וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחאה ב"קווים": שיבושים בתנועת האוטובוסים עד 14:00

1.6.2014 / 8:06

ועד נהגי האוטובוס של החברה גם יפגינו מחר מול משרדי חברה של אחד מבעליה, כחלק ממחאה על תנאי העסקתם. קווים: "קומץ של נהגים שלא זוכים לתמיכה, קוראים להמשיך במו"מ"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
לא הוחלט באילו קווים צפויים שיבושים/מערכת וואלה, צילום מסך

נהגי חברת האוטובוסים "קווים" ישבשו היום (ראשון) במהלך שעות הבוקר והצהריים את תנועת האוטובוסים במחאה על תנאי העסקתם ובשל לחצים המופעלים מצד ההנהלה בעקבות התאגדותם של הנהגים. ועד העובדים החליט לשבש את תנועת האוטובוסים עד השעה 14:00 בכל ארבעת האשכולות של החברה, ובפרט באזור רמלה, לוד פתח תקווה ובקעת אונו. לא הוחלט לפי שעה אילו קווים ישובשו במסגרת המחאה, והשיבושים צפויים להימשך גם מחר.

עוד בוואלה! חדשות:
מסמכי סנודן: "מיליוני תמונות נאספות בכל יום"
כמעט אסון בבירה: בן 4 שיחק במצית ושרף את הבית
שחרור החייל האמריקני: מיהם אסירי טליבאן ששוחררו?

הנהגים מוחים בין היתר על חוסר ההתקדמות במשא ומתן עם ההנהלה על תנאי העסקתם, ובכלל זה סירוב ההנהלה להעניק לעובדים תוספת שכר, שעות העבודה הארוכות, השיבוץ השרירותי למשמרות, פיצול יום העבודה ללא תמורה ועוד. ערן חולתא, המלווה את הוועד מטעם ארגון "כוח לעובדים", מסר כי לפני שבועיים שבתו הנהגים ואפשרו נסיעה חינם בקווי האוטובוסים, וכעת הם מעוניינים להעלות הילוך.

כחלק ממאבק העובדים צפויים הנהגים להפגין מחר בבוקר מול משרדי חברת "מאיר", שבבעלותו של יעקב שחר, מבעלי חברת קווים ונשיא מועדון הכדורגל מכבי חיפה. "אנו קוראים בכל יום על רכישות אטרקטיביות למכבי חיפה, ובה בעת נטען כי אין לחברה יכולת להוסיף ולו שקל אחד לשעת עבודה", טענו בוועד הנהגים. "רק עלותו של שוער הרכש החדש שקולה למשכורתם של 45 נהגים. ביום שני נזכיר לשחר מי מפרנס באמת את התקציב המנופח של קבוצת המחמד שלו".

מחברת קווים נמסר בתגובה: "קווים מוחה על כך שבו בזמן שמתנהל משא ומתן הנערך בתום לב מצד הנהלת החברה, בוחר קומץ של נהגים מאשכול אזורי בודד, שלא נבחר על ידי עובדי החברה ואינו זוכה לתמיכת כלל נהגי החברה, לנקוט פעולות מיותרות, חד-צדדיות ובריוניות של השבתת שירות חיוני במדינת ישראל. זאת בשעות שיא הביקוש של יום ראשון בבוקר ובסמוך לחג השבועות. נהגי קווים מקבלים את שכר הבסיס שהוא מבין הגבוהים בתחבורה הציבורית בישראל, ותנאי ההעסקה בחברה הם על פי החוק. החברה דוחה מכול וכול את ניסיון הוועד לצייר מצג שווא כאילו אין המצב כזה וזו הסיבה לפעולות שננקטות על ידו. אנחנו קוראים לוועד העובדים להמשיך במשא ומתן בין הצדדים ללא צעדים חד-צדדים על חשבון הציבור.

לפניות לכתבת: danayark@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully