וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עובדות זרות בפנייה לישי: "אל תגרש את ילדינו!"

1.7.2011 / 12:00

האמהות הפיליפיניות לוקחות את גורל ילדיהן בידיהן ונאבקות נגד גירושם בצעדת מחאה שיזמו. מאות מפגינים הצטרפו לצעדה ומחו על גירוש ילדי הזרים: "עד מתי יימשכו פשעי אלי ישי?".

קובי אליהו

(צילום: קובי אליהו, עריכה: יותם בן-דוד)

מאות מפגינים צעדו היום (שישי) בשדרות רוטשילד בתל אביב, במחאה על גירוש הילדים הזרים. "עד מתי יימשכו פשעי אלי ישי?", צעקו המפגינים, אימהות וילדים זרים ופעילים של ארגוני זכויות אדם.

צעדת המחאה הינה פרי יוזמתן של אימהות מהפיליפינים, אשר אינן מוכנות לשבת מנגד בשעה שילדיהן נכלאים ללא עוול בכפם. במהלך ההפגנה נשאה מריאן דלה קרוז, אם לילד בן 3, נאום בפני קהל המפגינים ואמרה: "לא קל לי לעמוד מולכם היום בזמן שילדים חפים מפשע מגורשים בלי סיבה". "מדוע משטרת ההגירה מגרשת ילדים? האם הבעיה היא עם צבע העור שלהם?" שאלה דלה קרוז. במהלך הנאום היא אף פנתה לשר הפנים, אלי ישי, וביקשה: "עצור את גירוש הילדים! הם לא בחרו איפה להיוולד ואין להם כל קשר למהומה שאתה מנסה לעורר על גבם". בנוסף, ביקשה דלה קרוז להתייחס למעמדן של אימהות הילדים, "אנחנו עובדות למחייתנו עבודה קשה ומטפלות בקשישים, אין לנו שום דרישות מיוחדות מהממשלה, והשאלה שלנו האם זה פשע ללדת תינוק בישראל".

"המדינה מעלימה אנשים"

יוזמת המחאה זכתה לליווי עמותת "ילדים ישראלים". לדברי יו"ר העמותה, רותם אילן, "מקומם של ילדים אינו מאחורי סורג ובריח. על ראש הממשלה ושר הפנים להחיל את החלטת הממשלה בדבר הענקת מעמד חוקי לכלל הילדים שנולדו בישראל ומתחנכים במערכת החינוך הישראלית". אילן אף הביעה תרעומת נוכח העובדה ששר הפנים, אלי ישי, החליט להביא 8,000 מהגרי עבודה נוספים. לדבריה, "כיצד יכול שר הפנים אלי ישי להמשיך ולטעון שגירוש 400 הילדים הוא הפתרון לבעיית ההגירה של ישראל? הגיע הזמן להפסיק לזרות חול בעיני הציבור".

בין המפגינים נכח הזמר קוואמי דה לה פוקס, המזוהה עם מחאת מהגרי העבודה והתייחס למתקן הקליטה, שהוקם עבור הילדים המגורשים בשדה התעופה בן גוריון. לדבריו, "המדינה פשוט מעלימה אנשים, אימהות וילדים, ושולחת אותם לבית המעצר- מתקן המשמורת בבן גוריון, שנהלי הכליאה שלו מעולם לא פורסמו ואף אחד לא יודע מי עושה מה, מתקן שבו רופאים ועורכי דין לא מורשים להיכנס אליו".

בתוך כך, הבטיח ראש הממשלה בנימין נתניהו, לפני כשבועיים, לנציגי בית הספר ביאליק רוגוזין, כי יפעל במטרה למנוע את גירושם של 120 מתלמידיו בגילאי גן עד י"ב בתום שנת הלימודים. עד היום נעצרו וגורשו למעלה משלושים ילדים וילדות.

עוד באותו נושא:
ישי מבהיר: לא שיניתי את כוונתי לגרש את הילדים
רה"מ ל"ביאליק רוגוזין": אפעל למנוע גירוש הזרים
אייל מגד במכתב לרה"מ: "מנע גירוש ילדי הזרים"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully