וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בהלת זהב בהודו: הגורו חלם על מפה, הממשלה חופרת

הבנק המרכזי של הודו שיגר חוקרים לארמון נטוש, אחרי שגורו חלם שמלך מנוח גילה לו היכן טמונים 1,000 טונות זהב ששייך למדינה. הבעיה: יותר מיד אחת רוצה להשיג את השלל

צילום: סרטוני חובבים שהועלו לרשת, עריכה: טל רזניק, קריינות: אביב אברמוביץ'

ארכיאולוגים החלו לחפור בארמון נטוש בצפון הודו, אחרי שגורו פופולרי סיפר לממשלה כי חלם בלילה ש-1,000 טונות של זהב קבורות שם. הבנק המרכזי של הודו שיגר בסוף השבוע צוות חוקרים לכפר דאונדיא חרה במדינת אוטר פראדש, כדי לבדוק אם הגורו, יוגי סוואמי שהובהן סרקהר, אכן גילה בחלומו את מיקומו של המטמון המסתורי.

הגורו טוען כי מדובר בזהב ששייך למלך המנוח ראו ראם בוקס סינג, בן המאה ה-19. לדבריו, יש להעביר את השלל לידי הממשלה כדי לסייע להודו להשתקם מהמשבר הכלכלי שבו היא נתונה. "בכיתי ביום שבו הבנתי שהודו עומדת להתמוטט כלכלית", אמר הגורו לעיתון מקומי. לדבריו, נשמתו של השליט המנוח רודפת את הארמון בדרישה שהזהב ייחפר. "זה אוצר בלום ששייך למדינה", אמר.

ההודים רוכשים בממוצע 2.3 טונות של זהב מדי יום - כמשקלו של פיל קטן - ומה שהם אינם מעניקים במתנה לאלים, נאגר בבתיהם. להרגל זה יש השפעה חמורה על הגירעון. בהודו אין כמעט זהב, ועלות הייבוא מכבידה על המשק ופוגעת בשער הרופי, המטבע המקומי.

סקרנים באתר חפירות במדינת אוטר פראדש, שם נעשים חיפושים אחר מטמון זהב. הודו, אוקטובר 2013. רויטרס
סקרנים מתקבצים ליד אתר החפירות במדינת אוטר פראדש, בסוף השבוע/רויטרס

אם אכן יתגשם חלומו של הגורו ויימצאו מתחת למקדש 1,000 טונות של זהב, מדובר בכמות ששוויה 40 מיליארד דולרים - כשווי הסחורות שהודו מייבאת בשנה שלמה.

ואולם, יש כבר מי שדורש בעלות על המטמון: אחד מצאצאיו של השליט שביקר את הגורו בחלומו, הודיע כי אם יימצא זהב בארמון, הרי שיש להעבירו לרשות הצאצאים. גם כמה מחוקקים במדינת אוטר פראדש דורשים נתח מהשלל.

מאות סקרנים שהצטופפו ליד אתר החפירות, אמרו כי השמועה על הזהב נפוצה זה שנים רבות בקרב הכפרים העניים. מנהלי האתר הבהירו כי מדובר כרגע רק בבדיקה ראשונית המבוססת על ממצאים מדעיים ולא על חלומו של הגורו, ואמרו שיחלפו כמה שבועות עד שניתן יהיה להעריך אם יש טעם להרחיב את החפירה.

לקריאה נוספת
הפתעה במצולות: מצאו זהב בשווי 350 אלף דולר
מטען הכסף הגדול בהיסטוריה חולץ מספינה שקועה
ספרד תקבל מטמון זהב עתיק בשווי חצי מיליארד דולר
אוצר התגלה בלב ים: 200 טונות כסף באוניה טרופה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully