וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישמחו באיפוק: השכנים ישמרו על פרטיות משפחת שליט

אריאל נוי

18.10.2011 / 0:02

במפעל ישקר, בו הועסק נעם שליט בשנים האחרונות, מתרגשים לחזרת בנו - אך ישמרו על איפוק. במועצה האזורית מעלה יוסף לא מתוכננת חגיגה המונית, והמשטרה נערכת בכוחות נרחבים

נועם אשל

(צילום: נועם אשל, עריכה: טל רזניק)

בכניסה למפעל ישקר באזור התעשייה תפן הסמוך לכפר ורדים לא ניתן היה להבחין אתמול (שני) בהתנהלות חריגה לקראת שחרורו הבוקר של גלעד שליט. אביו של גלעד, נעם, עובד במחלקת השיווק והפיתוח במפעל המייצר כלי חיתוך לתעשיית העיבוד השבבי ולייצור מוצרי מתכת מתקדמים שונים, יותר מעשר שנים. "אנחנו לא מדברים על הבן של נעם", אמר אחד העובדים שאף ביקש לא לציין את שמו מכיוון שהתבקשו לשמור על פרטיותה של משפחת שליט, "יש התרגשות במפעל אבל אנחנו משאירים את זה למשפחה. זהו רגע פרטי שלה".

גלעד שליט חוזר הביתה - סיקור מיוחד בוואלה!

נתניהו ינאם מחר: "אצלנו לא חוגגים שחרור רוצחים"
פעילי ימין: פרס על ראש מעורב ברצח בנו של כהנא
הנשיא פרס למשפחות השכול: חובתנו להציל את גלעד

הכנות במצפה הילה לקראת הגעתם של משפחת שליט, אוקטובר 2011. ג'יליס
התושבים יקבלו את פניו של גלעד בפתח היישוב, אך מבטיחים לשמור על פרטיות המשפחה/ג'יליס

מייסד המפעל, סטף ורטהיימר, ובנו איתן, יו"ר הדירקטוריון, "העדיפו לעשות הכל בשקט", סיפר אחד העובדים במפעל, "אנחנו יודעים שסטף המשיך לתמוך בנעם למרות שהוא כבר לא הגיע לעבודה. אנחנו יודעים שהוא עזר בקמפיין ואף עזר לנעם עם הקשרים שלו בממשלה. אבל כמו שסטף צנוע כזה, כך ביקשו מאיתנו לא לדבר. גם לא ראינו בזה טעם, כי בכל מקרה תמכנו בנעם והיינו מעודכנים כל הזמן. עכשיו אנחנו מקווים שגלעד יחזור לשגרה מהר וגם נועם. הוא חסר לנו כאן".

גם במועצה האזורית מעלה יוסף, שבתחום השיפוט שלה נמצא היישוב מצפה הילה, בו מתגוררת משפחת שליט, ההתרגשות רבה. עם זאת, ראש המועצה, אבי קרמפה, סיפר לוואלה! חדשות כי ההכנות להגעתו של גלעד נעשו כבר ביום בו נחתמה העסקה, אך יחד עם זאת ציין כי "אנחנו לא רוצים לעשות חגיגה המונית. זהו אירוע פרטי של המשפחה. הוספנו דגלי ישראל ברחבי יישובי המועצה בכלל ובמצפה הילה בפרט. ביום שגלעד יגיע נחלק דגלונים קטנים ותושבי היישוב יקבלו את פניו על הכביש". עוד אמר ראש המועצה כי משפחת שליט היא משפחה מאוד מאופקת, ולאור זאת החליטו לנהוג באופן זה. "זה השלב שבו צריכה המשפחה פרטיות ואני אעשה הכול כדי שתושבי המועצה יכבדו את פרטיות המשפחה. בזה לא נראה לי שתהיה בעיה, התושבים מסכימים ורואים נכונות להביע להתרחק מהם ולתת להם מרחב", הוסיף.

בדומה למועצה האזורית, גם בתחנת המשטרה במעלות נערכים לחזרתו של גלעד. "זה מחזה לא שגרתי, בדרך כלל מאד שקט פה. אבל היום כולם בתחנה לתדריך מיוחד", סיפר אחד השוטרים. מפקד המחוז הצפוני, ניצב רוני עטיה, הגיע לתחנה הקטנה להערכת מצב מיוחדת, במהלכה הוצגה תכנית אבטחה, תנועה, ליווי וסדר ציבורי לקראת שחרורו והגעתו של גלעד שליט לביתו. ניצב עטיה הדגיש כי שוטרי תחנת מעלות יאבטחו את האזור שמסביב לבית משפחת שליט במצפה הילה, ויהיו ערוכים לליווי בני המשפחה עם הגעתם לאזור הצפון.

"יש לסייע ולנקוט בכל האמצעים הנדרשים על מנת לאבטח את בית משפחת שליט, ליווי ואבטחת המשפחה לביתה במצפה הילה תוך מתן דגש לפרטיותה של המשפחה ושמירה על הסדר הציבורי. בתיאום עם צה"ל, נציגי היישוב והמשפחה, ועל מנת לשמור על פרטיותה של המשפחה וכבודה, הרחוב בו מתגוררת המשפחה ייסגר לחלוטין", אמר עטיה.

מפקד תחנת מעלות, רפ"ק איתן רז, הגיע היום למצפה הילה, שם כבר החלו להיערך הכוחות. "על מנת להקל על חזרתו של החייל ליישוב ללא תקלות, יוצבו שוטרים בין היתר בנקודת הנחיתה של המסוק הצבאי שיביא אותו, כדי לאפשר לו ולמשפחתו אורח חיים תקין. השוטרים יתגברו את נוכחותם במקום החל מהלילה. כמו כן, העיתונאים המסקרים את האירוע הועברו למתחם מרוחק יותר". עוד הוסיף רז כי "יכול להיות שנהיה פה כמה ימים יכול להיות אפילו כמה חודשים".

לפניות לכתב: arielnews@walla.com

(עדכון ראשון: 23:15)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully