וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: "גם יצרן פצצות של אל קאעדה נהרג בתימן"

איסרהים אל אסירי נחשב כמעורב בניסיון הפיגוע בדטרויט בחג המולד 2009 ובהברחת פצצות במדפסות לארה"ב. גורמים בארה"ב: "אם הדיווח מדויק זוהי הפעולה המוצלחת ביותר נגד אל קאעדה"

גורמי מודיעין בארה"ב הודיעו הבוקר (שבת) כי בהתנקשות במנהיג אל קאעדה בתימן אנוואר אל-אוולקי נהרג ככל הנראה גם "יצרן הפצצות" של אל קאעדה במדינה איברהים אל אסירי. "אם יתברר הדיווח כמדויק תיחשב ההתנקשות לפעולה המוצלחת ביותר נגד פעילי אל קאעדה עד כה", אמרו שני בכירים שביקשו להיאר בעילום שם לתקשורת האמריקאית.

עוד על החיסול בתימן:

אובמה: "טרוריסטים לא יהיו בטוחים בשום מקום בעולם"
דיווח בתימן: חוסל מנהיג אל קעאדה בחצי האי ערב
ארצות הברית: חיסלנו את מספר 2 באל-קאעדה

שמו של אל אסירי נקשר למספר ניסיונות פיגועים בארה"ב. טביעות אצבעותיו נמצאו בין היתר על הפצצה שנשא אזרח ניגריה שניסה לפוצץ מטוס בשמי דטרויט בחג המולד ב-2009. כמו כן חושדות הרשויות בארה"ב כי אל אסירי היה מעורב בהכנת הפצצות אותן ניסתה אל קאעדה להבריח למדינה בשנה שעברה באמצעות הסלקתן במדפסות.

נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, התייחס אמש לחיסולו של אנוואר אל-אוולקי. לדבריו, "זוהי אבן דרך משמעותית" במאבק להבסת אל-קאעדה ובני בריתם. אובמה הוסיף כי החיסול מהווה "הוכחה נוספת כי ארגון אל-קאעדה ופעיליו לא יהיו בטוחים בשום מקום בעולם". בהמשך דבריו ציין הנשיא האמריקאי כי ממשלת תימן לקחה חלק במאמצים הבינלאומיים כנגד פעילי טרור כמו אל-אוולקי. בשיחה עם עיתונאים הסביר אובמה כי אין ביכולתו להיכנס לפרטי המבצע, והדגיש כי מדובר בפעולה שתוכננה זמן מה בסיוע ממשלת תימן.

בפעולה נהרג על פי מקורות בארצות הברית האזרח האמריקאי סמיר חאן, בן 25, שהיה פעיל אל-קאעדה וערך את "Inspire", ביטאון הארגון. לפני כמה ימים פורסם במגזין מאמר, שקרא לאירן "להפסיק להפיץ שמועות וקונספירציות" לגבי פיגועי 11 בספטמבר שעשה אל-קאעדה, לאחר שהנשיא מחמוד אחמדינג'ד אמר שארצות הברית וישראל אחראים להם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully