וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תוקפי אריק קרפ יערערו: "מחדלים בחקירת המשטרה"

גלעד גרוסמן

1.9.2011 / 3:05

שלושת התוקפים שהורשעו בהריגתו של קרפ באוגוסט 2009 בטיילת בתל אביב יערערו על עצם ההרשעה ועל העונש שנגזר עליהם - 26 שנות מאסר. "הוטל עליהם עונש המתקרב למורשעים ברצח"

שניים מתוקפיו של אריק קרפ יערערו הבוקר (חמישי) לבית המשפט העליון על הרשעתם בהריגתו ועל העונש שנגזר עליהם. ביום ראשון צפוי הנאשם השלישי לערער אף הוא על ההרשעה והעונש שנגזרו עליו. מנגד, הפרקליטות החליטה שלא לערער על זיכויים של השלושה מרצח.

בחודש יולי האחרון גזר בית המשפט המחוזי בתל אביב 26 שנות מאסר על שלושת הצעירים שהורשעו בהריגתו של קרפ בטיילת בתל אביב באוגוסט 2009 - ג'מיל עדס, עבד אלרחמן עדס וקטין נוסף שהיה בן 17 בעת המעשה. בתחילה הואשמו השלושה ברצח, אולם זוכו מעבירה זו. השופטים קבעו כי למרות האכזריות של התקיפה, אותה כינו "אקסטזת אלימות מבעיתה", לא הוכח שהשלושה התכוונו להמית את קרפ. עם זאת, הם קבעו כי השלושה היו יכולים לצפות את תוצאת התקיפה, ולכן מדובר בהריגה.

על פי הכרעת הדין, הטרגדיה החלה כאשר הקטין ניגש אל קרפ וביקש ממנו ש"יסדר" לו את אשתו או בתו, שישבו עמו על ספסל בטיילת. בערעור שיגיש הקטין, באמצעות עו"ד אשר חן נטען כי המשטרה נשבתה ב"קונספציה" שהשלושה הם אלה שאחראים למותו של קרפ, ולכן נמנעה מבחינה אמיתית ומדויקת של העובדות בתיק. עוד נטען, שהפרקליטות מנעה מבית המשפט ראיות חשובות בתיק, ובסופו של דבר בית המשפט נכשל בקביעותיו העובדתיות לגבי מה שהתרחש באותו לילה, והרשיע את השלושה בטעות. בנוסף, בערעור נטען כי בחקירת המשטרה היו שורה ארוכה של מחדלים, וגם פגיעה בזכויותיו של הקטין.

"העונש חורג מהענישה המקובלת"

"ההתגוששות בין המערער והנאשמים למנוח התרחשה במשך זמן קצר, ללא שימוש בנשק קר, כאשר בסיומו היה המנוח בחיים, ופנה בריצה או הליכה מהירה מהמערער והנאשמים – כאשר הם פונים לכיוון הנגדי – וברי שלא הייתה להם כל כוונה להמית את המנוח, לא בטרם ההתגוששות ובוודאי לא במהלכה", נכתב בעתירה.

הקטין, והמערער השני ג'מיל עדס, שמיוצג על ידי עו"ד משה מרוז, טוענים כי בית המשפט שגה כאשר קשר באופן ישיר בין המכות שספג קרפ לבין מותו, או לכל הפחות לאפשרות שהשלושה היו צריכים לצפות שהמכות יובילו למותו. זאת, לאור העובדה שגופתו של קרפ נמצאה במים במרחק רב מזירת התקיפה בתוך המים, כאשר הלך לאורך שובר גלים סמלי לפני שנכנס למים, כאשר לא ידע לשחות. לטענתם, קרפ היה יכול לנסות לברוח מתוקפיו בכמה דרכים אחרות, שלא היו מובילות לטביעתו.

עו"ד חן גם טוען כי העונש שהוטל על הקטין חורג מהענישה המקובלת, וכי אם בית המשפט העליון יתיר את ההרשעה על קנה, יש לקצר את העונש שנגזר עליו באופן משמעותי, כך שיעמוד על כ-10 שנות מאסר. עו"ד מרוז הוסיף, כי משקבע בית המשפט כי הנאשמים לא חפצו במותו של קרפ וזיכה אותם מעבירת רצח, לא היה מקום להרשיעם גם בעבירת הריגה. כמו כן, מכיוון שהשלושה זוכו מרצח, לא היה מקום להטיל עליהם עונש המתקרב בחומרתו לעונש הנגזר על מורשעים ברצח.

כותרות אחרונות בפרשה:
עבודות שירות לצעירים שלא מנעו את תקיפת אריק קרפ
26 שנות מאסר נגזרו על שלושת הורגי אריק קרפ
אלמנתו של קרפ: ”צדק לא נעשה, היה פה רצח”

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully