקאים בעירק, 39 אלף במספר, "הביתה לחגים". ראש ממשלת עירק אמר כי המדינות יוכלו כעת "לפתוח שלב חדש ביחסים"

נשיא ארצות הברית ברק אובמה הודיע אמש (שישי) כי יוציא את כל החיילים האמריקאים, כ-39 אלף במספר, מעירק עד סוף השנה. בהצהרה שמסר מהבית הלבן, אמר אובמה כי "כפי שהובטח, יתר חיילינו בעירק יחזרו הביתה עד סוף השנה. לאחר כמעט תשע שנים, המלחמה של ארצות הברית בעירק, תגיע לסיומה". אובמה הוסיף כי "החיילים בעירק יחזרו הביתה לחגים".

אובמה הוסיף כי "בחודשיים הקרובים, כוחותינו בעירק, עשרות אלפים מהם, יארזו את הציוד שלהם ויעלו על שיירות במסעם בדרך הביתה". אובמה מסר את הצהרתו לאחר שיחת ועידה באמצעות הוידאו עם ראש ממשלת עירק נורי אל מאליקי.

לקראת הנסיגה יקיימו פקידים אמריקאים ועירקים פגישה בה ידונו כיצד לאמן את הכוחות העירקיים כראוי. וושינגטון ובגדד דנו כבר בעבר בשאלה האם חיילים אמריקאים יישארו בעירק לאמן כוחות מקומיים לאחר נסיגת צבא ארצות הברית, אך לא הצליחו לגבש הסכמה בנושא.

עוד באותו נושא
אובמה הכריז על נסיגה מאפגניסטן: "זו רק ההתחלה"
כורדים הרגו 26 בטורקיה, צבא טורקיה פלש לעירק
יום דמים בעירק: לפחות 60 נהרגו בסדרת פיגועים

לדברי אובמה, היחסים בין המדינות "יעלו שלב" ויהיו יחסים "נורמליים בין שתי מדינות ריבוניות. שותפות שווה המבוססת על אינטרסים משותפים וכבוד הדדי". הוא הוסיף כי "אחרי הכל, יהיו ימים קשים לעירק, וארה"ב תמשיך לחפוץ בעירק יציבה, בטוחה ועומדת בזכות עצמה. אנו בטוחים שהם יוכלו לבנות לעצמם עתיד". אובמה הוסיף כי על ארצות הברית להתרכז כעת בבעיותיה הפנימיות.

ראש ממשלת עירק, נורי אל-מליקי, אמר בתגובה לדברי הנשיא אובמה כי הסגת הכוחות האמריקאיים מארצו תאפשר לשתי המדינות לפתוח במערכת יחסים אסטרטגית חדשה שנוגעת לאינטרסים של שתי המדינות. "השקפותיהם של שני הצדדים היו זהות בנוגע להתחלתו של שלב חדש במערכת היחסים האסטרטגית שלנו - לאחר שהצלחנו להגיע להחלטה להוציא את הכוחות עם סיום השנה", נכתב בהצהרה שפרסם משרדו של אל-מליקי.

(עדכון ראשון: 19:00)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully