וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חרדים למען החיילים: תפילות בכל הארץ

18.7.2014 / 8:49

מיד עם תחילת הפעולה הקרקעית בעזה, קראו בכירי המנהיגים החרדים להצלחת המבצע ולשלום חיילי צה"ל "שיוצאים להגן במסירות נפש, ומחרפים נפשם למען הגנת עם ישראל"

צילום: דובר צה"ל, עריכה: מתן חדד

מאז הורה אמש (חמישי) ראש הממשלה, בנימין נתניהו, לפתוח בפעולה קרקעית בעזה, קראו בכירי הרבנים במגזר החרדי והדתי לשאת תפילות להצלחת המבצע ולשלום חיילי צה"ל. הרב הראשי לישראל, דוד לאו אמר כי יש לשאת תפילה לשובם של החיילים הביתה בשלום, "הם שלוחי מצווה של כל העם להשיב את השקט והשלום לעם ישראל ועל כולנו להתפלל לשלומם ולהצלחתם". הרב הראשי אמר עוד כי בעת פתיחת ארון הקודש בשבת קודש, יש לקרוא פרקי תהלים.

הרב הראשי הספרדי, יצחק יוסף, הוסיף כי "אין כוחנו אלא בפינו, כל אחד ואחד מחויב, בתפילה, בתהילים ובכל מעשה טוב אשר הוא עושה, לכוון להצלחתם של החיילים אשר מחרפים את נפשם למען הגנת עם ישראל". דברים דומים אמר הרב שלום כהן, מנהיגה הרוחני של ש"ס ונשיא מועצת חכמי התורה של התנועה, הרב שלום כהן שביקש להעתיר בתפילה על "חיילי צה"ל היוצאים להגן במסירות נפש על העם היושב בציון, מפני הקמים עליו. יהיה השם עמם ויחזירם בשלום למשפחותיהם".

כוחות צה"ל נערכים לכניסה קרקעית לרצועת עזה במסגרת מבצע "צוק איתן", יולי 2014. דובר צה"ל
כוחות צה"ל נערכים לכניסה קרקעית לרצועת עזה במסגרת מבצע "צוק איתן", יולי 2014/דובר צה"ל
כוחות צה"ל נערכים לכניסה קרקעית לרצועת עזה במסגרת מבצע "צוק איתן", יולי 2014. דובר צה"ל
כוחות צה"ל נערכים לכניסה קרקעית לרצועת עזה במסגרת מבצע "צוק איתן", יולי 2014/דובר צה"ל

הרב הראשי לשעבר, שלמה עמאר קרא לציבור לומר בתפילה בשבת את תפילת הרש"ש הנאמרת בימים הנוראים, עם פסוקי 'לעולם ה' דברך ניצב בשמיים' וכן 'יהיה רצון' שלאחריו. הרב אף הכריז על עצרת תפילה שתיערך במוצאי שבת ברחבת הכותל המערבי, "לאור המצב הביטחוני הקשה בו נתונים הלוחמים בסכנה".

הרבנים הבכירים של הציבור החרדי ליטאי – הרב אהרון שטיינמן והרב חיים קנייבסקי התעלמו מהזכרת הפעילות של חיילי צה"ל באופן ישיר אך ביקשו כי "לאור המלחמה בדרום והסכנות הגדולות בהם נתונים יושבי ארץ הקודש" יש להתכנס מחר בשעה 1 בצהריים "בכל מקום ומקום בבתי הכנסת והמדרש לאמירת פרקי תהילים ותחנונים".

אמש, מיד עם תחילת הפעולה הקרקעית, נערכו עצרת תפילה ברחבת הכותל, שם סמוך לשעת חצות, התקבצו מאות מתפללים שנשאו פרקי תהילים לשלומם של החיילים. "הם שומרים עלינו", הסביר אחד המתפללים, "נעשה הכל כדי לשמור עליהם. לכן אנחנו כאן". בתוך כך, לאור המצב הביטחוני בדרום ובכל רחבי הארץ, הופצו אמש ברשתות החברתיות ובקבוצות הווטסאפ החרדיות יוזמות שונות לאמירת ספר התהילים.

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully