וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כך ריגש שרון חובב הבשר את הטבעונים והצמחונים

13.1.2014 / 0:01

בין ההספדים שנכתבו על אריאל שרון, היה גם אחד של עמותת "אנונימוס" לזכויות בעלי חיים - שזכרה לו בעיקר את האיסור על פיטום אווזים. "ההחלטה החשובה ביותר בנושא אי פעם"

צילום: עומר מירון, דניאל בוק, רויטרס; עריכה: יאיר דניאל, מיכאל ברגמן

מאז הלך לעולמו ראש הממשלה לשעבר אריאל שרון, התמלאו הרשתות החברתיות באינספור דברי הספד. גופים, ארגונים ואנשים פרטיים מצאו בדמותו הרב-גונית של שרון נקודות אור שהשפיעו על חייהם באופן ישיר. גם עמותת "אנונימוס" לזכויות בעלי חיים העלתה אתמול (ראשון) סטטוס בעמוד הפייסבוק שלה המתאר כיצד שרון החקלאי, שהיה רחוק מלהיות צמחוני או טבעוני, קיבל את ההחלטה החשובה ביותר בזכויות בעלי החיים בישראל: החוק לאיסור פיטום אווזים.

אריאל שרון 1928-2014
אלפים חלפו ליד ארונו של שרון: "המושיע של עם ישראל"
היחידה הסודית של אריק שהפכה לאגדה
שרון בעיני הערבים: הגנרל השנוא שעורר סקרנות ומורא

"לא חסרים מי שידברו בשבחו ביום הזה, ואף על פי כן ברצוננו להזכיר כיצד יום אחד, בצהרי סתיו שנת 2005, הדהים וריגש אותנו כאשר הוביל את הממשלה בראשותו לקבל את ההחלטה החשובה ביותר להגנת בעלי חיים שקיבלה אי פעם ממשלה בישראל", כתב חגי כהן, מנהל עמוד הפייסבוק של העמותה. "מיותר כמעט לציין ששרון לא היה טבעוני או צמחוני - הוא הרבה לאכול בשר ואף התפרסם בחוות הכבשים שגידל, ולא כחיות מחמד. גם משום כך, ציפיותינו ממנו בימי המאבק שהובלנו לאיסור פיטום האווזים בישראל, גם כאשר פנינו אליו במכתבים ובתקשורת, היו נמוכות מאוד".

אריאל שרון. GettyImages
"הרבה לאכול בשר ואף התפרסם בחוות הכבשים שגידל, ולא כחיות מחמד". שרון/GettyImages

פיטום האווזים הפך באותה תקופה לסמל לאטימות מוסרית. זאת, בשל התהליך האכזרי שהתבצע באמצעות החדרת צינור לעומק גרונו של האווז, דרכו האביסו החקלאים את האווזים בכמויות גדולות של מזון באמצעות לחץ אוויר גבוה. מטרת הפעולה האכזרית: להגדיל באופן מלאכותי את הכבד לפי 7-10 מגודלו הטבעי ולהפוך אותו בכך לכבד שומני וטעים יותר למאכל.

sheen-shitof

עוד בוואלה

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סו

בשיתוף סאנופי

"תלינו את תקוותנו בלבני - לא בשרון"

"בימים ההם נכנסה לתוקף (לאחר תקופת מעבר) פסיקת בג"ץ, לפיה פיטום כפוי של אווזים אינו מתיישב עם חוק צער בעלי חיים", הזכיר כהן בפייסבוק. "אך שר החקלאות דאז, ישראל כץ, סירב ליישם את פסק הדין, ואף קידם הצעת חוק הקובעת שחוק צער בעלי חיים... לא יחול על אווזים. בתחילת אוקטובר 2005 התקיימה ישיבת הממשלה המכריעה בעניין. כמאה פעילי 'אנונימוס' התייצבו להפגין מול ישיבת הממשלה, ותלו את עיקר תקוותם בשרה ציפי לבני, שהייתה הכוח המרכזי בממשלה שפעל לסיכול הצעת החוק ההזויה של שר החקלאות - ולהפסקת הפיטום. שמחתנו הגדולה כשנודעה החלטת הממשלה להוריד מהפרק את הצעת כץ ולהפסיק את הפיטום בישראל התחרתה רק בהפתעה הגמורה ממי שהוביל אותה - לא אחר מהחקלאי שעמד בראש הממשלה, אריאל שרון".

אריאל שרון. GettyImages
"החקלאי שעמד בראש הממשלה"/GettyImages

פעילי זכויות בעלי החיים הלוחמניים התקשו להאמין כי דווקא החקלאי שמגדל בעצמו חיות משק בחוותו הפרטית, הוסיף ופנה אל לבם של שרי הממשלה. "בין היתר, הוא פנה בתחילת הדיון ל'שרים שאוהבים לאכול כבד אווז' וביקש שהדבר 'לא ישפיע על שיקול דעתם בהחלטה'", סיכם כהן. "כשהבין כץ שלהצעתו אין למעשה כל סיכוי לעבור, הודיע שהוא מושך אותה מסדר היום, והממשלה קיבלה במקום זאת את ההחלטה להפסיק את ההתעללות בכמעט מיליון אווזים וברווזים מדי שנה - פה אחד".

(עדכון ראשון: 23:15)

לפניות לכתבת עדי חשמונאי: adihashmonai@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully