וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שלח את הקג"ב לנער שאתגר אותו ב"דלי הקרח"

נשיא בלארוס אלכסנדר לוקשנקו, המכונה "הדיקטטור האחרון של אירופה", לא ראה בעין יפה את הסרטון שבו תלמיד מקומי קורא לו להשתתף בתעלול הרטוב. המשטרה החשאית נכנסה לפעולה

צילום: סרטון חובבים שהועלה לרשת

"אתגר דלי הקרח" ששיגע את העולם בשבועות האחרונים, לא פסח על הפוליטיקאים. רבים מהם התגייסו בשמחה לתעלול הרטוב, שנועד לגייס כספים למחלת ה-ALS ולעורר אליה מודעות. בין המשתתפים באתגר ניתן למנות את ג'ורג' וו. בוש, מיט רומני, שרה פיילין ואפילו את ראשי המחנות במשאל העם בסקוטלנד.

במזרח אירופה, לעומת זאת, יש לפחות מדינאי בכיר אחד שאינו רואה את האתגר בעין יפה: נשיא בלארוס אלכסנדר לוקשנקו, המכונה "הדיקטטור האחרון של אירופה".

תלמיד בלארוסי צעיר, שאיתגר את הנשיא לשפוך דלי של מי קרח על ראשו, זומן תוך כמה ימים לחקירה ממשלתית בפיקוח שירותי הביון. הסרטון שצילם התלמיד עלה לרשת בסוף החודש שעבר. זמן קצר לאחר מכן, הוא נקרא למשרד הממשלתי לנוער. גם הוריו ונציג מבית הספר הגיעו למקום, ושם הופגשו כולם עם נציגי המשטרה, שהאשימו את הנער ב"חתירה נגד נשיא המדינה".

חדשות נוספות מהעולם
הקליקו על תמונות עירום - והאינטרנט במדינה הושבת
הפסקת האש באוקראינה: אש בדונייצק, הרוגה במריופול
פאניקה בלונדון מחשש שסקוטלנד תכריז עצמאות

נשיא בלרוס, אלכסנדר לוקשנקו, מציג את בנו ניקולאי לנשיא ונצואלה, הוגו צאווס. קראקס, 26 ביוני 2012. רויטרס
לוקשנקו ובנו ניקולא בוונצואלה ב-2012. הילד, כך נטען, חוגר אקדח/רויטרס

הסיבה לחקירה ככל הנראה נובעת מהעובדה שאתרי אופוזיציה הפיצו את הסרטון כדי ללעוג ללוקשנקו. הצעיר, שזוהה בשם דמיטרי דיינקו, אמר ל"רדיו ליברטי" האמריקני כי נציגי המשטרה איימו עליו ועל חבריו בקנסות, ואילצו אותו להסיר את הסרטון מהרשת. לדבריו, החוקרים אמרו לו כי "הם קיבלו שיחה ממינסק" בעניינו.

לוקשנקו שולט בבלארוס מאז 1994. הכינוי "הדיקטטור האחרון באירופה" הוענק לו ב-2012 על ידי שר החוץ הגרמני דאז, גידו וסטרוולה. לוקשנקו לעג בתגובה לנטייתו המינית של השר הגרמני, ואמר כי "עדיף להיות דיקטטור מאשר להיות הומו".

נשיא בלארוס נוהג להביא את בנו הקטן, ניקולא (קוליה), לפגישות מדיניות ולמסעותיו ברחבי העולם. לא פעם הוא אמר כי הוא מייעד את הילד הקטן והבלונדיני לרשת אותו בתפקיד העתידי. ב-2012 בא לוקשנקו עם בנו לוונצואלה ונפגש עם הנשיא דאז, הוגו צ'אווס. אתרי אופוזיציה בבלארוס דיווחו כי הבליטה החשודה הנראית מבעד למעילו של הבן היא למעשה אקדח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully