וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התקווה נגוזה: היעלמות הילדה מדלן נותרה תעלומה

משטרת בריטניה, יחד עם הרשויות בפורטוגל, סיימה את החיפושים באתר הנופש שבו נראתה לאחרונה הילדה הבריטית בת ה-3, אולם לא איתרו ממצאים שישפכו אור על התעלומה בת 7 השנים

צילום מסך

(צפו: החיפושים באתר הנופש בפורטוגל)

שבע שנים לאחר שנעלמה הילדה הבריטית מדלן מק'קאן, ועשרה ימים לאחר שמשטרת בריטניה ופורטוגל החלו בחיפושים באתר הנופש שבו נראתה לאחרונה - נראה שאין קצה חוט בפרשה המיסתורית. זאת, לאחר שהסקוטלנד יארד מסר היום (חמישי) כי החפירות באזור אלגרבה שבפורטוגל הסתיימו ללא תוצאות.

המשטרה הבריטית, שניהלה את החיפושים בשיתוף ובאישור הרשויות בפורטוגל, ציפתה לזהות שינויים וחפירות בקרקע באזור הסמוך לדירת הנופש שבה בילתה המשפחה ב-2007 - דבר שאולי ירמוז על גורלה של הילדה בת ה-3. אולם לאחר שכיסו שטח של כ-60 אלף מטרים מרובעים באתר הנופש פראיה דה לוז, שבו היו בין היתר גם תעלות ניקוז ומבנים נטושים, לא אותרו ממצאים כלשהם שעשויים לקרב את פיתרון התעלומה.

"מדובר בהצבת הכוחות הנרחבת ביותר של משטרת בריטניה מעבר לים במקרים מסוג זה", נמסר בהודעת המשטרה, "נכון לרגע זה, לא נמצאו ראיות הקשורות למדלן מק'קאן. עם זאת, המבצע עזר לנו להבין את הפעילות והאנשים שהשתמשו בשטח. חיפושים נוספים יחלו בקרוב".

עוד חדשות מהעולם:
אל גור: "סנודן עשה שירות חשוב לארצות הברית"
סיסי לאישה שהותקפה מינית בתחריר: "אני מתנצל"
שהתה שנתיים במצור: "המורדים לקחו הכל, אכלנו דשא"

הילדה הנעדרת מדלן מק'קאן (משמאל), לצד הדמיה ממוחשבת שלה כיום, בגיל תשע, שפרסמה משטרת בריטניה, אפריל 2012. משטרת בריטניה, ספק 500
ככל הנראה נחטפה על ידי כנופיית פורצים. מדלן/ספק 500, משטרת בריטניה

ההתמקדות באזור הסמוך לאתר הנופש, שבעבר שימש כשדה כרוב, באה בעקבות דיווחים על חשוד שנצפה צועד בו בליל היעלמותה של מדלן, כשהוא אוחז בילדה קטנה. אותם דיווחים חיזקו את סברת משטרת בריטניה כי מדלן נחטפה.

במשטרה ממשיכים בחיפושים באזור. "זה היה השלב הראשון בחקירה הנרחבת שמתבצעת בפורטוגל. ישנה עדיין עבודה רבה שנותרה, והיא תושלם בשבועות ובחודשים הקרובים". לדברי המשטרה, אחת ממטרות המבצע היא לוודא מעל לכל צל של ספק שהאזור נסרק לחלוטין. זאת, "על מנת לכסות את הסברה שהילדה נרצחה ונקברה במקום". לדברי המשטרה, אותרו "41 שינויים בקרקע, שנחקרו במלואם".

עד כה זוהו שלושה גברים כחשודים העיקריים בפרשה. לפי הדיווחים, מדובר בכנופיית פורצים שפעלה באתר הנופש, והחשד של המשטרה הוא הוא שהם חטפו את הילדה, שהתעוררה בזמן שפרצו לבית הוריה. עם זאת, לא נעצרו חשודים.

חיפושים אחר הילדה הבריטית מדלן מק'קאן באתר הנופש בפורטוגל, 11.06.2014. רויטרס
האזור שימש בעבר כשדה כרוב. החיפושים, היום/רויטרס

אתר הנופש הוא רק אחד מהמקומות בפורטוגל שבהם ביקשו צוותי החקירה בבריטניה לערוך חיפוש, לאחר שהחקירה הרשמית בפורטוגל נסגרה ב-2008 ונפתחה מחדש על ידי הסקוטלנד יארד ב-2011. אולם הרשויות בפורטוגל, שהתנהלו באיטיות וב"בירוקרטיות", לדברי המשטרה, אישרו עד כה לבצע חיפוש רק באזור אחד. בין היתר, ביקשו צוותי החקירה לבצע חיפושים בדירותיהם של שלושת החשודים המרכזיים, אך בקשה זו נדחתה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully