וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התהפכות הרכבת בצרפת: רכיב שהתנתק גרם לתאונה

חברת הרכבות הודיעה כי חלק מתכת המחבר בין הקרונות נשבר והביא לסטייה מהמסילה ולמותם של שישה מדרום לפריז. שר התחבורה שיבח את נהג הקטר: "מנע התנגשות ברכבת הנגדית"

צילום: רויטרס, עריכה: מיכאל ברגמן

(זירת התאונה ליד פריז, אתמול)

חברת הרכבות הלאומית של צרפת הודיעה היום (שבת) כי תאונת הרכבת הקטלנית אתמול בברטיני סיר-אורז' שמדרום לפריז, שהסתיימה במותם של שישה בני אדם, נגרמה עקב תקלה ברכיב מתכת שחיבר בין שניים מהקרונות. להערכתם של חוקרי החברה, הרכיב התנתק ממקומו כמאתיים מטרים ממקום התאונה, וגרם לכלי התחבורה לסטות מהמסילה ולהתרסק אל תוך אחד הרציפים רציף.

תאונת רכבת בברטיני סיר-אורז' צרפת, יולי 2013. רויטרס
הרכבת פגעה ברציף במהירות 137 קמ"ש. תחנת ברטיני סיר-אורז', אתמול/רויטרס

פייר איזרד, מנהל תחום התשתיות בחברה, מסר כי הרכיב "נשבר והתנתק ממקומו". כעת תתמקד החקירה בגורם שהביא להתנתקות הפריט, המאפשר לחבר ולנתק שני קרונות אחד לשני. במקביל הודיעה החברה כי תבדוק באופן מיידי כ-5,000 פריטים המותקנים ברכבות במדינה. רשויות האכיפת והמשט בצרפת חוקרות גם הן את נסיבותיה של תאונת הרכבת הקטלנית ביותר שאירעה במדינה ב-25 השנים האחרונות.

שר התחבורה הצרפתי פרדריק קובילייר שלל היום את האפשרות כי טעות אנוש היא שגרמה לאסון. הוא אף שיבח את נהג הקטר, שלדבריו הצליח למנוע אסון כבד עוד יותר. "למרבה המזל, לנהג הקטר היו רפלקסים יוצאי דופן", אמר השר לתחנת הרדיו RTL. "הנהג שמע את האזעקה מיידית ומנע התנגשות עם רכבת שבאה מהכיוון הנגדי, כך שלא מדובר בטעות אנוש", הסביר.

תאונת רכבת בברטיני סיר-אורז' צרפת, יולי 2013. רויטרס
מצבם של שמונה מהפצועים קשה. פינוי פצוע מהתאונה/רויטרס

התאונה שהתרחשה בשעת אחר הצהריים הביאה לפציעתם של 30 בני אדם, שמצבם של שמונה מהם מוגדר קשה. שישה קרונות ירדו מפסי הרכבת, בשעה שזו נסעה במהירות של 137 קילומטרים בשעה. תחילה סטו מהמסילה הקרון השלישי והרביעי, דבר שהביא אחר כך לירידתם מהפסים של הקרונות האחרים ולהתנגשות ברציף. רציפי התחנה בברטיני סיר-אורז' היו באותה שעה עמוסים בנוסעים.

הבוקר אמר מושל המחוז כי עד שיוזזו קרונות הרכבת שהתהפכו, לא ניתן לדעת אם יש נוסעים שנלכדו תחתיהם. "זו הנחה בלבד ואנו מקווים שאין לכודים נוספים", אמר המושל לכתבים. הוא הוסיף כי ציוד מיוחד שיובא היום לתחנת הרכבת יאפשר את הזזת הקרונות ההפוכים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully