וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נערים מדימונה תובעים: "עבדנו תמורת 8 ש"ח לשעה"

ענת עובדיה

15.6.2011 / 17:48

שני נערים בני 16 הגישו תביעה נגד אולם אירועים בטענה שנוצלו - ועבדו תמורת 50% מגובה השכר הקבוע בחוק לבני גילם. "לא הייתה לנו ברירה אחרת. אין מקומות עבודה אחרים בדימונה"

"חיפשתי עבודה אחרת אבל לא מצאתי שום דבר באזור. עדיף קצת כסף על כלום". כך סיפר היום (רביעי) ירדן, בן 16 וחצי מדימונה, שעבד כמעט שנה באולם אירועים תמורת שכר של שמונה שקלים לשעה - מחצית מגובה השכר הקבוע בחוק עבור נערים בגילו.

בשיחה עם וואלה! חדשות, הוא סיפר כי לאחר זמן רב שלא השיג עבודה, שמע על "היכלי זינו" דרך חברים. "התקבלתי לעבודה. כשהתחלתי לעבוד לא דיברו איתי על שכר – אמרו לי שאקבל 70 שקלים ליום עבודה וזהו. עבדתי בערך תשע או עשר שעות ביום, והיו ימים שאפילו טיפה יותר, והסכום נשאר תמיד אותו סכום".

על פי כתב התביעה, בניגוד לחוק הקובע כי העסקת נערים מותרת עד השעה 22:00 בלילה ובמקרים מיוחדים עד השעה 23:00, ירדן וחבר נוסף לעבודה שהגיש עמו את התביעה הועסקו באולם האירועים החל מהשעה 17:30 אחר הצהריים ועד לשעות שתיים-שלוש בלילה. כמו כן, הנערים לא קיבלו תלושי שכר כפי שנקבע בחוק. לאחר סיום עבודתם, ורק לאחר התערבות הסתדרות הנוער העובד והלומד, הועברו לרשותם תלושי השכר, בהם צוין כי שכרם עמד על 8.16 לשעה בלבד - כמחצית מגובה השכר הקבוע בחוק שכר המינימום עבור נערים בגילם.

האולם: "הטענות יתבררו כלא נכונות בבית המשפט"

לדברי ירדן, הוא ידע כי השכר איננו הגיוני, אולם ידע גם שאין לו ברירה אחרת. "לא ממש הבנתי בהתחלה איך הכל מתנהל, אבל אחרי כמה זמן הבנתי שזה בהחלט לא השכר הממוצע שאני אמור לקבל. ידעתי שאם הייתי שואל על זה לא הייתי נשאר שם"

"במקביל, דווקא ניסיתי לראות אם יש מקומות אחרים, אבל פשוט לא היו באזור אופציות אחרות. שאר העובדים האחרים היו כולם במצב זהה – הם ידעו שזה לא בסדר, אבל פשוט החליטו להמשיך, להישאר שם, כי לא הייתה שום אפשרות אחרת". ירדן אמר כי הוריו ידעו על עבודתו, אולם לא ידעו על השכר ועל תנאי העבודה.

כעבור כשנה, החליטו ירדן ונער נוסף שעבד לצדו לפנות לנוער העובד והלומד דרך טופס תלונה ברשת. "נציג של התנועה בירר איתנו את כל הפרטים והשעות. דרכם הגשנו תביעה, שכרגע נמצאת בתהליכים בבית משפט".

יובל אליהו, עו"ד המייצג את "אולמי זינו", אמר בתגובה: "כל הטענות המוצגות כאן הן עורבא פרח, ועוד יתבררו כלא נכונות. באחד מתלושי השכר נעשתה טעות סופר בתום לב, וכל התביעה נסמכת על השערות ולא על מסמכים. כמו כן, יש ויכוח לגבי מספר השעות בו עבדו בכל אירוע. הכל יתברר בבית משפט".

עוד באותו נושא:
המדריך למעביד: העסקת בני נוער

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully