וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צעדו עם לפידים לבית נתניהו: לא להתייקרות החשמל

"די די ביבי די, המחיר כבד עליי" - כך קראו כמאתיים מפגינים שצעדו עם לפידים לעבר מעון ראש הממשלה בירושלים, במחאה על מחירי הדיור. "בעקבות ההעלאה יעלו גם מחירי המזון"

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר, עריכה: יותם בן-דוד)

באו חושך לגרש: כמאתיים מפגינים שביקשו להביע את מחאתם נגד העלאת מחירי החשמל צעדו אמש (שלישי) לעבר מעון ראש הממשלה בירושלים, כשבידיהם לפידים. המפגינים הניפו שלטים וקראו קריאות "די, די, ביבי די, המחיר כבד עליי", "באנו חושך לגרש".

עוד על העלאת מחיר החשמל
התאחדות התעשיינים: ”החשמל יוביל לעליית מחירים”
המס על הסולר ירד - החשמל יתייקר ב-10% בלבד

אחד המשתתפים בהפגנה אמר כי "מעלים לנו את מחירי החשמל דווקא בזמן שיש דרישה חזקה מהעם לצדק חברתי. דווקא בתקופה הזו מקשים עוד יותר על מעמד הביניים". הוא הוסיף כי "העלאת מחירי החשמל תביא בסופו של דבר גם להעלאת מחירי המזון. בכוונת מארגני הצעדה לקרוא מחר לאזרחי ישראל לכבות את האור לחמש דקות – וזאת כדי להראות לראש הממשלה, בנימין נתניהו, ולממשלתו כי אין בכוונת המפגינים לסגת מעמדותיהם.

מצעד לפידים על מחאת התייקרות החשמל בירושלים, יולי 2011. עומר מירון
"המחיר כבד עליי". הצעדה הערב/עומר מירון

בראשית השבוע עלה מחיר החשמל לשוק הפרטי ב-9%, ולשוק העסקי בכ-10%. מדובר בעליה מתונה מהמתוכנן, לאחר ששר האוצר, יובל שטייניץ, חתם ביום ראשון האחרון על צו שיורה להפחית את מס הבלו על הסולר – ובכך מנה עלייה של מחירי החשמל ב-20%. השר שטייניץ ציין כי "למרות שעליית מחירי הדלקים בעולם והפגיעות בצינור הגז המצרי מחייבות עליה זמנית במחירי החשמל, החלטתי לפעול על מנת שהמחיר הזמני לא יעלה מעבר לרמתו המקורית בתחילת שנת 2010".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully