וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עובדיו של אבו סיסי בעזה: הוא כלל לא איש חמאס

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

3.4.2011 / 16:53

יממה לפני שיוגש אישום נגד המהנדס הפלסטיני דיראר אבו סיסי העצור בישראל, אומרים עובדיו לוואלה! חדשות כי הוא "אדם נורמטיבי, ללא קשר לחמאס. הוא כל היום נמצא בתחנת הכוח"

כתב האישום נגד המהנדס הפלסטיני דיראר אבו סיסי שנחטף מאוקראינה לישראל יוגש מחר, אולם עובדיו בתחנת הכוח ברצועת עזה מתקשים להבין מדוע נעצר כלל. בשיחה עם וואלה! חדשות מבהירים הבוקר (ראשון) שניים מעובדי התחנה שהיו כפופים לו במשך שנים ארוכות, כי בניגוד למה שטענו ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון אהוד ברק, לאבו סיסי אין שום קשר לחמאס.

"קל מאד לזהות אנשים שמזוהים עם חמאס", הסביר לוואלה! חדשות מחמוד שמברי, עובד בתחנה. "מזהים אותם לפי ההתנהגות שלהם, לפי הדיבור שלהם. בניגוד לאנשי חמאס האדוקים מבחינה דתית, אבו סיסי הוא לא אדם דתי אדוק. הוא נהג להתפלל כמו כולנו ולא יותר מזה. הייתי גם בבית שלו, אין שם תמונות או דגלים של חמאס. אבו סיסי הוא אדם נורמטיבי לגמרי, בלי שום קשר לחמאס".

"למה שיהיה לו קשר לחמאס?!", תהה איברהים אבו שמאס, עובד נוסף בתחנת הכוח, "לא חסר לו דבר: יש לו כסף וטוב לו בחיים. אם הוא היה איש חמאס שנפגש עם אנשי חמאס וזומם מזימות, היינו שמים לב לכך. אבל הוא כל היום נמצא בתחנה ובערב הולך הביתה. זה הכול. הוא חי את חייו בשקט ואין לו שום עסקים עם חמאס. אנחנו בטוחים בכך".

"לא העלינו על דעתנו שישראל חטפה אותו"

שמברי מגלה כי כסגן מנהל תחנת הכוח ברצועה, אבו סיסי אף נהג למתוח לא פעם ביקורת על ממשלת חמאס: "הוא דרש מהם להפעיל טורבינות ואילו הם התעקשו להחשיך את עזה, כדי להציג אותה כמקום ללא חשמל ובכך לזכות באהדת העולם. הוא לא אהב את זה ומתח על כך ביקורת". פרט מפתיע נוסף ששמברי מגלה הוא שבמחנה הפליטים ג'בליה שבצפון הרצועה נמצא משרד של ארגון פתח, שקרוי על שם בן-דודו של אבו סיסי: "מי יודע, אולי הוא בכלל איש פתח, כמו חלקים גדולים ממשפחתו".

"אנחנו לא יודעים למה הוא נעצר", מסכם אבו שמאס. "כל אחד שואל את עצמו ואת חבריו למה זה קרה. הופתענו לגמרי כשזה קרה ובהתחלה בכלל חשבנו שהמאפיה באוקראינה חטפה אותו. לא העלינו על דעתנו שישראל חטפה אותו". שמברי מסכים: "אבו סיסי הוא אדם הגון, איש מקצוע, רציני. הופתענו לגלות שהוא עצור בישראל. אנחנו מחכים בכיליון עיניים להגשת כתב האישום, אך לא שוללים אפשרות שהוא הודה בחשדות נגדו, תחת לחצים כבדים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully