וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קצין בכיר על החטיפה: "אירוע ברמה גבוהה של מקצועיות"

15.6.2014 / 15:06

הקצין ציין כי הנחת העבודה היא שהנערים בחיים. "איננו פועלים באפלה מוחלטת ולא בחלל ריק". מתחילת המבצע לאיתור שלושת הנערים עצר צה"ל 113 פלסטינים - מרביתם אנשי חמאס.

צילום: עומר מירון, דובר צה"ל, רויטרס; עריכה: גדי וינסטוק, טל רזניק; קריינות: אביב אברמוביץ'

קצין בכיר בצה"ל התייחס אחר הצהריים (ראשון) לעניין הנערים החטופים ואמר: "הנחת העבודה היא שהנערים החטופים חיים". לדברי הקצין, "אנחנו לא פועלים באפלה מוחלטת ולא בחלל ריק". הקצין הבכיר התייחס גם לעצם החטיפה, והוסיף: "סיכלנו עשרות פרשות של ניסיונות חטיפה – ממקרים חובבניים, דרך שכבות של ביצוע הכוללות איסוף מודיעין, ורמות רציניות וגבוהות מבחינת היכולות. האירוע הזה הוא ברובד הגבוה של המקצועיות".

מתחילת המבצע לאיתור הנערים החטופים ועד לשעות האחרונות עצר צה"ל 113 פלסטינים, מרביתם אנשי חמאס, במטרה לאתר מידע אודות הפרשה.

חטיפת הנערים - כותרות נוספות:
אם החטוף: "נפתלי, עם ישראל הופך עולמות בשבילך"
ביקורת במשטרה: הנערים נחטפו - והמפכ"ל בחו"ל
300 אלף תלמידים התכנסו לתפילה לשלום החטופים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
נפתלי פרנקל, גיל-עד שער ואיל יפרח/מערכת וואלה, צילום מסך

הקצין התייחס למצבו של ארגון חמאס בגדה המערבית, שממשלת ישראל מייחסת לו את האחריות לחטיפת הנערים. "מצבו של חמאס ביהודה ושומרון קשה והוא נתון ללחץ הציבור, כולל המאמצים שלנו להפעיל עליו לחץ כבד ולמנוע ממנו להוציא פיגועים". הקצין התייחס למניעים להוציא לפועל חטיפה בתקופה זו. "לא אתפלא אם שורשיו של הפיגוע הזה קשורים לשביתת האסירים", אמר בהתייחסו לשביתת האסירים המנהליים הכלואים בישראל הנמשכת זה כמה שבועות.

הפעם הגזמנו

וואלה מובייל במבצע עם 4 מנויים ב100 שקלים וחודש ראשון חינם!

לכתבה המלאה
חיילי צה"ל בפעילות מבצעית בחברון. 15 ביוני 2014. רויטרס
בשלב זה אין כוונה לגייס מילואים. לוחמי צה"ל בחברון, הלילה/רויטרס

הקצין הבכיר סיכם את דבריו באומרו כי לאירוע החטיפה "יש פוטנציאל לייצר הסלמה". לדבריו, "נעשה כל מה שיידרש כדי שהוא לא ישפיע לכדי מצב של הסלמה". הוא הדגיש כי אין כוונה בשלב זה לגייס מילואים, וכי עד כה גויסו אך ורק מילואימניקים למקצועות ייחודיים.

נתניהו: אנשי חמאס הם שביצעו את החטיפה

גורמים פלסטיניים בכירים אמרו היום לוואלה! חדשות כי פעילות המודיעין הפלסטינית סביב חטיפת שלושת הנערים מתמקדת עתה בניסיון להתחקות אחר שני פעילי חמאס מוכרים, תושבי חברון הקשורים לזרוע הצבאית של הארגון. השניים נעדרים מבתיהם מיום חמישי, אז נעלמו עקבותיהם של נפתלי פרנקל, בן 16 מנוף איילון, גיל-עד שער, בן 16 מטלמון שבבנימין ואיל יפרח, בן 19 מאלעד.

לדברי הגורמים, צה"ל והשב"כ ניסו לעצור את השניים, אולם הם לא היו בבתיהם. נשותיהם ההרות של השניים נעצרו ושוחררו מאוחר יותר. הנחת העבודה של המודיעין הפלסטיני היא שחמאס עומד מאחורי החטיפה. כך גם אמר הבוקר ראש הממשלה נתניהו.

ראש הממשלה בנימין נתניהו בישיבת ממשלה. מרק ישראל סלם, מערכת וואלה! NEWS
"השלכות חמורות". נתניהו בישיבת הממשלה, הבוקר בקריה בתל אביב/מערכת וואלה! NEWS, מרק ישראל סלם
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
אין תמונה/מערכת וואלה, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
אין תמונה/מערכת וואלה, צילום מסך

נתניהו אמר הבוקר בישיבת הממשלה השבועית, שנערכה הפעם בקריה בתל אביב: "הבוקר אני יכול לומר את מה שנמנעתי מלומר אתמול לפני גל המעצרים הנרחב של אנשי החמאס ביהודה ושומרון - מי שביצע את חטיפת הנערים שלנו אלה אנשי החמאס, אותו חמאס שאבו מאזן עשה איתו ממשלת אחדות, לזה יש השלכות חמורות". נתניהו הוסיף: "ברגע זה אנחנו מתמקדים בכל המאמצים שלנו להשבת החטופים הביתה".

לפניות לכתב אמיר בוחבוט: amirbohbot@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully