וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מעבורת ואנייה התנגשו בפיליפינים: חשש לחיי מאות

17.8.2013 / 5:06

28 בני אדם נספו בתאונה הימית שאירעה מול חופי העיר השנייה בגודלה. 217 נוסעים מוגדרים נעדרים וטרם ידוע מה גרם לאסון. "תפסתי חליפת הצלה וקפצתי למים", סיפר נוסע

חשש לחייהם של מאות בני אדם בפיליפינים: לפחות 28 בני אדם נספו ו-217 אחרים מוגדרים נעדרים, בעקבות טביעת מעבורת שהתנגשה אתמול (שישי) באניית משא ושקעה מול חופיה של מדינת האיים. התאונה הימית אירעה בשעת ערב כשני קילומטרים מחופיה של סבו, העיר השנייה בגודלה בפיליפינים, דקות לפני שהמעבורת אמורה הייתה להיכנס לנמל כשעליה כ-870 נוסעים ואנשי צוות.

עשרות הרוגים בהתנגשות מעבורת באניית משא בפיליפינים. 16 באוגוסט 2013. רויטרס
פינוי נוסעים לבתי החולים. הפיליפינים, אמש/רויטרס

חלק מהנוסעים ישנו בשעת התקרית. משמר החופים וכלי שיט של חיל הים המקומי חילצו עד כה למעלה מ-570 מהנוסעים. "יש עדיין הרבה מאוד נעדרים ויש חשש כי חלקם בתוך המעבורת", אמר מפקד משמר החופים, לואיס טואסון. כעת צפויים צוללנים לסרוק את פנים המעבורת השקועה.

"זה קרה מהר, הרגשנו את ספינת המשא פוגעת בנו ואחרי כמה דקות הרגשנו שהמעבורת שוקעת", סיפר הנוסע אלדרין רמאן לכתבים. "תפסתי חליפת הצלה וקפצתי למים. נוסעים רבים עשו את אותו הדבר". דוברת מטעם בעליה של המעבורת רייצ'ל קפונו, הוסיפה כי עוצמת ההתנגשות הייתה רבה מאוד. "חלק מהנוסעים לא הצליחו לצאת מהמעבורת", סיפר אחד הניצולים, ג'רווין אגודונג. "אני מרחם על הילדים. ראינו גופות". ג'וי וילגס ממטה משמר החופים בבירה מנילה אמר לסוכנות הידיעות הצרפתית כי עדיין סורקים את המים, "אבל ייתכן שלא יבחינו באנשים שצפים על פני המים. המחלצים מנסים למצוא את כולם".

מעבורת ואנייה התנגשו בפיליפינים, חשש לחיי מאות בני אדם, 17 באוגוסט 2013. רויטרס
הקברניטים בחיים אולם טרם תוחקרו. אניית המשא שהייתה מעורבת בתאונה, מול חופי סבו/רויטרס

המעבורת, שנבנתה לפני 40 שנה, יצאה מנסיפיט שבמחז הדרומי אגוסן, וסיבת ההתנגשות טרם התבררה. הקברניטים של שני כלי השיט בחיים, אולם הם טרם תוחקרו. בפיליפינים תאונות ימיות הן שכיחות יחסית, ונגרמות בין היתר כתוצאה ממזג האוויר הטרופי, מתחזוקה לקויה של כלי שיט ומתקנות חירום גרועות. בדצמבר 1987 אירע בפיליפינים האסון הימי הקשה ביותר בכל הזמנים, כש-4,375 בני אדם קיפחו את חייהם בהתנגשות בין מעבורת למכלית. 11 מתוך 13 נוסעיה של המכלית היו בין ההרוגים.

מעבורת ואנייה התנגשו בפיליפינים, חשש לחיי מאות בני אדם, 17 באוגוסט 2013. רויטרס
צוותי החילוץ סורקים את המים בתקווה למצוא שורדים/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully