וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נלכד מצית סדרתי בחולון: "רציתי לפרוק זעם"

29.11.2013 / 12:52

צעיר בן 25 עובד כרב-מלצרים במלון בתל אביב נעצר בחשד שגרם ל-16 הצתות של חדרי מדרגות בבניינים בעיר מאז חג הפסח. החשוד קשר עצמו למקרים. פרקליטו: העובדות יתבררו

מאז חג הפסח האחרון אירעו במרכז חולון מספר גדול של שריפות, בעיקר בחדרי מדרגות ובכניסות לבניינים. לאחר שביום שני האחרון אירעו בתוך כמה שעות ארבעה מקרים כאלה, הבינו במשטרה שמדובר בפירומן שפועל בעיר. אתמול (חמישי) נעצר צעיר בן 25, רב-מלצרים במלון מוכר מאד בתל אביב, בחשד שהוא זה שביצע את המעשים. "חיפשתי דרך להוציא את הזעם", אמר לחוקרים. במזל לא היו נפגעים בנפש בשריפות.

"על פי החשד, הצעיר היה שורף כניסות לבניינים, חדרי מדרגות וחדרי אשפה", אמר רב-פקד רונן שמרי, ראש לשכת חקירות במשטרת מרחב איילון. "המקרים החלו כבר בפסח, אולם ביום שני האחרון התקבלו ארבעה אירועים ברצף. בגלל הסכנה לחיי אדם ובשל הסמיכות בין המקרים, הבנו שיש לנו פירומן. ביצענו חקירות שטח של חוקרי מרחב איילון והגענו לזהות המבצע, ואתמול הוא נעצר".

עוד בחדשות:
האדם שבטנק ינצח? בשריון נערכים להמתת החסד
"ההסכם עם איראן מלא ויתורים, צריך לאזן אותו"
קרח ואש: השביט "אייסון" שרד את המפגש עם השמש?

מכבי אש. רותם דרוב
לא פחות מ-16 הצתות/רותם דרוב

השוטרים הגיעו לבית המלון בו עובד הצעיר, ועצרו אותו לעיני שאר העובדים במלון. הוא נלקח כשהוא לבוש בבגדי העבודה. בחקירתו הודה הצעיר בחלק מהמקרים ואף קשר עצמו למקרים נוספים שלא היו ידועים למשטרה. לדבריו, הוא חיפש לבצע פשע כדי "לפרוק את זעמו". הוא קרא ברשת על תופעת הפירומניה, והחליט לבצע את המעשים. עוד הוא סיפר לחוקרים שהרבה לשתות אלכוהול, מה שהחמיר את מצבו. אתמול בלילה הוא יצא עם החוקרים וביצע שחזור של המעשים.

"אנחנו מייחסים לו לפחות 16 מקרים של הצתה", "בכל המקרים הוא לא השתמש כלל בחומר בעירה, אלא הדליק בעזרת מצית ניירות וקרטונים. בשני מקרים לפחות פונו דיירי הבניין בשל הסכנה. בכמה מהמקרים הגיעה האש קרוב מאד לבלוני הגז של הבניין". הבוקר הוארך מעצרו בבית משפט השלום בתל אביב בשלושה ימים. סנגורו של הצעיר, עורך הדין דן באומן מהסנגוריה הציבורית, מסר כי "העובדות יתבררו בבית המשפט".

לדברי רב-פקד שמרי, "נתקלתי לא מעט במקרים של פירומנים. זאת הפרעה מוכרת. בדרך כלל, הפירומנים מחכים לצפות באש, לראות אותה מתגברת זה חלק מההנאה שלהם. הם אף מתצפתים על כוחות הכיבוי וההצלה אשר מנסים להשתלט על האש. במקרה הנוכחי, מדובר צעיר בכלל לא המתין, אלא מיהר לבצע כמה שיותר הצתות במרכז העיר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully