וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תופעה בגבול הדרומי: הצבא המצרי יורה במסתננים

2.10.2011 / 16:10

לצד הטענות בצה"ל כי נוכחות גדודי הצבא המצרי בגבול ישראל-מצרים משפרת את רמת הביטחון באזור, ישנה תופעה של ירי במסתננים שבורחים לישראל. "מחוררים אותם בקליעים"

בעל הבית החדש בגבול ישראל-מצרים: גדודים של הצבא מצרי נכנסו לפני כחודש וחצי לחצי האי סיני, באישור ישראל, במסגרת מבצע "נשר" שנלחם במנהרות, בהברחות ובפעילות טרור היוצאת מהאזור. בצה"ל טוענים כי למרות שהיו מספר התרעות לביצוע פיגועים בגבול המצרי לאחרונה, כניסת הצבא המצרי לאזור משפרת את רמת הביטחון. "יש עדיין חיילים מצרים שמשתפים פעולה עם מבריחים וכאלה שצועקים מילים גסות לעבר חיילות שפועלות בגבול אבל בסך הכל אנחנו מרגישים שיפור ברצינות שלהם למנוע פעילות חבלנית עויינת משטחם", אמר היום (ראשון) גורם ביטחוני.

עוד באותו נושא:
בתיאום ישראלי: "כוחות צבא מצריים נכנסו לסיני"
הועלתה הכוננות ליד אילת בשל "התרעה מיידית"
חשש בצה"ל: מחבלים יתחפשו לסודנים ויחדרו לישראל

חיילי צה"ל בגבול ישראל מצרים. רויטרס
על פי הנחיה מפורשת כל פצוע שמגיע לשטח ישראל מקבל טיפול רפואי מלא. גבול ישראל-מצרים/רויטרס

יחד עם זאת, במערכת הביטחון טוענים כי ישנה תופעה חדשה לאורך הגבול – ירי מסיבי לעבר המסתננים. "מחוררים אותם בקליעים, יש דברים איומים. אנשים מרוחים וקרועים על הטלטלית (גדר הגבול – א.ב). הם זוחלים בשארית כוחותיהם לישראל", אמר הגורם הביטחוני וציין כי הירי לא מתבצע על כל מסתנן, אם כי בחודשיים האחרונים אין שבוע שבו אין תקרית ירי.

בצה"ל מעריכים כי התופעה החדשה נגרמת בשל מדיניות חדשה בצבא המצרי, אך גם לאור זאת שהמסתננים מתקשים לעבור את גדר הטלטלית שלאורך הגבול כשהם נמלטים בריצה מהצבא המצרי, במיוחד אם הם פצועים. הגורם הביטחוני הדגיש כי על פי הנחיה מפורשת כל פצוע שמגיע לשטח ישראל מקבל טיפול רפואי מלא, ואם מדובר במקרה של הצלת חיים - מוקפץ מסוק צבאי לפינוי עד בית החולים.

במקביל, ציינו במערכת הביטחון ובצה"ל כי שיתוף הפעולה והתיאום ברמה הטקטית עם הצבא המצרי השתפר, באמצעות אגף התכנון ומרכז התיאום, כמו גם כתוצאה מהעברת משאבים ואמצעים על ידי צה"ל לאזור לאחר הפיגוע שאירע ליד אילת לפני כחודש וחצי. "יש זירוז מהלכים מאז הפיגוע שכולל עיבוי משמעותי של מכ"מים ופלוגות איסוף", הסביר הגורם הביטחוני והוסיף כי "חיזוק המכשולים והגדר הפכו לגורם שמשפיע לטובה על הגזרה".

לפניות לכתב: amirbohbot@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully