וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נער בן 15 מקיסריה מת מסיבוך של שפעת עונתית

אריאל נוי

4.1.2011 / 13:03

במשך יומיים נאבקו רופאי בית החולים הלל יפה כדי להציל את חייו של נער בן 15 שאושפז עקב תלונות על קשיי נשימה. מצבו של הנער, שלא סבל ממחלות רקע, הידרדר והיום נקבע מותו

בבית החולים הלל יפה בחדרה נקבע היום (שלישי) מותו של נער בן 15 מקיסריה, שמת כתוצאה מסיבוכי שפעת עונתית. הודעה נמסרה למשפחתו ולמשרד הבריאות. הנער הגיע לחדר מיון-ילדים ביום ראשון עקב תלונות על קשיי נשימה, חום גבוה וכאבים בחזה. הוא אושפז במחלקת הילדים וקיבל טיפול אינטנסיבי כנדרש במצבו. הטיפול כלל מתן חמצן ונוגד שפעת במינון מוגדל, תוך התערבות של מומחים בתחום הריאות והמחלות הזיהומיות. לאחר מספר בדיקות, נשללה האפשרות שהנער נדבק בשפעת החזירים.

למרות כל הטיפולים שקיבל, המשיך מצבו של הנער להידרדר. בהמשך הוא הועבר ליחידה לטיפול נמרץ כללי. הצוות ביחידה עסק כל העת בייצוב מצבו, תוך מעורבות של מומחי היחידה, מומחים בתחום הריאות, ההמטולוגיה, הילדים והתייעצות עם גורמי חוץ. למרות המאמצים של הרופאים, הבוקר נקבע מותו של הנער, לאחר שכל מערכות גופו קרסו.

ד"ר עדי קליין, מנהלת מחלקת הילדים, שטיפלה בילד עם הגעתו, וד"ר מוני ליטמנוביץ, מנהל היחידה לטיפול נמרץ כללי מסרו לוואלה! חדשות כי "למרות שמדובר בנער ללא מחלות רקע קודמות, התפתח מהלך מחלה סוער במיוחד של שפעת עונתית. הוא טופל בכל האמצעים העומדים לרשותנו. לצערנו, למרות המאמצים הניכרים, השיפור המיוחל לא הגיע והנער נפטר".

משרד הבריאות חזר וקרא באחרונה לציבור להתחסן נגד שפעת עונתית. בשבועות האחרונים נרשמה עלייה בתחלואה בהיקפי השפעת העונתית בארץ ובעולם. לפי נתוני משרד הבריאות יש עליה בהיקף הפניות למרפאות ולמיון פנימי, עקב עלייה בתחלואה.

ראש שירותי הציבור במשרד הבריאות, פרופ' איתמר גרוטו, אמר לפני שבועיים לוואלה! חדשות כי "השנה חיסון השפעת מורכב משלושה זנים ביניהם נמצא גם זן שפעת החזירים. מי שלא התחסן עוד ונמצא בקבוצת הסיכון לחלות - מומלץ שיתחסן כמה שיותר מהר".

  • עוד באותו נושא:
  • שפעת

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully