וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כיצד קשור שון פן לשחרור המורשעים בריגול מאירן?

המטיילים האמריקאים ג'וש פטאל ושיין באואר שוחררו בשבוע שעבר מאירן, למעלה משנתיים לאחר שנעצרו. נשיא ונצואלה הוגו צ'אווס חושף כיצד סייע, לבקשת הכוכב ההוליוודי, לשחרור

נשיא ונצואלה, הוגו צ'אווס, אמר הלילה (שישי) כי שוחח עם נשיא אירן, מחמוד אחמדינג'אד, ואף שיגר מכתב לעמיתו האירני, בו ביקש לשחרר את המטיילים האמריקאים שיין באואר וג'וש פטאל, זאת לבקשתו של השחקן שון פן. "אם השיחה והמכתב הללו תרמו במקצת – אני שמח", אמר צ'אווס, "אפילו אם לא". שני המטיילים שוחררו בשבוע שעבר ממעצר באירן לאחר שהורשעו בריגול למען ארה"ב.

עוד על שחרור המטיילים האמריקאים מאירן:
הקשר הישראלי שהסתיר השבוי האמריקני באירן
חוויות מהכלא האירני: ”שבתנו רעב בשביל מכתבים”
צפו: איחוד מרגש של המשוחררים מאירן עם יקיריהם

פטאל ובאואר, שניהם בני 29, טיילו יחד עם ידידתם שרה שוורד ביולי 2009 בצפון עירק, ולטענתם חצו בטעות את הגבול לאירן - שם נעצרו בידי שירותי הביטחון והואשמו בריגול למען ארה"ב. במהלך המעצר התארסו באואר ושוורד בת ה-32, אך לפני כשנה נאלצו השניים להיפרד, כששוורד שוחררה "מטעמים המונטיריים" (גם כן בערבות של חצי מיליון דולרים), ושבה לארה"ב. היא קיבלה בהמשך זימון למשפט, אך לא שבה לאירן.

המטיילים ששוחררו מהכלא האירני שבו לארה"ב. רויטרס
חייבים תודה לשון פן? שיין באואר וג'וש פטאל/רויטרס

בחודשים האחרונים התנהל משפטם של השניים הנותרים, והם הורשעו לבסוף בריגול ונגזר עליהם מאסר של שמונה שנים. תפנית חלה לפני כשבועיים, כשאחמדינג'אד הכריז במפתיע שהשניים צפויים להשתחרר בערבות. ואולם, במערכת המשפט סירבו לאשר את הדברים, והשחרור המשיך להתעכב, בין היתר משום שהשופט שהיה אמור לחתום על צו השחרור היה בחופשה. לבסוף, חזר השופט לעבוד וחתם על הצו. יש לציין כי השניים עדיין בגדר מורשעים באירן, הממתינים לדיון בגזר דינם בבית משפט לערעורים. עם זאת, בהנחה שיעזבו בהקדם את המדינה, ניתן להניח שהם לא ישובו אליה להמשך הדיונים המשפטיים.

לאחר שובם של המטיילים לארה"ב, נודע השבוע כי פטאל, תושב אלקינס פארק שבפנסילבניה, הוא יהודי, ולא רק זאת - הוא אף בן לישראלי ששירת בצה"ל, והוא עצמו ביקר פעמים רבות את משפחתו המורחבת בישראל. על פי פרסום ב-"Jewish Exponent", עיתון הקהילה היהודית בפילדלפיה, אביו של ג'וש, ג'ייקוב פטאל, נולד בעירק ועלה לישראל עם הוריו ב-1951. לאחר שירותו הצבאי היגר האב לארה"ב, והקים משפחה בפנסילבניה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully