וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"פיצוץ רכב הפרקליט - עבירה על חוקי עולם הפשע"

8.11.2013 / 8:20

גורם המקורב למשפחת פשע תקף את מניחי המטען: "בעולם התחתון ידוע שהפרקליטים, השוטרים והעיתונאים עושים את עבודתם ולא נוגעים בהם". חשש במשטרה: "ישראל הפכה לשיקאגו"

צילום: טל אנגלנדר, ניב אהרונסון, ערוץ 10; עריכה: טל רזניק, קריינות: אביב אברמוביץ'

הלם גדול שרר הלילה (שישי) במערכת אכיפת החוק בעקבות הפיצוץ אמש ברכבו של פרקליט ותיק במחוז תל אביב, שבין היתר ניהל את המשפט נגד ארגון הפשיעה של העבריין עמיר מולנר. אך גם בקרב משפחות הפשע בטוחים שמדובר בחציית קו אדום. "יש כללים גם בעולם התחתון", אמר מקורב למשפחת פשע אחרת, בשיחה עם וואלה! חדשות. "אנשים בעולם הפשע יודעים שגם הפרקליטים, גם המשטרה וגם העיתונאים עושים את עבודתם ביושר ולא נוגעים בהם. במקרה הזה, מדובר פשוט בהפרה של הכללים הפשוטים. הם יודעים שאסור לפגוע באנשי החוק ומה שקרה פשוט מוכיח שהדבר מאוד מאוד מסוכן".

פיצוץ רכב ברחוב דפנה במרכז תל אביב, נובמבר 2013. דרור עינב
המשטרה תאבטח את הפרקליט ומשפחתו. זירת הפיצוץ, אמש/דרור עינב

גם שרת המשפטים, ציפי לבני, הביעה דאגה רבה מהמעשה. "יש קושי להשתלט על העבריינים הללו, הם מאוד מתוחכמים והאמצעים הטכניים מתוחכמים", אמרה הבוקר בריאיון לגלי צה"ל. לדבריה, מדובר בטרור לכל דבר ועניין. "האלימות הזו נובעת, בין היתר, כי מעמידים לדין. ארגון מנסה למנוע העמדה לדין של חלק מחבריו וזה מגיע לפרקליטים כי הם מעמידים לדין". היא קראה לטפל במקרים מסוג זה "בכלים כפי שנעשה במאבק בטרור".

עוד בוואלה

הצטרפו לוואלה fiber ושדרגו את חווית הגלישה והטלוויזיה בזול!

לכתבה המלאה

החשד: רק אזהרה - לא ניסיון חיסול

בתוך כך, נודע כי מטען החבלה שהביא לפיצוץ שהחריד את מרכז תל אביב היה מתוחכם מאוד. ככל הנראה הפעלת המטען תוזמנה בכוונה לזמן בו הפרקליט לא יהיה בסביבת הרכב על מנת שלא לפגוע בו כי אם רק להזהיר אותו. במשטרה גם בודקים אם היה מעקב מרחוק אחר הרכב בעת הפעלת המטען. במקביל, נשקלות אפשרויות שונות באשר לאבטחת הפרקליט על מנת להגן על שלומו ועל שלום משפחתו.

גורמים במשטרה הביעו חשש כי מעתה תהפוך מפת הפשע בישראל דומה לזו שבארצות הברית. "כמו שבשיקאגו העבריינים לא בוחלים בשום אמצעים, זה ממש הפך כך גם בישראל", אמר גורם במשטרה לוואלה! חדשות. "אם זה מגיע לפרקליט, זה עלול להגיע בסופו של דבר גם לקצין משטרה ולכלל אנשי החוק".

פיצוץ רכב ברחוב דפנה במרכז תל אביב, נובמבר 2013. דרור עינב
לא היו נפגעים בפיצוץ/דרור עינב

הפיצוץ אירע אמש, סמוך לשעה 18:00, ברחוב דפנה שבמרכז תל אביב - סמוך לבתי המשפט, כמו גם לבית החולים איכילוב ולבסיס הקריה. לא היו נפגעים באירוע ומכבי האש השתלטו על השריפה במכונית, לה נגרם נזק כבד. במשטרה חושדים כי גורמים בארגונו של מולנר עומדים מאחורי פיצוץ רכבו של הפרקליט הוותיק, העובד למעלה מ-20 שנים בפרקליטות והיה בעבר התובע בכמה תיקים בפרופיל גבוה. צו איסור פרסום מוטל על שמו של הפרקליט.

הפיצוץ בתל אביב - כותרות נוספות:
מערכת החוק תחת אש: היסטוריה של מקרים מדממים
"החשד - ארגון מולנר מאחורי פיצוץ רכב הפרקליט"
פרקליטים על הכוונת: "עליית מדרגה, דמנו הותר"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully