וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היום: כתב אישום נגד המהנדס הפלסטיני אבו-סיסי

ניר יהב ואיילה חננאל

4.4.2011 / 7:30

הפרקליטות תגיש היום "כתב אישום חמור" נגד המהנדס הפלסטיני דיראר אבו-סיסי העצור בישראל, שלפי פרסומים זרים נחטף לשם כך מאוקראינה. "אין לי קשר לגלעד שליט", טען בעת הארכת מעצרו

חודש וחצי לאחר שנחטף מאוקראינה לישראל, יוגש היום (שני) כתב אישום נגד סגן מנהל תחנת הכוח ברצועת עזה, המהנדס הפלסטיני דיראר אבו-סיסי. זולת הצהרה קצרה שנמסרה מפרקליטות המדינה, בה נכתב כי אבו-סיסי חשוד "בשורה של עבירות חמורות", עדיין מוטל צו איסור פרסום על הפרטים שמסר בחקירתו ועל פירוט העבירות שביצע לכאורה.

עם זאת, פרקליטתו, עו"ד סמדר בן-נתן, משוכנעת כי במהלך המשפט תצא האמת לאור. בשיחה עם וואלה! חדשות, סיפרה בן-נתן כי בני משפחתו של אבו-סיסי, ובפרט רעייתו השוהה באוקראינה, עוקבים בדריכות אחר האירועים ומתעדכנים בכל פרט, חרף האיפול התקשורתי הכבד שהוטל על הפרשה.

עו"ד בן-נתן טוענת כי הדרך השנויה במחלוקת בה הגיע אבו-סיסי מאוקראינה לישראל, לפי פרסומים זרים, היא ערובה לביטול כתב האישום. "אנחנו בטוחים שבמהלך המשפט נוכיח שהדברים אינם מבוססים. כתב האישום הוא ניסיון להסוות את העובדה שהמדינה לא הצליחה להשיג את המידע שרצתה להשיג", אמרה בן-נתן. לדבריה, בכוונת ההגנה "להעלות בצורה מרכזית את הצורה שבה הובא אבו-סיסי לישראל, ולטעון כי נוכח זאת, אין מקום להביא אותו למשפט כאן. כתב האישום צריך להתבטל".

הארכת מעצר והצהרת תובע של דיראר אבו סיסי, מרץ 2011. אורי לנץ
אבו-סיסי בעת הארכת מעצרו: "אני מהנדס פשוט , אין לי קשר לגלעד שליט"/אורי לנץ

לפי פרסומים זרים, נחטף מהנדס החשמל הפלסטיני על ידי המוסד ב-19 בפברואר מרכבת באוקראינה, בה נסע לפגוש את אחיו אותו לא ראה זמן רב. לפני כשבועיים אישרה ישראל לראשונה כי אבו סיסי עצור בשטחה. עם כניסתו לדיון בהארכת מעצרו ביום חמישי האחרון, אמר אבו-סיסי לכתבים כי חקרו אותו לגבי החייל החטוף, גלעד שליט. "אין לי שום קשר אליו ואין לי כל מידע בעניינו", אמר, והבהיר: "הכל שקר. אני רק בן אדם פשוט, מהנדס חשמל". אבו-סיסי ביקש למסור דרישת שלום למשפחתו, והצהיר בפני המצלמות: "אני חף מפשע".

מקורביו של אבו-סיסי, אמרו לוואלה! חדשות כי מדובר באדם חף מכל פשע. אתמול סיפרו מחמוד שמברי ואיברהים אבו שמאס, שניים מעובדי תחנת הכוח בעזה, על האיש שהיו כפופים לו. הם הכחישו טענות לפיהן לאבו-סיסי היו קשרים עם חמאס. "קל מאד לזהות אנשים שמזוהים עם חמאס", הסבירו. "מזהים אותם לפי ההתנהגות, לפי הדיבור". לטענתם, אבו-סיסי היה אדם חילוני למדי "שלא היה חסר לו דבר". הם סיפרו על "גבר נורמטיבי שחי את חייו בשקט", ושמעולם לא הביע הזדהות עם ארגון הטרור.

עוד אמרו השניים כי כסגן מנהל תחנת הכוח ברצועה, אבו-סיסי נהג לא פעם אף למתוח ביקורת על הארגון. "חמאס מתעקש להחשיך את עזה כדי להציג אותה כמקום ללא חשמל, וכך לזכות באהדת העולם. אבו-סיסי לא אהב את זה, ומתח על כך ביקורת", ציינו. פרט מפתיע שחלקו בשיחה היה כי במחנה הפליטים ג'בלייה, נמצא משרד של פתח שקרוי על שמו של בן דוד של אבו-סיסי. "מי יודע, אולי הוא בכלל איש פתח, כמו חלקים גדולים ממשפחתו", תהו.

עוד בוואלה

מה אתם יודעים על המשפחות של הכדורגלנים? שחקו עכשיו.

לכתבה המלאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully