וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לא תצטרכו כרטיס חזור": הקמפיין נגד גיוס לדאעש

בסרטון, המאופיין בסרקזם ומכיל קטעים קשים לצפייה, פונה מחלקת המדינה האמריקנית לצעירים המוסלמים המתלבטים אם לנסוע לעיראק ולסוריה ולהתנדב בארגון: "חשבו שוב, פנו אחורה"

צילום: יוטיוב, עריכה: יותם בן-דוד

ארצות הברית מעלה הילוך נגד "המדינה האיסלאמית" (דאעש) גם בחזית ההסברתית: בניסיון להילחם בתופעת ההתגייסות של מוסלמים מארה"ב לארגון הג'יהאד הרצחני בעיראק ובסוריה, השיקה הלילה (שבת) מחלקת המדינה האמריקנית קמפיין מיוחד באתר יוטיוב, שכותרתו "חשבו שוב, פנו אחורה" ושכולל תיעוד מעשים קשים לצפייה מפעילות המורדים הסונים בחודשים האחרונים. זאת, בניסיון להרתיע צעירים מהצטרפות לדאעש, שכבש שטחים נרחבים במזרח התיכון, הוציא להורג אלפי חיילים ואזרחים חפים מפשע, ושנגדו הכריז אמש הנשיא ברק אובמה מלחמת חורמה.

מסע הכיבושים של דאעש - כותרות אחרונות:
מאות בטקס לזכרו של סוטלוף: "מותו ישנה את העולם"
אובמה: "נפרק את דאעש, בעלות הברית מוכנות לתקוף"
לוחם דאעש שנמלט: "חבריי המחבלים בדרך לאירופה"

בניגוד למה שאולי מצופה מקמפיין רשמי של משרד החוץ של ארה"ב, הסרטון מאופיין בהומור שחור ובסרקזם, ושם ללעג את מעשי הזוועה של אנשי "המדינה האיסלאמית" - שכוללים הוצאות להורג, ביזה ופיגועי התאבדות. בכתוביות שמרצדות בין קטעי הווידיאו השונים, שכולם הועלו לרשת על ידי אנשי דאעש עצמם בעבר, נכתב: "אל תלכו - רוצו למדינה האיסלאמית. שם, תוכלו ללמוד כישורים חדשים ושימושיים עבור האומה (הערבית) - פיצוץ מסגדים, צליבה והוצאה להורג של מוסלמים וביצועי פיגועי התאבדות". בהמשך נכתב: " הטיול לא יקר - מכיוון שלא צריך כרטיס חזור!", לצד תמונות של גופות ואדם שמושלך מצוק.

תמונות מסרטון תעמולה של מחלקת המדינה האמריקנית נגד דאעש. יוטיוב, צילום מסך
"תוכלו לצלוב ולהוציא להוריג מוסלמים!". מתוך הסרטון/צילום מסך, יוטיוב

בתחילת הסרטון נראה מנהיג הארגון, אבו בכר אל-בגדאדי, ומושמעת הקלטה שבה הוא קורא למתנדבים לבוא לעיראק ולסוריה ולהשתתף בלחימה: "בואו, סוריה לא שייכת יותר לסורים, ועיראק לא לעיראקים".

על פי רשת CNN, כמאה בני אדם מארצות הברית התנדבו עד כה לארגון. בתגובה לתופעה ההולכת ומתרחבת, השיק המרכז של מחלקת המדינה לתקשורת אסטרטגית נגד טרור, את הקמפיין, שמכיל סרטוני הסברה נוספים על פעילות דאעש וכן פעילות ברשתות החברתיות בערבית נגד הג'יהאדיסטים.

עוד בוואלה

הצטרפו לוואלה fiber ושדרגו את חווית הגלישה והטלוויזיה בזול!

לכתבה המלאה
תמונות מסרטון תעמולה של מחלקת המדינה האמריקנית נגד דאעש. יוטיוב, צילום מסך
"תוכלו ללמוד כישורים שימושיים כמו פיצוץ מסגדים!"/צילום מסך, יוטיוב

הסרטון, שעלה לאתר יוטיוב לפני כשבועיים אך פורסם רק הלילה, זכה לסיקור נרחב בתקשורת האמריקנית - שדאגה לטשטש את החלקים הקשים לצפייה שבו, בהם ראשים כרותים, גופות של מוסלמים שנצלבו למוות וירי בראש מטווח קצר. החלקים ה"רכים" יותר בווידיאו כוללים הצלפה, ותיעוד של פיצוצי מסגדים וגניבת נפט באזורי לחימה.

הורי הצעירה מבריטניה שהתגייסה לדאעש: "יכול לקרות לכולן"

ביום חמישי האחרון פורסם סיפורה של מוסלמית בת 20 מבריטניה שהתגייסה לשורות דאעש בסוריה, והפנה זרקור לתופעה הולכת ומתרחבת של נשים ונערות המגויסות לארגוני הג'יהאד ואף פועלות לגיוסן של "אחיות" נוספות. באתר האמריקני "דיילי ביסט" נכתב כי להערכתם של מומחי ביטחון, לפחות 50 בריטיות הצטרפו לשורות דאעש.

הצעירה, בשם אקסא מחמוד, בת להורים ממוצא פקיסטני שגדלה בפרבר יוקרתי בגלזגו שבסקוטלנד והתחנכה בבית ספר יוקרתי לבנות. בני משפחתה וחבריה תיארו אותה כ"מתוקה, אינטליגנטית ושלווה". בגיל 15 החלה בתהליך של הקצנה, ולפי עיתון סקוטי, הודיעה לכמה מחבריה שבכוונתה ללכת להילחם בכוחותיו של נשיא סוריה בשאר אסד. הוריה סיפרו כי היא עזבה את הבית בחודש נובמבר ומאז לא שבה. כפי הנראה, זמן קצר אחרי שהגיעה לסוריה בסוף 2013, היא נישאה למורד סוני בעיר חאלב שבצפון המדינה המסוכסכת.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
"בואו לסוריה ולעיראק". מנהיג דאעש, אבו-בכר אל-בגדאדי/מערכת וואלה, צילום מסך

בהודעה שפרסמה השבוע משפחתה של מחמוד באמצעות עורך דינה, הם הזהירו: "אם בתנו, שהייתה חופשייה והיו בפניה כל ההזדמנויות בחיים, הפכה לקיצונית, זה עלול לקרות בכל משפחה". בדאעש, בניגוד לארגוני ג'יהאד אחרים, לנשים תפקיד חשוב בגיוס "רעיות פוטנציאליות" ללוחמים שיסייעו להם במשימתם במזרח התיכון. במערב חוששים כי השלב הבא הוא שישובו לארצות מולדתן טעונות באידיאולוגיה קיצונית ויבצעו שם פיגועי התאבדות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully