וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצרים: קרע באחים המוסלמים - 5 צעירים הודחו

5.7.2011 / 12:53

שבועות לפני הבחירות, הדיחה התנועה האיסלמית חמישה מצעיריה, שהיו בין מובילי ההתקוממות, משום שהעזו להקים מפלגה חדשה ומודרנית יותר במקום להתמודד במסגרת המפלגה שהקימה התנועה

שבועות לפני הבחירות לפרלמנט במצרים, שייערכו בספטמבר הקרוב, גובר השסע בתוך אחת המפלגות המרכזיות שצפויות להתמודד. לפי דיווח היום (שלישי) בעיתון "א-שורוק", תנועת האחים המוסלמים הדיחה חמישה מחבריה, שהיו שותפים ליוזמה להקים מפלגה עצמאית של צעירים, שתתחרה נגד המפלגה הפוליטית הרשמית של התנועה, "מפלגת החירות והצדק", אותה הקימה השנה כשבית המשפט התיר לה לשוב ולפעול כתנועה פוליטית, לאחר שנים שהייתה מחוץ לחוק בהוראת משטרו של הנשיא המודח חוסני מובארק.

כנס של האחים המוסלמים, קהיר, מצרים, 18 במאי 2011. AP Photo/Nasser Nasser, AP
ילדים בכנס של האחים המוסלמים, בחודש שעבר בקהיר/AP, AP Photo/Nasser Nasser

לפי דיווח העיתון, מועצת ההנהגה של האחים המוסלמים החליטה להדיח את החמישה מחברות בארגון הצעירים של התנועה, לאחר שהכריזו בחודש שעבר על הקמת מפלגתם, "המפלגה המצרית העכשווית". בהקמת המפלגה ביקשו צעירי האחים המוסלמים, שהיו בין מובילי ההפגנות העממיות הגדולות שהביאו למהפכה במדינה בתחילת השנה, לאמץ סדר יום מודרני ואזרחי יותר, ולהביע את התנגדותם לזיקה בין הדת למדינה.

פילוגים ועמימות אידאולוגית

אחד מחמשת המודחים, עבד אל-רחמן חליל, כבר הודיע כי בכוונתו לערער נגד ההדחה. "ההחלטה על הקמת המפלגה אינה קשורה לחברותנו בתנועה, אז מדוע מדיחים אותנו?", תהה.

המפלגה שהקימו האחים המוסלמים נחשבת למאורגנת והמוכנה ביותר לקראת הבחירות, אך בשבועות האחרונים נראה שהיא ניזוקה מהפילוגים בתוכה, מהעמימות לגבי קווי האידאולוגיה שלה ומדימוי בעייתי של כמה ממנהיגיה, שנתפסים בעיני חלקים מהציבור כמעוניינים רק בכוח ושררה.

המזכיר הכללי של התנועה, מחמוד חוסיין, כבר הבהיר לאחר הקמת המפלגה הרשמית של התנועה כי מי מחבריה שיצטרף למפלגה אחרת, יודח ממנה. במסגרת זאת, הודח כבר מהתנועה אחד מבכיריה, עבד אל-מונעם אבו אל-פתוח, משום שהכריז כי יתמודד על הנשיאות, אף שהתנועה כבר הצהירה כי היא אינה מעוניינת בשלטון.

עוד על האחים המוסלמים:
בארה"ב הודו: אנו מקיימים קשרים עם האחים המוסלמים
האחים המוסלמים: לא מעוניינים לשלוט במצרים
אובמה: "לאחים המוסלמים אין רוב במצרים"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully