וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הזרוע הצבאית של חמאס דוחה את ההצעה להפסקת אש

גדודי עז א-דין אל קסאם פרסמו הודעה לפיה בכוונתם להמשיך בירי, חרף ההסכם שהציגו המצרים. לטענתם, ההצעה כלל לא הוגשה להם. "היוזמה לא שווה את הנייר שעליו היא כתובה, זו כניעה"

צילום: שי מכלוף, טל אנגלנדר, בני ואינר, אחמד אבו סויס, יותם רונן, דו"צ, רויטרס; עריכה: יותם בן-דוד; קריינות: לירון בארי

גדודי עז א-דין אל-קסאם פרסמו הלילה (שלישי) הודעה רשמית בה דחו את ההצעה להפסקת אש. "נמשיך בירי ואף נגביר אותו", אמרו בזרוע הצבאית והוסיפו כי לא פנה אליהם אף גורם בנוגע למה שמדווח עליו בתקשורת. עוד הדגישו שם כי סעיפי היוזמה "לא שווים את הנייר שהם כתובים עליו, זו כניעה. המערכה שלנו עם האויב נמשכת, נגביר את היקפה וחריפותה כדי לנקום על דם חברינו שנשפך".

בכיר חמאס ודובר הארגון בלבנון, אוסמה חמדאן, התייחס הלילה אף הוא ליוזמה המצרית להפסקת אש עם ישראל וכינה אותה "בדיחה". בראיון לרשת CNN אמר חמדאן כי המסמך לא התקבל רשמית על ידי מי מבכירי הארגון בעזה, ברמאללה או בכלל, והוסיף כי הוא עודכן בעיקריו באמצעות התקשורת.

"ההצעה להפסקת אש היא לא ממשית. זה רעיון טפשי, לא פוליטיקה. אם ישראל תסכים לדון באופן רציני על העניינים האמיתיים, נדבר. היינו אמורים להגיע להבנות מזמן ואנחנו עדיין תחת כיבוש", אמר.

"צוק איתן": כותרות אחרונות
בימין מתנגדים להסכם: "סטירת לחי לישראל"
הלילה: 2 רקטות התפוצצו במרכז אילת
צפו: "המזל"ט המתאבד" שחמאס ישגר?

אוסמה חמדאן, האחראי על יחסי החוץ בחמאס. AP
"לא התחלנו את ההתקפה". בכיר חמאס ודובר הארגון בלבנון, אוסמה חמדאן/AP

כשנשאל אם יפסיק חמאס את התקיפות אחרי שישראל תחדל מהפעילות הצבאית ברצועה ענה: "לא התחלנו את ההתקפה, ישראל התחילה, ואנחנו מתגוננים. אנחנו מבקשים שיפסיקו לתקוף את עזה, וזה לא ברור מדברי המצרים. חייבים לציין את זה. ביקשנו מהיום הראשון שישראל תפסיק לתקוף את הפלסטינים ותפסיק את הענישה הקולקטיבית".

לדבריו, פרט לתנאי הבסיסי שישראל תפסיק את האש, יש גם לפתוח את הגבולות לתושבי עזה, דבר שמצרים ככל הנראה עדיין מתנגדת לו, ולדון בנושאי האבטחה. "חייבים לסיים את הכיבוש, ולהבטיח לפלסטינים שהם לא יסבלו יותר מישראל. לא נוכל לחיות כל הזמן תחת איום ישראלי - ואני לא מאמין שניתן לעשות זאת באמצעים פוליטיים".

עוד בוואלה

המהפכה של וואלה Fiber שתחסוך לכם בעלויות הטלוויזיה והאינטרנט

לכתבה המלאה
ראש ממשלת חמאס ברצועת עזה, איסמעיל הניה. מאי, 2012. רויטרס
גם ראש הלשכה המדינית ספקן. איסמעיל הניה/רויטרס

ראש ממשלת חמאס לשעבר, איסמעיל הניה, התייחס גם הוא להצעה המצרית, ובנאום טלוויזיוני ששודר ברשת אל-אקצא הבהיר מוקדם יותר כי "לא נסכים לאף רגיעה שלא תענה על דרישותיו של העם הפלסטיני ולא תביא כבוד לקורבנות". הוא הוסיף כי "אנחנו היום עומדים בפני שלב חשוב בסכסוך עם הכיבוש הישראלי. שנים של מצור לא מנעו מההתנגדות להשיג את כל האמצעים האפשריים כדי להגן על העם הפלסטיני, בעזה ובגדה".

עיקרי ההצעה המצרית

רשת CNN פרסמה הלילה את עיקרי ההצעה המצרית שמבוססת על "שקט תמורת שקט", ושמובאת בארבעה סעיפים.

"1. ישראל תפסיק את פעולות התקיפה נגד רצועת עזה, מהיבשה, מהים ומהאוויר, תיסוג מכוונתה לבצע פלישה קרקעית בעזה ותפסיק לשים אזרחים כמטרות.

2. כל הפלגים הפלסטינים בעזה יפסיקו את כל פעולות האיבה מכיוון רצועת עזה לעבר ישראל, מהאוויר, מהים, מהיבשה ומתחת לאדמה, יתחייבו לא לירות יותר רקטות מכל סוג, ולא יתקפו בשום צורה את גבולות ישראל ואת אזרחיה.

3. ברגע שהמצב הביטחוני יתייצב, מעברי הגבול ייפתחו למעבר בני אדם ומזון.

4. בנושאים אחרים, בהם גם הסדרי הביטחון, ידונו שני הצדדים (בעתיד)".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully