וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"צאו להתקפה": כוחות צה"ל נכנסים לעזה. תיעוד

18.7.2014 / 9:10

בהנחיית הדרג המדיני חצו כוחות הצבא את גדר המערכת ונכנסו לשטח רצועת עזה. "העם בגבכם, בחזית - מחבלי החמאס והג'יהאד. סומך עליכם, בטוח ביכולתכם", אמר מפקד הכוחות לחיילים

צילום: דובר צה"ל, עריכה: יאיר דניאל

כוחות גדולים של צה"ל נכנסו אמש בהוראת ראש הממשלה ושר הביטחון לשטח רצועת עזה והחלו במבצע קרקעי כדי לפגוע במנהרות הטרור שבאזור, במסגרת השלב השני של מבצע "צוק איתן". תיעוד מיוחד שפרסם הבוקר (שישי) דובר צה"ל, מציג את תנועת הכוחות בשלבים הראשונים של הלחימה בעזה. "כאן קודקוד, אנו יוצאים למבצע לפגיעה בחמאס על מנת להשיב שקט לאזרחי ישראל", נשמע מפקד הכוחות פונה לחיילים ברשת הקשר. "העם בגבכם, בחזית - מחבלי החמאס והג'יהאד. סומך עליכם, בטוח ביכולתכם, צאו להתקפה, סוף".

מבצע "צוק איתן" - עוד כותרות:
חרדים למען החיילים: תפילות בכל הארץ
חייל צה"ל נהרג ברצועת עזה, 5 נוספים נפצעו בינוני וקל
החלה הפעולה הקרקעית בעזה: כך זה יתנהל

תיעוד: חיילי צה"ל נכנסים רגלית לרצועת עזה. דובר צה"ל
טנק של צה"ל חוצה את גדר המערכת ונכנס לשטח רצועת עזה, הלילה/דובר צה"ל

כוחות חיל הרגלים נכנסו לשטח הרצועה בליווי כוחות שריון, הנדסה, טיס ומודיעין. כמו כן, ספינות של חיל הים תקפו יעדים בחופיה הצפוניים והדרומיים של הרצועה, בהם חופי העיר עזה וחופי העיר סודניה שבצפון הרצועה. הכוחות נאחזים בשלב זה בשטח, משתלטים על מבנים ומאבטחים את עצמם. במהלך כניסת הכוחות התנהלו חילופי אש בכמה מוקדים, ובסך הכול נהרגו 14 מחבלים. קצין בכיר בצה"ל אמר הבוקר כי "צה"ל נערך לשלב ג' של המבצע וישקול את אופן גיוס חיילי המילואים הנוספים".

sheen-shitof

עוד בוואלה

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
כוחות צה"ל נערכים לכניסה קרקעית לרצועת עזה במסגרת מבצע "צוק איתן", יולי 2014. דובר צה"ל
חיילי צה"ל מתכוננים לכניסה, אמש/דובר צה"ל

במהלך פעילות מבצעית בבית חאנון שבצפון רצועת עזה נהרג אחד מחיילי צה"ל. הוא פונה במצב קשה לבית החולים ברזילי שבאשקלון, שם נקבע מותו. גורם צבאי מסר כי נבדקת האפשרות שהחייל לא נהרג מירי מחבלים אלא מירי כוחותינו והנושא נמצא בתחקיר. הודעה נמסרה למשפחתו. חמישה חיילים נפצעו בתקריות נוספות. מצבם של שניים מהם מוגדר בינוני. אחד מהם נפצע מירי וסובל מפגיעה בצווארו ובזרועו. השני נפגע מנפילת פצצת מרגמה וסובל מפגיעה בראשו. הם פונו לבית החולים סורוקה שבבאר שבע. מצבם של שלושה חיילים נוספים מוגדר קל, והם סובלים מפגיעת רסיסי פצצת מרגמה. שניים מהם פונו לבית החולים סורוקה, ואחד נוסף לבית החולים שיבא שבתל השומר. הודעה נמסרה למשפחותיהם.

חאלד משעל, ראש הלשכה המדינית של חמאס, אמר לאחר תחילת המבצע הקרקעי כי "ההתנגדות מוכנה לכל האפשרויות ואין מנוס משבירת התוקפנות של המצור". דובר חמאס, פאוזי ברהום, מיהר גם הוא להגיב על הצעד שנקטה ישראל, ואמר: "הפעולה הקרקעית של ישראל בעזה הינה פעולה מסוכנת והכיבוש ישלם עליה מחיר יקר. חמאס מוכן לקראת הפעולה הזו". על פי דיווח ברשת "אל-מיאדין", מאז החל מבצע "צוק איתן" לפני 11 ימים, נהרגו 260 פלסטינים ברצועת עזה ו-2,000 נוספים נפצעו.

לפניות לכתב אמיר בוחבוט: amirbohbot@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully