וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפו: לוחמי הצנחנים בתרגיל צניחה רחב היקף

25.7.2013 / 17:20

חטיבת הצנחנים ביצעה אתמול תרגיל צניחה גדול ממדים, שכלל גם הנחתת כלי רכב צבאיים בתנאים מורכבים. "יש לצניחה משמעות גדולה מאוד בלחימה בעומק", אמר מפקד בסיס האימונים

צילום: שי מכלוף, דו"צ, עריכה: יותם בן-דוד

בפעם השנייה מאז חודש הנוהל, ביצעה אמש (רביעי) חטיבת הצנחנים את תרגיל הצניחה השנתי וגדול הממדים שלה. החידוש: לראשונה מאז שנת 1999 הוצנחו בתרגיל גם כלי רכב צבאיים, בתנאי שטח מורכבים.

בשנה שעברה חודש תרגיל הצניחה, אשר היה אחד המאפיינים היותר בולטים של חטיבת הצנחנים. אחרי ההצלחה, בוצע השנה שוב התרגיל במתאר מורכב בנגב בפיקודו של מפקד החטיבה אלוף-משנה אליעזר טולדנו. מטוסי הרקולס שהמריאו מבסיס חיל האוויר בדרום הארץ סייעו בהצנחת הלוחמים והכלים.

"אני מביט בכם, ומכם שואב את הביטחון", אמר אל"מ טולדנו ללוחמים בטרם עלו למטוס. "גדוד שיצבור עצמו ויהיה מוכן למשימה, ייצא לעבר יעדיו וימחץ את האויב בנעליו - יבסס את האחיזה בשטחים השולטים על הציר. הלילה איננו אנשים פרטיים, הלילה איננו חי"רניקים, הלילה אנחנו יותר מהכל צנחנים, היחידים שמסוגלים לקפוץ ממטוסים ולהלום באויב בעורפו, היחידים שנבחנים מול הפחד גם באימונים ויכולים לו".

הצנחנים בתרגיל מקיף: "לבצע כל משימה אפשרית". דובר צה"ל
עולים להרקולס לפני הצניחה/דובר צה"ל

הישגים משמעותיים

מפקד בסיס האימונים של החטיבה, סגן-אלוף גיא ברגר, סיפר בשיחה עם וואלה! חדשות כי בשונה מהשנה שעברה בוצעה הצניחה ללא תאורה בשטח אלא באמצעי סימון מיוחדים. הצניחה כללה ציוד אישי מלא, תחמושת ואף מארזי מזון שיסייעו ללוחמים לתמרן בעומק השטח למספר ימים. "המאמץ העיקרי היה בהנחתת כלי רכב והגעה לשטחי הכינוס כיעד מבצעי - ועמדנו בציפיות", אמר ברגר. על עצם הצניחה בתרגיל רחב היקף הסביר כי מדובר בכשירות הכרחית של החטיבה – כפי שהוגדרה על ידי קצין חי"ר וצנחנים ראשי, תת-אלוף איתי וירוב, כחשובה ביותר אל מול האיומים שצה"ל נערך אליהם. "יש לצניחה משמעות גדולה מאוד בלחימה בעומק", אמר והוסיף כי צה"ל מייחס לכך חשיבות רבה והוא הפגין אותה בעצם הרכישה של מטוס השמשון (ההרקולס החדש) "שיביא להישגים משמעותיים יותר בתחום".

במהלך תרגיל הצניחה הגדול נפצעו 18 חיילים באורח קל - אך אף אחד מהם לא נזקק לטיפול רפואי. יצוין כי מה שהיה שנועד בעבר בצבא בתור "צניחת צ'ופר" בצבא בוטל, וכי מעתה מי שיצנח יהיה אך ורק לוחם שנדרש לכשירות זו.

sheen-shitof

עוד בוואלה

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully