וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סודאן: שוחררה הצעירה שנידונה למוות אחרי שהתנצרה

מרים יחיא איברהים נידונה למאה מלקות ולמוות אחרי שהמירה את דתה ונישאה לנוצרי, בניגוד לחוק במדינה. היא ילדה תינוקת בין כותלי הכלא. המקרה עורר ביקורת חריפה בעולם

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
"חוששים שמישהו ינסה להרע לה". מרים יחיא איברהים ובעלה דניאל וואני/מערכת וואלה, צילום מסך

בית המשפט לערעורים בחרטום הורה אתמול (שני) לשחרר את מרים יחיא איברהים, סודאנית בת 27 שנידונה למאה מלקות ולעונש מוות בחודש שעבר באשמת כפירה וניאוף, לאחר שהמירה את דתה מאיסלאם לנצרות ונישאה לגבר נוצרי. בשבועות האחרונים התפרסם המקרה בהרחבה בכלי תקשורת בעולם.

איברהים נולדה לאב מוסלמי. על אף שגדלה עם אמה הנוצרייה, היא נחשבת על פי החוק המקומי מוסלמית. ב-2011 נישאה לאמריקני נוצרי בשם דניאל וואני והתנצרה. היא עברה בכך על שתי עבירות: לאזרחי סודאן המוסלמים אסור להמיר את דתם לדתם אחרת, ולנשות המדינה המוסלמיות אסור להינשא לגבר שאינו מוסלמי. העונש המרבי על העבירה הוא מוות. לעומת זאת, לגברים מוסלמים מותר לשאת נשים נוצריות.

לאיברהים ולבעלה ילד בן שנה וחצי. את בתם היא ילדה לפני שבועות ספורים בין כותלי הכלא. גזר דינה החמור ועובדת היותה כלואה עם פעוט ועם תינוקת הובילו לביקורת קשה ביותר כלפי הרשויות בסודאן. ארגון אמנסטי הבינלאומי הגדיר את גזר הדין "מתועב". משרד החוץ של ארצות הברית גינה אותו וקרא לממשלה בחרטום לכבד את חופש האמונה. גם בריטניה זימנה לאחרונה את הממונה הסודאני על ענייני החוץ כדי להביע את מחאתה של לונדון בעניין.

כבר בסוף החודש שעבר אמר מקור בממשלת סודאן לסוכנות הידיעות רויטרס כי גורמים רשמיים פועלים למען שחרורה של האישה. עורך דינה של איברהים, מוחמד מוסטפא, אמר היום כי היא כבר שוחררה ונשלחה לבית שכתובתו אינה ידועה, על מנת שתהיה מוגנת ובטוחה. "משפחתה קיבלה איומים בעבר ואנו חוששים שמישהו ינסה להרע לה", אמר לרויטרס.

מאז שנות השמונים מערכת המשפט בסודאן כפופה לחוקי השריעה, ההלכה האיסלאמית. ב-2011 התפלג חלקה הדרומי והנוצרי ברובו של סודאן למדינה חדשה – דרום סודאן. בעקבות זאת, הודיע נשיא סודאן עומאר באשיר שתפס את השלטון ב-1989 כי יישם את חוקי האיסלאם באופן קפדני יותר. בשנים האחרונות הורשעו כמה אזרחיות סודאן בכפירה, אולם כולן חזרו בהן ובכך חמקו מעונש מוות.

עוד חדשות מהעולם:
סוריה עמדה ביעד: פינתה כל הנשק הכימי משטחה
קרי בא לבגדאד; צבא עיראק מתפורר לעיני המורדים
מצרים: שבע שנות מאסר לשלושה עיתונאי אל-ג'זירה

(עדכון ראשון: 21:09)

  • עוד באותו נושא:
  • סודאן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully