וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היעלמות המטוס: איראני בן 19 נסע בדרכון מזויף

במשטרת תאילנד מעריכים כי הנוסעים שהשתמשו בשני הדרכונים הגנובים לא היו מחבלים, אלא דווקא מבקשי מקלט. אחד מהם זוהה בשם פוריה נור מוחמד מהרדאד, שביקש להגר לגרמניה

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק, קריינות: אביב אברמוביץ'

החיפושים אחר טיסה 370 של מלזיה אירליינס נכנסו הבוקר (שלישי) ליומם הרביעי. המשטרה בקואלה לומפור הודיעה כי אחד הנוסעים שעלה למטוס הנעלם, באמצעות דרכון מזויף, הוא צעיר איראני בן 19, פוריה נור מוחמד מהרדאד, שככל הנראה ניסה להגר לגרמניה.

אתמול דווח כי מתווך איראני, בשם חאזם עלי, קנה עבור מהרדאד ועבור נוסע נוסף שהחזיק דרכון גנוב, את שני הכרטיסים.

גורמים במשטרת תאילנד מאמינים כי שני הנוסעים שהשתמשו בדרכונים גנובים לא היו מחבלים, אלא מבקשי מקלט. ואכן, כתבים זרים ציינו הבוקר כי בתאילנד יש אוכלוסייה גדולה של איראנים המבקשים להימלט למערב ולבקש שם מקלט.

היעלמות טיסה 370 - כותרות אחרונות
'איראני רכש את הכרטיסים לנוסעים בדרכונים המזויפים'
היעלמות המטוס: זוהה אחד הנוסעים שטס בדרכון מזויף
טייס יפני: "שמעתי מלמולים בקשר מהטיסה שנעלמה"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
שני הנוסעים החשודים צולמו במצלמת אבטחה, טרם ההמראה מקואלה לומפור. משמאל: האיראני, מהרדאד/מערכת וואלה, צילום מסך

מפכ"ל משטרת מלזיה, חאלד אבו באכר, אמר לכתבים כי אמו של הצעיר האיראני המתינה לו בנמל התעופה של פרנקפורט, וכי היא נמצאת בקשר עם רשויות הביטחון. לדבריו, היא פנתה בדאגה למשטרה במלזיה, אחרי שבנה לא יצר עמה קשר.

לדבריו, האדם השני שנסע עם הצעיר האיראני, בא למלזיה ביום הטיסה, והוא עדיין לא זוהה.

"טרם שללנו כל אפשרות, כולל חטיפה, חבלה או מניע אישי להפלת המטוס, על ידי אחד הנוסעים או אנשי הצוות", אמר המפכ"ל אבו באכר. הוא ציין כי המשטרה לא קיבלה כל התרעה מפני פיגוע לפני היעלמות המטוס.

חברת מלזיה איירליינס הודיע כי אזור החיפושים הורחב הבוקר, וכי הם מתבצעים גם ממערב לחצי האי - בצד ההפוך מנתיב הטיסה המשוער של המטוס, שהמריא צפון-מזרחה, לכיוון ויאטנם.

sheen-shitof

עוד בוואלה

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
אין תמונה/מערכת וואלה, צילום מסך

החוקרים במלזיה ספקניים לגבי האפשרות כי מדובר בפעולת טרור. "אין ראיות התומכות בכך", הוסיף גורם ביטחוני באינטרפול, ומקור אחר בארה"ב הוסיף כי נתוני המכ"ם, המצביעים על אפשרות שהמטוס ניסה להסתובב באוויר ולשוב לקואלה לומפור, לא תומכים באפשרות של חבלה באוויר. בארה"ב גם עשו שימוש בצילומי לוויין של האזור בניסיון לאתר פיצוץ בשמיים בזמן האירוע, אך לא מצאו כזה. המקור תיאר את פרישת הלוויינים האמריקניים באזור כ"יסודית".

חיפושים אחר מטוס מלזיה איירליינס שנעלם בים. 11 במרץ 2014. AP
ראש מנהל התעופה האזרחית, אזהרודין עבדול רחמן, מציג את אזורי החיפוש/AP

העיתון המלזי הוותיק "ניו סטרייטס טיימס" דיווח בתחילת השבוע כי טייס יפני יצר קשר עם המטוס המלזי ברגעיו האחרונים. הטייס היפני, במטוס בואינג 777 שהמריא כחצי שעה לפני המטוס המלזי, אמר שהצליח ליצור קשר עם המטוס לאחר שנתבקש לעשות זאת על ידי פקחי הטיסה הוויאטנמים.

הקפטן, שביקש להישאר בעילום שם, היה בדרכו לשדה התעופה בעיר נאריטה שביפן. "הצלחנו ליצור קשר עם הטיסה בסביבות השעה 1:30 בלילה, ושאלנו אותם אם הם הגיעו למרחב האווירי הויאטנמי. יתכן שהקול בצד השני היה זה של הקפטן, אחמד שאה זהארי, או של טייס המשנה, עבדול המיד פאריק, אבל אני די בטוח שהיה זה הקול של טייס המשנה". לטענתו, "היו הרבה הפרעות" והמצד השני נשמע בעיקר מלמול לא מובן. "זו הייתה הפעם האחרונה ששמענו מהם, ואז איבדנו קשר", אמר.

חיפושים אחר מטוס מלזיה איירליינס שנעלם בים. 11 במרץ 2014. רויטרס
חיפושים אחר המטוס/רויטרס
חיפושים אחר מטוס מלזיה איירליינס. 10 במרץ 2014. AP
חיפושים אחר מטוס מלזיה איירליינס. 10 במרץ 2014/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully