וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכותרות המרכזיות שעשו את סוף השבוע

האיחוד האירופי אישר החרם על ההתנחלויות, שר החוץ של ארה"ב הודיע על החייאת המשא ומתן בין ישראל לפלסטינים וח"כ רגב הביע התנגדות לוויתורים במסגרתן. אלה היו כותרות השבת

למרות הלחץ: האיחוד האירופי אישר את החרם על ההתנחלויות

למרות הלחץ הדיפלומטי הכבד שהפעילה ישראל בימים האחרונים, האיחוד האירופי פרסם אתמול (שישי) כמתוכנן את ההנחיה החדשה בנוגע להתנחלויות, הקובעת כי הסכמים עתידיים בין מדינות ומוסדות האיחוד לבין ישראל לא יהיו תקפים מעבר לקו הירוק. ההחלטה תיושם בפועל בכלל מדינות האיחוד החל מינואר 2014.

למרות שלא הצליחו למנוע את המהלך, ייתכן שהלחץ הישראלי כן ישפיע על האופן שבו תיושם ההנחיה בפועל. בנציבות האיחוד האירופי הודיעו שלשום כי יישום ההנחיה ייעשה תוך דיאלוג עם ישראל – רמז לכך שניתן עוד להשפיע באיזה היקף ובאילו מקרים תיושם ההחלטה.

חוזרים לדבר: ג'ון קרי הודיע על חידוש השיחות הישירות

חוזרים לדבר: שר החוץ האמריקני ג'ון קרי הודיע אמש על החייאת המשא ומתן הישיר בין ישראל לרשות הפלסטינית, לאחר כארבע שנים של קיפאון. "אני מצפה לראות את חבריי מהאזור בוושינגטון כבר בשבוע הבא או בזה שאחריו", אמר קרי במסיבת עיתונאים שכינס בעמאן, בירת ירדן, בתום ארבעה ימים של שיחות מדיניות עם גורמים בכירים ברשות הפלסטינית, בישראל ובמדינות ערב.

שק החוץ של ארה"ב ג'ון קרי מודיע על חידוש המו"מ. עמאן, 19 ביולי 2013. רויטרס
"אני מצפה לראות את חבריי מהאזור בוושינגטון כבר בשבוע הבא או בזה שאחריו". קרי, אמש/רויטרס

קרי שיבח את ראש הממשלה בנימין נתניהו ואת יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן על כך ש"שניהם בחרו לקבל החלטות קשות", והוסיף: "לא היינו עומדים כאן הערב אם הם לא היו בוחרים להחליט". הוא ציין כי כבר עתה קיימים בשטח "צעדים חיוביים שישראל והפלסטינים נוקטים על הקרקע", מבלי לפרט באילו צעדים מדובר. גורם ישראלי העריך כי אין הכוונה למחוות הקשורות לפתיחת המשא ומתן, אלא לנושאים הנוגעים לתיאום הביטחוני בין הצדדים ולהקלות שהוענקו לאוכלוסייה הפלסטינית לרגל חודש הרמדאן.

sheen-shitof

עוד בוואלה

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

מצרים: רבבות תומכי מורסי הפגינו נגד ההפיכה

ההפגנות במצרים נמשכות: עשרות אלפי תומכים של הנשיא המודח מוחמד מורסי נענו לקריאת "האחים המוסלמים" ויצאו אתמול לרחובות קהיר כדי למחות שוב על ההפיכה הצבאית שהביאה להפלת ממשלתו של הנשיא האיסלאמי, לפני כשבועיים וחצי. אלה התקבצו אחרי תפילות יום השישי בכיכר ראבעה אל-עדוויה שבמזרח הבירה, לא הרחק מהמקום שבו מוחזק עדיין כנראה הנשיא המודח. מנגד, אלפי אזרחים שתומכים בהחלפת השלטון התרכזו גם היום בכיכר תחריר. במצרים מציינים היום את יום ה"ניצחון" על ישראל במלחמת יום הכיפורים, לפי לוח השנה המוסלמי.

פיצוץ בנמל התעופה בבייג'ינג

פיצוץ עז נשמע בצהרי שבת בנמל התעופה הבינלאומי בבייג'ינג, סין. רשת "סקיי" דיווחה כי מי שאחראי לפיצוץ הוא כפי הנראה אדם שנראה יושב בכיסא גלגלים בנמל התעופה. סוכנות הידיעות הסינית דיווחה על אדם אחד שנפצע כתוצאה מהפיצוץ, ככל הנראה המפגע עצמו.

עדי ראייה אמרו ל"סקיי" כי הפיצוץ אירע באולם הנוסעים שבטרמינל 3 , וכי הוא כפי הנראה נגרם בידי אדם שהבעיר חבילת אבק שריפה שחורה המשמשת לייצור חומרי נפץ. תמונות שפורסמו ברשת החברתית "טוויטר" הציגו עשן סמיך מיתמר בטרמינל לאחר הפיצוץ.

מירי רגב: "בכל מקרה ישראל תחתור לשלום"

ראשונה להתנגד לוויתורים אפשריים, במסגרת חידוש שיחות השלום בין ישראל לפלסטינים, הייתה ח"כ מירי רגב (ליכוד), שאמרה כי "מדובר בהחלטה שגויה שמסכנת ואינה משרתת את ביטחון מדינת ישראל". דברי רגב מתייחסים לפרסומים שלפיהם ישראל הסכימה למתווה קרי, דהיינו משא ומתן על בסיס חזרה לגבולות 1967. לדבריה, מדובר בהחלטה אשר "פוגעת בהתיישבות וגם במתיישבים". "אני קוראת לראש הממשלה לכנס את מוסדות הליכוד כדי לדון ולהציג את המתווה המתגבש", הוסיפה רגב. עם זאת, ח"כ רגב ציינה כי "בכל מקרה ישראל תחתור לשלום", תוך דרישה מההנהגה הפלסטינית להכיר במדינת ישראל כמדינה יהודית ולהפסיק את ההסתה והטרור נגד ישראל.

חברת הכנסת מירי רגב מבקרת במאהל בבית שמש, יולי 2011. עומר מירון
"מדובר בהחלטה אשר פוגעת בהתיישבות וגם במתיישבים". רגב/עומר מירון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully