וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנכ"ל משרד הבריאות: 14 חולי שפעת בטיפול נמרץ

על רקע מותו של עידן לוי בן ה-15 מסיבוכי השפעת, קרא מנכ"ל משרד הבריאות רוני גמזו לציבור להתחסן נגד המחלה. "חד משמעית זו מחלה מסוכנת ועדיין מגיעים לאחוז מתחסנים לא מספק"

מגפת השפעת העונתית גבתה אתמול את חייו של הנער עידן לוי ומנכ"ל משרד הבריאות רוני גמזו מגלה כי 14 בני אדם מאושפזים הבוקר (רביעי) במצב קשה בטיפול נמרץ ברחבי הארץ בשל מחלת השפעת. גמזו הפציר בציבור להתחסן נגד המחלה: "מה שמדהים הוא שיש טיפול מונע טוב, אך עם כל אמצעי ההסברה עדיין מגיעים לאחוזי חיסון שלא מספקים".

בראיון לקול ישראל אמר גמזו כי הסיבות לנתוני ההתחסנות הנמוכים היא חוסר הבנה, חוסר ידע וחוסר מוכנות. "יש את אותה התחושה שבה אדם אומר - לי זה לא יקרה אבל זה יכול לקרות גם לבריאים שבינינו. חד משמעית זו מחלה מסוכנת. אנחנו רואים מקרים של בני אדם בריאים שלא עומדים במחלה".

"לא מאוחר מדי להתחסן, יש עדיין מלאי. אנחנו קוראים לציבור להתחסן, זו זריקה אחת פשוטה ללא תופעות לוואי. כל אדם מעל גיל 65 חייב ללכת להתחסן. עד כה רק 55% מקבוצת גיל זו עשו כן. כל אדם עם מחלות כרוניות חייב ללכת להתחסן ועד כה רק 30% עשו זאת. בקרב ילדים קטנים, רק 15% התחסנו".

"האירועים האחרונים רק מראים שהשפעת פוגעת בכולם. אנחנו עדים להימשכות של שפעת החזירים פוגעת בצעירים. בשנה הקודמת קנינו חיסונים לכל האוכלוסייה ואחוז לא מספק התחסן, הוירוס הזה מסתובב כאן וכולנו חשופים אליו", הזהיר גמזו.

השפעת נותנת את אותותיה במחלקות השונות בבתי החולים, שבכמה מהן דווח על תפוסת שיא של כ-180% אחוז. מספר בתי חולים בצפון קיבלו השבוע ממשרד הבריאות היתר לסגור את חדר המיון שלהם באופן זמני ומגן דוד אדום התבקש לנייד את החולים למוסדות אחרים בשל העומס. עם זאת, עד מהרה התמלאו גם בתי החולים החלופיים וביקשו לסגור את שעריהם, אך משרד הבריאות סירב - בהעדר אלטרנטיבות אחרות לטיפול בחולים.

מת מסיבוכי שפעת עונתית

אתמול מת בבית החולים הלל יפה בחדרה עידן לוי בן 15 מקיסריה, שמת כתוצאה מסיבוכי שפעת עונתית. הנער הגיע לחדר מיון-ילדים ביום ראשון עקב תלונות על קשיי נשימה, חום גבוה וכאבים בחזה. הוא אושפז במחלקת הילדים וקיבל טיפול אינטנסיבי כנדרש במצבו. הטיפול כלל מתן חמצן ונוגד שפעת במינון מוגדל, תוך התערבות של מומחים בתחום הריאות והמחלות הזיהומיות. לאחר מספר בדיקות, נשללה האפשרות שנדבק בשפעת החזירים.

למרות כל הטיפולים שקיבל, המשיך מצבו של הנער להידרדר. בהמשך הוא הועבר ליחידה לטיפול נמרץ כללי. הצוות ביחידה עסק כל העת בייצוב מצבו, תוך מעורבות של מומחי היחידה, מומחים בתחום הריאות, ההמטולוגיה, הילדים והתייעצות עם גורמי חוץ. למרות המאמצים של הרופאים, נקבע מותו של הנער, לאחר שכל מערכות גופו קרסו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully