וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עובדי הדסה לנים בבית החולים: "ההנהלה לא תיכנס"

19.2.2014 / 0:19

18 ימים אחרי שפתחו בעיצומים על הלנת שכרם, מחריפים עובדי הדסה את המחאה והם מעבירים את הלילה בבית החולים. "נשדדנו בבריונות", אמרו. מנכ"ל הדסה נפגש עם נציג ההסתדרות

צילום: עומר מירון, עריכה: טל רזניק

מחאת עובדי הדסה עולה שלב: במטרה להמשיך את הלחץ על הנהלת המוסד הרפואי ועל האוצר, וכחלק מדרישתם לקבל את מלוא שכרם - מעבירים מאות עובדי הדסה עין כרם את הלילה ברחבת בית החולים. "זו קריאת השכמה למשרד האוצר - ראו הוזהרתם", אמרו אתמול (שלישי) העובדים. בניסיון לפתור את המשבר נפגש הלילה מנכ"ל הדסה אביגדור קפלן עם יו"ר האגף לאיגוד מקצועי בהסתדרות אבי ניסנקורן.

"מאות העובדים שנמצאים פה באו להעביר את הלילה עם המשפחות שלהם. כולם כואבים שהגענו למצב הזה", אמר לוואלה! חדשות אמנון ברוכיאן, יו"ר ועד עובדי המנהל והמשק. לדבריו, המסר להנהלת הדסה, ולשר האוצר יאיר לפיד, הוא שאפשר "לסגור את זה עוד הלילה ולגמור את הבעיה". לטענתו, "ללפיד יש את הכוח לסיים את המצב העגום והוא הפתרון".

אקט המחאה בפתח בית החולים מופנה גם לבכירי הדסה, שלטענת העובדים אחראים למשבר. "ההנהלה לא תיכנס כל זמן שלא ישלמו את המשכורות לעובדים. המנכ"ל אמר שלא ייפגעו אנשים שמרוויחים עד 10,000 שקלים, אבל זה ספין. הוא שדד את העובדים בפעולה בריונית וגזל מהעובדים את כספם".

השרה התקשתה לספק תשובות

בשעות אחר הצהריים נפגשו נציגי העובדים וההנהלה עם שרת הבריאות יעל גרמן, שביקרה בבית החולים שפועל במתכונת חירום נוכח העיצומים. השרה גרמן, שהבהירה כי היא מפעילה מאמץ רב שנועד למנוע הוצאות צווים לשובתים, הביעה אמפתיה כלפי המאבק - אך התקשתה לספק תשובות באשר לשכרם ועתידם התעסוקתי של העובדים.

"מצאתי עובדים מסורים, שאוהבים את הדסה ושמצויים בתקופה קשה ובמצוקה", אמרה השרה שביקשה מהעובדים לחזור לפעילות ולשוב למו"מ ללא תנאים מוקדמים. "ביקשתי לשלב ידיים כדי להחזיר את הדסה לפעילות ולהביא לתכנית הבראה, שהרי הפתרון למצב הדסה אינו רק בידי הממשלה, אלא גם בידי העובדים".

עוד על המשבר בהדסה
17 חדרי ניתוח ומנותח אחד: מסדרונות הדסה ריקים
עובדי הדסה מול בית נתניהו: "אין משכורת - אין עבודה"
עובדי הדסה נטשו המחלקות; פורסמו הקיצוצים בשכר

נוכח עמדתה של השרה, עזבו ראשי ועדי הרופאים את הפגישה בתחושות קשות. במהלך הפגישה הטיחו הרופאים בגרמן ובמנכ"ל משרדה רוני גמזו האשמות קשות על האופן בו ניהלו את המשבר עד כה, וטענו כי הם "הורסים את הדסה". "שימו לב היטב למה שקורה בהדסה שכן מחר זה יקרה גם לכם", אמרו. "הדסה קורסת, מערכת הבריאות קורסת, אין לה הנהגה ואין לה מנהיגות. שרת הבריאות מנותקת, מנכ"ל משרד הבריאות לא מחובר וכולנו משלמים ונשלם את המחיר על כך – ראו הוזהרתם".

"אני לא יודע איך ההנהלה הולכת לישון בלילה, כשהעובדים לא מצליחים לעצום עין מדאגות", הוסיף ברוכיאן. "שרת הבריאות ביקשה מאיתנו היום להמשיך לתת 100% מעצמנו בעבודה, ולא לקבל על זה כסף. לא ניתן יד לגזל השכר ונמשיך להיאבק על השכר המגיע לנו ביושר. אנחנו אחיו העבדים של שר האוצר, ואנחנו דורשים ממנו להתערב באופן בהול במשבר כדי שהעובדים המסורים יקבלו את שכרם ולא יעמדו בסכנת פיטורים. מדובר בדיני נפשות".

sheen-shitof

עוד בוואלה

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

רבים מהעובדים בקשיים כלכלים נוכח הלנת שכר

עובדי הדסה, ששכרם יקוצץ כחלק מתכנית ההבראה של בתי החולים, נוקטים בעיצומים זה 18 ימים. עד כה, האחים והאחיות ועובדי המנהל והמשק קיבלו רק מחצית משכר חודש ינואר ומקדמות מזעריות על חשבון חודש פברואר. "כתוצאה מכך, רבים מהעובדים נקלעו לקשיים בכלכלת ביתם ובתשלומים השוטפים", נמסר מההסתדרות שמלווה את המאבק.

עובדי בתי החולים הדסה מפגינים מול בית ראש הממשלה בירושלים, 17 בפברואר 2014. נועם מושקוביץ
עובדי הדסה בהפגנה מול בית ראש הממשלה/נועם מושקוביץ

"עובדי הדסה אשר התייצבו לא פעם למען הצלת המרכז הרפואי, הפכו לבני הערובה של בית החולים ואולצו לשלם שוב ושוב את מחיר הכשלים של ההנהלה", הוסיפו בהסתדרות. "6,000 עובדים אשר נתונים כעת לאיום בפיטורים המוניים, נמצאים במצב שטרם קיבלו את מלוא שכרם בגין החודש שעבר והם סובלים מפגיעה בהפרשות הסוציאליות". לפי דוברות ההסתדרות, ההצהרות של הנהלת הדסה בדבר תשלום שכר מלא – אינן נכונות.

גם היום, אם לא תושג פריצת דרך במגעים בין הצדדים, צפויים לפעול בתי החולים הדסה עין כרם והדסה הר הצופים במתכונת חירום בלבד. לא יינתן שירות במרפאות, במכונים ולא יתאפשרו אשפוזי יום. כמו כן, חדרי הניתוח ימשיכו לעבוד במתכונת חירום וינותחו מקרים דחופים בלבד. במחלקות טיפול נמרץ, פגים, חדרי לידה, דיאליזה ויחידות הפריון – יעבוד צוות במתכונת מצומצמת.

עדכון ראשון: 18:41

לפניות לכתב יאיר אלטמן: talk2yaira@walla.co.il

עובדי בית החולים הדסה באקט מחאה של לינה בבית החולים, פברואר 2014. יואב דודקביץ'
עובדי בית החולים הדסה באקט מחאה של לינה בבית החולים, פברואר 2014/יואב דודקביץ'
עובדי הדסה עין כרם מחריפים את המאבק וישנים ברחבת בית החולים. יואב דודקביץ'
עובדי הדסה עין כרם מחריפים את המאבק וישנים ברחבת בית החולים/יואב דודקביץ'

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully