וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנשיא סיסי: "היוזמה המצרית הייתה חוסכת דם רב"

נשיא מצרים קרא לכונן הפסקת אש ברצועת עזה ולדון מחדש בהצעתו לרגיעה: "זו ההזדמנות היחידה לסיום המשבר, הזמן שאבד מסבך את המצב". המשלחת הפלסטינית בדרך לקהיר

צילום: רויטרס, יותם רונן, שי מכלוף, אבי כהן, ערוץ 7, דובר צה"ל, לע"מ; עריכה: יותם בן-דוד; קריינות: אביב אברמוביץ'

- נתניהו נזף בשגריר ארה"ב: אל תטילו בי ספק לעולם
- סריקות נרחבות בדרום רצועת עזה אחר הקצין הנעדר
- חמאס: אם סג"מ הדר גולדין אכן נשבה, "מעריכים כי נהרג"
- הפלסטינים: מניין ההרוגים ברצועת עזה - 1,654
- שני חיילים נפצעו מפגיעת פגז מרגמה בעוטף עזה


נשיא מצרים עבד אל-פתאח א-סיסי קורא להפסקת אש ברצועת עזה, ומזהיר כי "הזמן שאבד מסבך את המצב יותר ויותר". לדבריו, "לו היוזמה המצרית הייתה מתקבלת, היה נחסך דם רב וקורבנות רבים".

סיסי דיבר הבוקר (שבת) בקהיר במסיבת עיתונאים עם ראש ממשלת איטליה מתיאו רנצי. סיסי אמר כי "היוזמה המצרית היא הזדמנות אמיתית לפתור את המשבר ברצועת עזה", והדגיש כי היוזמה גובשה לפני הפעולה הקרקעית ולפני שמספר ההרוגים עלה בצורה כה משמעותית. הוא הבהיר כי "אין חלופה המסוגלת לסיים את המשבר".

במקביל, דווח כי חרף הסלמה בלחימה ברצועה, המשלחת הפלסטינית יצאה לקהיר לשיחות שנקבעו מבעוד מעוד, כדי להתחיל בדיונים עם הבכירים המצריים, בניסיון לגבש הפסקת אש בין ישראל לבין חמאס. ככל הידוע, במשלחת לא ישתתפו נציגים מעזה.

המלחמה בדרום - כותרות אחרונות
חמאס: "מעריכים שהחייל השבוי נהרג יחד עם לוחמינו"
נתניהו לשגריר ארה"ב: אל תטילו ספק בשיקול דעתי
החיפושים אחר הקצין: יחידות עילית סורקות בית אחר בית

שר החוץ ג'ון קרי בפגישה עם נשיא מצרים עבד אל-פתאח א-סיסי – קהיר, 22 ביוני 2014. AP
סיסי בפגישה עם שר החוץ האמריקני קרי, בסוף חודש יולי בקהיר/AP

עדי ראייה דיווחו כי ביממה האחרונה גברה מאוד פעילות צה"ל בדרום רצועת עזה, במסגרת החיפושים אחר הקצין הנעדר הדר גולדין. פעילות זו מלווה בהפצצות כבדות מהיבשה ומהאוויר.

אחמד צלאח, תושב רפיח, אמר בשיחת טלפון עם העיתון "אל-חיאת" כי "ההפצצה הישראלית קשה ואלימה יותר מהתקיפות בשנת 1956 ובמהלך כיבוש הרצועה בשנת 1967". עדי ראייה אחרים ציינו כי ראו גופות מבותרות ברחובות.

אחמד א-דבארי, תושב העיר, גולל את מה שהתרחש: "אינני יודע כיצד ניצלתי מהטבח הזה שביצעה ישראל כשחזרנו לביתנו בזמן הפסקת האש ההומניטארית. מה עשינו להם שהם מפציצים אותנו? רק חזרנו לביתנו. לא נשאנו טילים ואנו לא שייכים לשום פלג צבאי".

ד"ר חאלד מעראג', שעובד בבית החולים המקומי אבו יוסף א-נג'אר, סיפר כי המקום לא מסוגל לקלוט כמות כה גדולה של הרוגים ופצועים. "אין מספיק אמצעים שיאפשרו לנו להמשיך בעבודתנו", אמר ד"ר מעראג'. "הייתי כאן במהלך העימות הקודם, אך לא ראיתי מראות כאלה. ישראל מבצעת מעשי טבח מכוערים - במיוחד בילדים, בנשים ובזקנים".

עוד בוואלה

המהפכה של וואלה Fiber שתחסוך לכם בעלויות הטלוויזיה והאינטרנט

לכתבה המלאה
כוחות צה"ל נכנסים לדרום רצועת עזה במהלך מבצע צוק איתך, אוגוסט 2014. נועם מושקוביץ
כוחות צה"ל בגבול רצועת עזה, הבוקר/נועם מושקוביץ

קצין בכיר בצה"ל סירב להתייחס הבוקר להערכות השונות לגבי מצבו וחומרת פציעתו של סגן-משנה גולדין, שככל הנראה נפל אתמול בשבי חמאס. זאת, בהתחשב בעובדה ששני לוחמים אחרים שלקחו חלק בקרב, נהרגו. לפנות בוקר הודיע חמאס כי ייתכן שהקצין הנעדר נהרג יחד עם מחבלי הארגון.

מהתחקיר הראשוני על אודות התקרית במהלכה נפל הקצין בשבי, עולה כי בזמן סריקות לאיתור מנהרות בדרום הרצועה, בשטח שחלקו חקלאי-פתוח וחלקו בנוי, נתקל כוח גבעתי בחוליית מחבלים. לאחר מכן יצא מחבל מתאבד מפיר מנהרה, פוצץ עצמו על הכוח ולאחריו יצאה חולית מחבלים ופתחה באש.

במסגרת הפעילות לאיתור הקצין החטוף באזור רפיח, מבצעים כוחות גבעתי, בליווי כוחות שריון, הנדסה ויחידות עילית של צה"ל, סריקות מבית לבית באזור הפיגוע. את הכוחות מוביל מפקד חטיבת גבעתי, אלוף משנה עופר וינטר.

החיפושים מתמקדים בתא שטח מסוים באזור רפיח, שיכול להוות מסתור עבור החוליה ששבתה את הקצין. בתא שטח זה, הקרוב למקום הפיצוץ בזמן שהמחבל המתאבד יצא מפיר מנהרת הטרור, היו ארבעה לוחמים לפחות: שניים נהרגו, אחד נפצע והרביעי, סג"מ הדר גולדין, שלפי החשש נפל בשבי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully