וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאבטחי השרים תובעים: "מפרים את זכויותינו"

גלעד גרוסמן

29.8.2011 / 12:48

עשרות מאבטחי שרים תובעים את חברת "מיקוד" בה הם מועסקים ואת המדינה על תנאי העסקתם שלדבריהם כוללים שעות עבודה ארוכות ללא הפסקה ואי תשלום שעות נוספות

81 מאבטחים של שרים, רבנים ומשפחת ראש הממשלה, המועסקים בחברת השמירה והאבטחה "מיקוד", הגישו היום (ראשון) לבית הדין לעבודה בתל אביב תביעה בגובה של כ-14 מיליון שקל, לאחר שלטענתם קיפחו את זכויותיהם.

על פי התביעה, שהוגשה באמצעות עו"ד גל גורודיסקי, המאבטחים הועסקו במשך שעות ארוכות, לעתים אפילו במשך ארבעה-חמישה ימי עבודה, ללא הפסקה ובניגוד לחוק שעות עבודה ומנוחה, וזאת מבלי לשלם להם שעות נוספות וזכויות נוספות המגיעות להם על פי דין. עוד טענו, כי לא שולם להם עבור שעות נוספות, חופשה, הבראה, ימי מחלה, חגים, תעריף שבת ועוד.

בתביעה נטען, כי במהלך 2007 החליטה המדינה להעביר את האחריות לתשלום שכרם של מאבטחי השרים לחברת שמירה. זאת לטענת התובעים, כיוון שסברה כי ניתן יהיה להפר את זכויות העובדים מבלי שתיתן על כך את הדין. מי שזכתה במכרז הייתה חברת "מיקוד", שלטענת התובעים הינה "מפרת זכויות עובדים שיטתית, ב'שיטת מצליח', שניתנו נגדה עשרות פסקי דין על הפרת זכויות עובדים".

לטענת התובעים, מאבטחי השרים מועסקים על בסיס שכר יומי, כך שהם מקבלים בין 634-719 שקלים עבור 25 שעות עבודה רצופות, כך ששכרם לשעה גובל בשכר מינימום. "התובעים הם לוחמים קרביים עזי נפש המגינים על שרי המדינה בגופם", נכתב בתביעה. "מדובר באנשי מקצוע מהטובים בעולם, שרואים בעבודתם שליחות ומבצעים אותה במסירות אין קץ. למרות זאת, הפקירה אותם המדינה כבני ערובה, בידי 'מיקוד' - חברת קבלן מפרת זכויות עובדים, וכל מאמצי המאבטחים להביא את המדינה לתקן את העוול, עלו בתוהו. המדינה היא זו שקובעת את תנאי העסקתם של המאבטחים, המדינה דואגת להכשרתם, המדינה מחליטה מי מהמאבטחים יפוטר והמדינה היא זו שקובעת את הסטנדרט המקצועי בהם נדרשים המאבטחים לעמוד. עתה נדרשת המדינה לשלם את המחיר על מחדליה".

לאחרונה התאגדו המאבטחים בהסתדרות העובדים הלאומית, בניסיון לשפר את תנאיהם. סמנכ"ל האגף לאיגוד מקצועי בהסתדרות העובדים הלאומית, בטי מצר לוי, בירכה על החלטת המאבטחים להצטרף להסתדרות. "מדובר בקבוצת עובדים איכותית ומסורה ביותר לעבודתה, אשר השכילה להבין כי הגיעה העת לאבטח את זכויותיהם כעובדים וכי עליהם לפעול למיצוי וקידום זכויותיהם אל מול מעסיקם. לדבריה, הסתדרות העובדים הלאומית תפעל להסדרה הולמת של זכויותיהם והתאמת שכרם למציאות עבודתם".

טרם הוגש כתב הגנה.

עוד באותו נושא
אולצו לעסוק בזנות ותובעות את המדינה: "ממנו הטיפול במחלותינו"
תביעת ענק נגד איקאה: "השקיות המתכלות לא מתכלות"
נערים מדימונה תובעים: "עבדנו תמורת 8 ש"ח לשעה"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully