וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנהל שיבא: "שרון נלחם כאריה, ייצבנו את קצב לבו"

5.1.2014 / 10:55

מנהל בית החולים שיבא מסר שהצליחו במהלך סוף השבוע לייצב את מערכת הלב וכלי הדם של ראש הממשלה לשעבר. עם זאת, הוא אינו אופטימי: "הוא עדיין נמצא בסכנת חיים"

צילום: דניאל בוק, רויטרס; עריכה: יאיר דניאל

מנהל בית החולים שיבא תל השומר, פרופ' זאב רוטשטיין מסר הבוקר (ראשון) כי הרופאים הצליחו לייצב את מערכת כלי הדם והלב של ראש הממשלה לשעבר אריאל שרון, שבימים האחרונים חלה הידרדרות משמעותית במצבו הבריאותי. "האסוציאציה שיש לי היא 'נלחם כאריה'. הלוחם שלנו ממשיך להילחם על חייו פה אצלנו בשיבא. הוא שומר על קצב לב הרבה יותר טוב מאשר קודם. לא הצלחנו לייצב מערכות אחרות בגוף, אבל המלחמה שאריק נותן היא מלחמה אמתית. נגד כל הסיכויים", אמר פרופ' רוטשטיין. "תמיד ידענו שיש לו לב טוב עכשיו אנחנו יודעים שיש לו לב חזק".

עוד על ההחמרה במצבו של שרון:
"היינו רוצים שאריק ישוב לאיתנו, אבל המציאות אחרת"
בנט על שרון: "מוקיר פועלו, לא שוכח את הגירוש"
שמונה שנים בתרדמת: האשפוז של אריק שרון

פרופסור זאב רוטשטיין מנהל בית החולים תל השומר, ינואר 2013. ניב אהרונסון
"תמיד ידענו שיש לו לב טוב עכשיו אנחנו יודעים שיש לו לב חזק". רוטשטיין, הבוקר/ניב אהרונסון

למרות השיפור, מנהל בית החולים לא הביע אופטימיות לגבי ההמשך. "הוא עדיין נמצא בסכנת חיים", הוא הדגיש. "אני לא יכול להגיד שאני אופטימי הבוקר, ואולי אפילו יותר פסימי ממה שהייתי קודם. אני מצביע ומדייק בפרטים הקליניים שאנחנו מקבלים מהמכשירים המחוברים עליו וההערכה מתבססת על הרבה מאוד ניסיון. יש חוסר התאוששות של כמה מרכיבים חיוניים, משם באה הפסימיות".

שרון מאושפז זה שמונה שנים בבית החולים לאחר שלקה באירוע מוחי בינואר 2006 ושקע בתרדמת. ביום רביעי שעבר נודע כי בשל אי-ספיקת כליות שממנה הוא סובל, חלה הידרדרות במצבו של שרון, ראש הממשלה ה-11 של ישראל. במהלך סוף השבוע לא חל שינוי ניכר במצבו של שרון, אלא כפי שהגדיר זאת פרופ' רוטשטיין, "החמרה הדרגתית ואטית במצב איבריו". יש לציין, כי כבר לפני כמה ימים הודיעו בבית החולים שכרגע ניתן טיפול תרופתי לשרון, זאת כדי לטפל באי-ספיקת הכליות שגורמת לאי-סינון הרעלים בדם.

"אנחנו ממשיכים לטפל בו בכל הטיפולים שהרפואה יודעת לתת במצבים האלה", הוסיף מנהל בית החולים. "ככל שעובר הזמן נראה לי שהמצב לא נהיה יותר טוב, ואנחנו מבינים מה קורה בדרך כלל במצבים מהסוג הזה". הוא עוד ציין כי בניו של שרון לא עוזבים את מיטתו. "הם כל הזמן מחזיקים את ידו והוא לא נשאר לרגע אחד לבד", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully