וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנשק של המשטרה נגד קריאות שווא: תביעות אזרחיות

25.6.2014 / 12:12

ריבוי הקריאות לאירועים שנבדו, בהם זה מאתמול מחייל ש"נחטף", יוביל לפעולה קשה נגד המטרידים. במשטרה מקווים שכך ניתן למנוע עודף פניות, אשר הוביל לכישלון במקרה החטופים

צילום: מור שאולי, עריכה: טל רזניק

(אהרונוביץ' מתייחס לביקורת על המשטרה בפרשת החטיפה)

חטיפת שלושת הנערים בגוש עציון לפני כמעט שבועיים, הולידה ביקורת חריפה נגד המשטרה לפיה יש לה חלק במחדל, שכן התקבלה פנייה מאחד החטופים למוקד 100 בזמן האירוע - וזו לא טופלה. במשטרה אמרו כי שלל קריאות השווא למוקד מקשה מאוד על האפשרות לטפל בכל המקרים באופן ראוי. האירוע מאתמול, במהלכו הוקפצו כוחות גדולים לאיתור חייל ש"נחטף", ואשר התברר כמתיחה – היה הקש האחרון. כדי להילחם בתופעה של קריאות שווא, נודע לוואלה! חדשות שהוחלט לא רק לפעול נגד אותו חייל, אלא גם נגד כל מי שימסור דיווח שקרי – וזאת בדמות הגשת תביעות אזרחיות. כך, באמצעות הטלת קנסות, מקווים במשטרה לשים סוף להטרדות החוזרות ונשנות.

עוד בוואלה! חדשות
"שביתת הרעב נכשלה": הסיכום של שב"ס עם העצירים
התיעוד שהוביל למעצר החשוד בתקיפת בת ה-5 בפרדס חנה
"רפורמת הפרגולות" עברה: מה תוכלו לבנות בלי היתר?

מוקדנית במשטרת ישראל. חטיבת דובר המשטרה
להוריד את הלחץ מהמוקדנים/חטיבת דובר המשטרה

אתמול, כאמור, התקשר חייל המשרת בבסיס ההדרכה של חיל החימוש בצריפין ודיווח למוקד משטרת מחוז תל אביב שנחטף בידי זרים והושם ברכב עם חלונות כהים. עם קבלת הדיווח הוקמו מחסומים משטרתיים, הוקפצו כוחות גדולים ואפילו הועלו לאוויר מסוקים. אחרי שעתיים נלכד ה"חייל החטוף" כשהוא למעשה באוטובוס בדרך נמיר בתל אביב והוא הועבר לחקירה בתחנת גלילות. אחרי שיועבר לידי הצבא, בצה"ל שוקלים להעמידו לדין צבאי.

sheen-shitof

עוד בוואלה

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

להתמודד עם ההוצאות

במבצע, שכלל בין היתר הפעלת אמצעים טכנולוגיים במטרה לאכן את מיקום החייל, הושקעו משאבים אדירים ו"נשפכו" עשרות אלפי שקלים – כל זאת כמובן מכספי המסים, ולשווא. מבחינת המשטרה היה זה מאמץ חסר תקדים לאירוע שלא היה. גורמים במשטרה אמרו כי בעקבות הקריאה הזאת, כמו גם לאור קריאות רבות אחרות, שמתבררות כמעט כולן כקריאות שווא, נשקלים בימים אלו צעדים משפטיים נגד המטרידים.

המטרה, כך לדברי כחולי המדים, היא להפחית בצורה דרסטית את ההטרדות הטלפוניות למוקד, ולמנוע את חוסר האונים הנובע מפניות מרובות מידי, שבא לידי ביטוי בכישלון הטיפול במקרה של חטיפת הנערים. בנוסף, כדי להתריע את המטרידים, ועל מנת להתמודד עם ההוצאות הגדולות שמלוות לעתים בקריאות שווא, שוקלים כאמור במשטרה לתבוע אותם בתביעות אזרחיות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully