וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשל ההסלמה בדרום: נתניהו הורה לכנס את חברי הקבינט

ראש הממשלה הורה לכנס את הקבינט המדיני-ביטחוני בעקבות המתיחות הגוברת עם חמאס השולט ברצועת עזה. במערכת הביטחון מעריכים כי לא צפויה הסלמה נוספת בסבב הנוכחי

צילום: שי מכלוף, רומן ואינר, רויטרס; עריכה: טל רזניק; קריינות: לירון בארי

בעקבות פיגוע הירי אתמול סמוך לגדר הגבול עם רצועת עזה, החליט ראש הממשלה, בנימין נתניהו לכנס הבוקר (רביעי) את הקבינט המדיני-ביטחוני לדיון בנושא המתיחות הגוברת בין ישראל לבין חמאס. אתמול העבירה ירושלים לארגון חמאס השולט על רצועת עזה מאז 2007 מסר ברור לפיו היא לא מעוניינת בהסלמה של המצב, אך ישראל תגיב ביד קשה לכל ירי לכיוונה, כפי שעשתה אתמול.

מתיחות בדרום: כל העדכונים בוואלה! חדשות
אחרי הפיגוע, בצה"ל מזהירים: "השתנו כללי המשחק"
אבנים על אוטובוס בשומרון: אדם אחד נפגע קל
איראן: ישראל פועלת מתוך פחד מאינתיפאדה שלישית

רוה"מ נתניהו והשר פירון בפתח ישיבת הממשלה, דצמבר 2013. קובי גדעון, לשכת העיתונות הממשלתית
מכנס את הקבינט. ראש הממשלה בנימין נתניהו/לשכת העיתונות הממשלתית, קובי גדעון

תקרית הירי שאירעה אתמול בגבול בין ישראל לבין רצועת עזה, שבה נהרג סאלח אבו-לטייף, הובילה לתגובה החריפה ביותר של ישראל מאז מבצע "עמוד ענן" בנובמבר 2012. כלי טיס של חיל האוויר, טנקים וכוחות חי"ר, תקפו מטרות ברחבי הרצועה, שכללו אתר לייצור אמצעי לחימה ותשתית טרור בדרום הרצועה ומוקד פעילות טרור ותשתית טרור במרכז הרצועה. כמו כן הותקפו שתי תשתיות טרור בצפון הרצועה.

במקביל, כוח של צה"ל זיהה שני פלסטינים מתקרבים לגדר המערכת בצפון הרצועה סמוך לזיקים, פתח לעברם באש וזיהה פגיעה. אבו-לטייף, תושב רהט בן 22 נהרג מאש צלפים שנפתחה לעברו בזמן שעבד באזור גדר המערכת בנחל עוז. הוא פונה באמצעות מסוק לבית החולים סורוקה בבאר שבע, שם מת מפצעיו.

sheen-shitof

עוד בוואלה

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
אזרח ישראלי נהרג מירי צלף בגבול רצועת עזה, 24 בדצמבר 2013. AP
חיילים מפנים את האזרח הישראלי שנהרג בתקרית ברצועה/AP

על פי הערכות של גורמים במערכת הביטחון, ההנחה לפיה אין צפי להסלמה נוספת בין ישראל לבין חמאס ויתר ארגוני הטרור ברצועת עזה, נותרה על כנה. מנוף הלחץ שהפעילה ישראל על חמאס – סגירת מעבר כרם שלום להעברת סחורות לרצועה, תקשה על ארגון הטרור בשל המצב הכלכלי הקשה ברצועה ובשל העובדה שמצרים כבר לא נחשבת ל"אח הגדול" של חמאס. השאלה היא עד כמה יוכל נתניהו לעמוד בלחץ הבינלאומי ולהותיר את המעבר סגור – וכך להשפיע על חמאס.

ילדה נהרגה מתקיפת צה"ל בעזה לאחר פיגוע הירי בגבול, 24 בדצמבר 2013. רויטרס
רצועת עזה/רויטרס

משרד הבריאות בעזה מסר כי בסך הכול אירעו 15 תקיפות שונות לאורך הרצועה. כלי תקשורת פלסטיניים דיווחו כי ילדה בת ארבע נהרגה בתקיפה באזור אל-מע'אזי שבמרכז הרצועה וכי ארבעה בני אדם נוספים - בהם אמה ואחותה של הילדה - נפצעו באותה תקיפה. בנוסף, דווח כי גם מטה הזרוע הצבאית של חמאס בשכונת זיתון בעיר עזה הותקף. קודם לכן, דיווח אתר האינטרנט של העיתון "אל-קודס אל-ערבי" כי ממשלת חמאס הורתה לכל אנשיה לפנות את המפקדות הביטחוניות ברצועה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully