וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ריח הגז באשדוד: "הייתה פאניקה, הוצאנו את הילד מהגן"

שי מכלוף ורמי שני

20.2.2014 / 15:30

תושבי אשדוד שהתלוננו על ריח עז של גז באוויר חששו כי מדובר באסון סביבתי. "התקשרו מבית הספר ואמרו לאסוף את הילדים", סיפרה תושבת העיר. "לילד כאב הראש"

צילום: שי מכלוף, עריכה: יאיר דניאל

דליפת הגז שאירעה היום (חמישי) שמקורה באונייה בחופי אשדוד, עוררה חשש בקרב תושבים רבים כי מדובר באסון סביבתי רחב היקף שפקד את העיר. "קראו לנו לאסוף את הילד. היה כאן ריח נוראי של גז. היינו צריכים לעזוב את העבודה ולהוציא את הילדים מהגן", סיפרה לוואלה! חדשות חווה, תושבת אשדוד. "הייתה שמועה שזה מהים. מהאסדה של הגז, אנחנו לא יודעים, נקווה לטוב, נשתדל להישמע להוראות כוחות הביטחון", אמרה תושבת אשדוד סמדר חכמון, והוסיפה: "התקשרו מבית הספר ואמרו לנו נבוא לאסוף את הילדים. היה ריח של גז, דליפה של גז".

עוד בוואלה! חדשות:
עסקת וואטספ: כך פייסבוק וגוגל משתלטות לנו על החיים
מבנימינה לאיראן: סיפורם של מבריחי הנשק הישראלים
רשות השידור תפצה עיוורת שחויבה לשלם אגרה

תושבים רבים התלוננו בשעות הבוקר על ריח גז חריף באזורים רבים בעיר. בתי ספר קיבלו הנחייה לאוורר את כיתות הלימוד, ובחלק מהגנים הוחלט לפנות את הילדים לבתיהם. צוותים מהמשרד להגנת הסביבה בשיתוף מגן דוד אדום, כיבוי אש ומשטרה ערכו סריקות ברחבי העיר כדי לאתר ריכוזים של הגז וכן נפגעים ממנו. ברוב התלונות שהתקבלו דווח על ריח חריף של גז באזור השכונות הדרומיות של העיר, וכן באזורים צפוניים יותר. העירייה פרסמה הודעה לתושבי העיר לפיה עליהם לאוורר חללים סגורים ודירות מגורים.

בית ספר אריאל באשדוד בו הורגש ריח חריף של גז, פברואר 2014. שי מכלוף
"היה ריח של גז". בית ספר באשדוד/שי מכלוף

"ביקשו לפתוח חלונות ולהימנע מפעילות גופנית", הוסיפה חכמון. "שמעתי על כמה אנשים שחשו סחרחורות ועל אנשים שעזבו את מקום העבודה כדי להגיע אל בני משפחותיהם". חכמון הוסיפה: "הייתה פאניקה, כי פתאום אתה שומע על מה שקורה ואומר 'מה קורה פה?'". לדברי התושבת, "זה לא נעים, מלחיץ. אף אחד לא רוצה להיות במקום עם תופעות וריחות של גז".

sheen-shitof

עוד בוואלה

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
ריח חריף של גז הורגש באשדוד, פברואר 2014. דיווחי לכיש,
מכבי אש באשדוד/דיווחי לכיש

איילת סאני, תושבת אשדוד שבנה עידן לומד באחד מבתי הספר בעיר, סיפרה כי הוא התקשר אליה וסיפר על הריח העז שהרגיש. "בהתחלה שמעתי צרחות, לא הבנתי מה קורה. הוא אמר 'מהר מהר... יש ריח של גז'". לדברי האם, היא יצרה קשר עם המורה ומיהרה לבית הספר כדי לאסוף אותו הביתה. "הוא אמר שקצת כואב לו הראש, אז אני נותנת לו לנוח".

בנה, תלמיד כיתה א', סיפר כי במהלך אחד השיעורים הוא וחבריו פונו מהכיתות בשל הריח. "נכנסנו לאולם כי זה מקום סגור וכולם בכו שם. הם אמרו לכל מי שבכיתה א' להיכנס לחדר המחשבים, וכל מי שההורים שלו הגיעו, הולך הביתה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully