וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גורם בחמאס: "הפסקת אש עם ישראל - בתוך שעות"

הגורם הוסיף כי התיווך נעשה באמצעות אנשי המודיעין המצרי. בישראל הדריכות נשמרת, אולם גורם ביטחוני הבהיר: "הכדור בידיים של חמאס". 7 רקטות ופצצות מרגמה התפוצו בדרום מהבוקר

צילום: שי מכלוף, רויטרס; עריכה: קשת סידי

"הפסקת אש עם ישראל - בתוך שעות", כך אמר היום (שישי) בכיר בחמאס לרשת BBC, כשלדבריו אנשי המודיעין המצרי תיווכו בין הצדדים. דובר חמאס אישר את המגעים בשיחה עם סוכנות הידיעות הפלסטינית "מען". בצד הישראלי הובהר כי "הכדור במגרש של החמאס. אנחנו הודענו לחמאס ששקט ייענה בשקט, ושאם לא יהיה שקט הם יחטפו מכה קשה מאוד", אמר גורם ביטחוני בכיר. לדבריו, "המסר ברור מאוד והוא הועבר בצורה ברורה מאוד. אם הם קיבלו על עצמם הפסקת אש חד צדדית ויהיה שקט - אדרבא".

מקורות פלסטיניים ומצריים מסרו לוואלה! חדשות כי ישנה נכונות של שני הצדדים להפסיק את האש אולם לא נקבעה שעה מסוימת שבה תתחיל הפסקת האש. לדבריהם, ההבנה שאליה הגיעו אנשי המודיעין המצרי עם גורמים ישראליים ובכירים בחמאס, היא ש"שקט ייענה בשקט". "אף אחד מהצדדים אינו מעוניין בהסלמה", אמרו. עוד נמסר, כי את המסרים העבירו המצרים לסגן ראש הלשכה המדינית של חמאס מוסא אבו מרזוק, היושב בקהיר.

הסלמה בדרום - כותרות אחרונות
חמאס מריח את הפחד הישראלי ממבצע בעזה / פרשנות
נתניהו: "אם הירי לדרום יימשך נדע להגיב בעוצמה"
חמאס: "נפתיע את האויב הציוני"

כוחות שריון של צה"ל נערכים מחוץ לרצועת עזה. 18 בנובמבר 2012. Lior Mizrahi, GettyImages
הירי נמשך, דריכות במערכת הביטחון/GettyImages, Lior Mizrahi

פרשנים ברצועת עזה הסבירו את ההסלמה ההסלמה בירי מהרצועה, בכך שחמאס מרגיש שישראל מבקשת להימנע בכל דרך מעימות ושהפסקת האש מתקרבת. לדברי הפרשנים, חמאס ביקש לייצר הישג הסברתי אל מול הציבור בעזה ולהיראות כמי שממשיך לירות ולא נרתע מהסלמה. אולם לדבריהם, ניכר כי גם חמאס אינו רוצה בהידרדרות כוללת.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

7 רקטות ופצצות מגרמה נורו מהבוקר

במערכת הביטחון ישנה דריכות לאור המשך הירי מרצועת עזה הבוקר, שבמהלכו נורו שבע רקטות ופצצות מרגמה לשדרות ולכרם שלום. מערכת כיפת ברזל יירטה רקטה לעבר שדרות, וכל היתר נפלו בשטחים פתוחים. לא דווח על נפגעים או על נזק כתוצאה מהנפילות. גורם ביטחוני הדגיש כי מדובר ב"יממה גורלית", וציין שבצה"ל מקווים שמדובר ב"טפטוף" ירי שיסיים את הסבב. "הצמרת הביטחונית אינה מעוניינת בהסלמה, ואם יישמר השקט - לא ניכנס לעימות צבאי בעזה", הדגיש.

הירי הבוקר הוא המשך של מטח הרקטות שנורה אמש מעזה, ובמהלכו נורו כ-20 רקטות ופצצות מרגמה לעבר יישובי הדרום. ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס אמש לירי ואמר כי ישראל ערוכה לשתי אפשרויות. "אפשרות אחת היא שהירי ייפסק, ושהשקט יימשך. אחרת היא שהירי יימשך ואז הכוחות המתוגברים שנמצאים בדרום יפעלו בעוצמה. ביטחון אזרחינו קודם לכל", הבטיח.

דובר הזרוע הצבאי של החמאס מדבר במסיבת עיתונאים בעזה, יולי 2014. רויטרס
חמאס מאיים/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully