מטוס מדגם זמיר של חברת התעופה עיט נחת הבוקר (רביעי) נחיתת חירום בנמל התעופה בן גוריון, לאחר שהתקבל דיווח על תקלה בכן הנחיתה הקדמי שלו. בתיעוד של הנחיתה, כפי שצולמה ממגדל הפיקוח של נמל התעופה, נראה המטוס, שהמריא בשעה 8:00 מראש פינה ואמור היה לנחות בשדה דוב בתל אביב, כשהוא מתקרב למסלול הנחיתה בנמל התעופה בן גוריון אליו הופנה נוכח התקלה.
לקראת ההגעה למסלול הנחיתה, נראה בווידאו שהגלגל הקדמי של המטוס, שלא ננעל כראוי, נע ונד בשל הרוח. המטוס, בו היו תשעה נוסעים נגע במסלול, והחל להאט, כאשר לקראת העצירה הוא קרס על גחונו בשל קריסת כן הנסע הקדמי.
מטוס ועליו 9 נוסעים נחת על גחונו בנמל התעופה בן גוריון
צחי ישי, טייס לשעבר בחיל האוויר ואחד הנוסעים במטוס, תיאר את רגעי הדרמה. "הייתי בטיסה כדי לקחת את הבת שלי לתל אביב. לקראת הנחיתה הסתבר שיש בעיה בגלגלים, אז הצוות המיומן החליט לנחות בבן גוריון נחיתת חירום", סיפר.
לדבריו, הוא הצטרף לטייסים, שביצעו יחד עמו את נוהל נחיתת החירום. "מדובר בנחיתת מהירות, כזו שבה מכבים את המנועים ממש בזמן הנגיעה במסלול כדי למנוע הידרדרות במצב. בזמן הורדת האף, הגלגל הקדמי לא החזיק את המשקל וקרס. המטוס שקע והאף שלו נגע במסלול", סיפר.
ישי סיפר כי חרף המתח שכרוך במצב, לא נרשמה בהלה בקרב נוסעי המטוס. "הכל היה רגוע. לאחר העצירה פתחתי את הדלת, ועזרתי לאנשים לרדת ולהתרחק מהמטוס מהר ככל שאפשר. אף אחד לא נחבל אפילו", ציין. לדברי ישי, טייסים מתכוננים ומתאמנים לקראת אירועים חריגים. "זה אחד האירועים שאנחנו מתכוננים לקראתו ויודעים כמעט בעל פה איפה לתת דגשים נכונים - כאלה שבעזרתם המטוס ינחת בשלום", אמר. בתשובה לשאלה אם מדובר בתקלה שכיחה, אמר ישי כי בחיל האוויר נרשמה תקרית אחת כזו ב-20 השנים האחרונות. "זה כשל טכני שיכול לקרות בכל מטוס וצריך להתכונן לקראתו".
זו נחיתת החירום השנייה של מטוס נוסעים תוך שבוע. ביום חמישי שעבר ביצע מטוס אירבוס של חברת צ'ארטר יוונית נחיתת חירום בנתב"ג בשל תקלה הידראולית שהתגלתה במערכותיו. לאחר דקות של מתח, ומשהוזעקו כוחות חירום רבים לקרבת מסלול הנחיתה, נחתו 170 הנוסעים ואנשי הצוות בשלום.
לקריאה נוספת:
מטוס ועליו 170 נוסעים ביצע נחיתת חירום בנתב"ג