וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יחימוביץ' ויו"ר ועד הנמל ראש בראש: "לך הביתה"; "פחדנית"

16.6.2013 / 0:35

בעקבות התחקיר בערוץ 2, יו"ר העבודה תקפה בחריפות את אלון חסן, שלכאורה מנצל את מעמדו לטובתו האישית. "שליט ברפובליקת בננות", כתבה בפייסבוק, והוא ענה: "לא יודעת כלום"

יחימוביץ' ויו"ר ועד עובדי נמל אשדוד – ראש בראש: יו"ר האופוזיציה, ואולי הדמות הפוליטית המזוהה ביותר עם המאבק למען העבודה המאורגנת, תקפה אתמול (שבת) בחריפות את יו"ר ועד עובדי נמל אשדוד השנוי במחלוקת, אלון חסן, על רקע תחקיר ערוץ 2 שפורסם שלשום. חסן עצמו לא נשאר חייב, וכעבור מספר שעות תקף בעצמו את יחימוביץ' מעל עמוד הפייסבוק שלו.

בסטטוס שפרסמה יחימוביץ', היא תקפה את חסן, על רקע התחקיר בו מפורטות שורה של עבירות שביצע לכאורה חסן בניגוד לנהלים, תוך ניצול מעמדו האיתן בנמל כדי לקדם את קרובי משפחתו ואת עסקיו הפרטיים.

שלי יחימוביץ' בכנס של מפלגת העבודה, דצמבר 2012. נמרוד סונדרס
תקפה את אלון חסן. יחימוביץ'/נמרוד סונדרס

"לך הביתה", פתחה יחימוביץ' את דבריה. "בית מפואר, בריכת שחיה בחצר, רכבי יוקרה, שלל עסקים פרטיים - חלקם באורח מסתורי עושים עסקים עם הנמל, העדפה של קרובי משפחה במכרזים, אווירת פחד וחשבון, סגירת הנמל לרגל אירועים פרטיים, ככה מתנהג שליט ברפובליקת בננות, לא יו"ר ועד", כתבה יו"ר מפלגת העבודה. עוד הוסיפה יחימוביץ' לחסן: "מנהיגי עובדים אמיתיים חיים בתוך עמם, לא מעליו. הם עסוקים יום ולילה בטובתם של מי שבחרו בהם, לא באיך לנצל את כוחם ולעשות הרבה כסף על הדרך. מנהיג עובדים ראוי צריך להעניק לגיטימציה לעובדים שהוא מייצג ולעובדים בכלל".

"את כולך דיבורים"

לדברי יחימוביץ', "חסן מספק תחמושת קטלנית בידי מי שחלומם הוא שלא יהיו ועדי עובדים בכלל. אלה שהיו רוצים שכל העובדים בלי יוצא מן הכלל יהיו עובדי קבלן נטולי זכויות". את הפוסט סיימה יחימוביץ' במילים: "אלון חסן, אתה לא מייצג עובדים באמת. אתה גורם נזק. אתה משחק לידי האויבים הציניים ביותר של חופש ההתארגנות, שהיא זכות דמוקרטית בסיסית. לך הביתה".

חסן, כאמור, לא נשאר חייב. הוא ציין כי לרוב הוא משתדל לא להגיב על הביקורת שסופגים עובדי הנמל, "אך הפעם אני חורג ממנהגי לאור דבריה השפלים והפופוליסטיים של יחימוביץ'". לדבריו, "גברת יחימוביץ', אני רוצה להגיד לך שחוץ מלדבר יפה, להתראיין וללכלך על כל העולם את לא יודעת כלום. עוד אני רוצה להזכיר לך שאותו אלון שאת מדברת עליו לפני שהיית חברת כנסת ידעת לחבק ולנשק ולהתחנף רק בכדי שנעזור לך להיבחר בפעם הראשונה לכנסת. להזכירך גם בתקופה ההיא היו לי עסקים בבעלותי ועד כמה שאני זוכר פירגנת ואמרת שאני כישרוני".

חסן המשיך לתקוף: "אחת הטעויות שעשיתי הייתה שתמכתי בך אז ולא ידעתי שאת כולך דיבורים כמו התכנית 'הכל דיבורים' שדיברת ברדיו. שלי היקרה מדיבורים לא יוצא כלום, היתה לך את האפשרות להשפיע ולא עשית זאת. ראש הממשלה הציע לך לקבל כל תפקיד בממשלה ודחית אותה. את יודעת למה? כי את לא מסוגלת לקבל החלטות. את יודעת רק להעביר ביקורת. חוץ מלדבר ולתת לציבור לשמוע מה שהוא רוצה את לא יודעת, לא מבינה ומפחדת. כן שלי את פחדנית וצריכים להחליף אותך כמה שיותר מהר, אני רואה בך אשמה במצב הפוליטי של היום. לסיכום שלי אומר לך שנפגש בפריימריז של מפלגת העבודה. אני אהיה מאלה שיעשו הכל להחליף אותך".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
עופר עיני במשרדי ההסתדרות, דצמבר 2012. יותם רונן
והכל בגללו? עופר עיני/יותם רונן

בתחקיר פורסם בין היתר כי חברה בבעלותו של חסן זוכה לכאורה ליחס מועדף בטיפול בנמל, כמו גם חברת חומרי ניקוי בבעלותו, וכן כי שלושה קרובים שלו כבר עובדים בנמל, לאחר שעברו הליך קבלה הנראה בעייתי לכאורה.

מדובר בצעד מפתיע מאוד מצדה של יחימוביץ'. יו"ר העבודה נמנעה בעקביות מלהעביר ביקורת ישירה על ועד עובדי הנמל, כמו גם על ועד עובדי חברת החשמל, ודאי לא באופן כה חריף. לא פעם, ספגה על כך ביקורת ציבורית נרחבת, כאשר גם בתוך מפלגתה היו קולות שדרשו מנה להתנער מהתנהלות ועד עובדי הנמל. את הודעת ההתנערות הפומבית אפשר לפרש גם על רקע הקרע הגלוי בינה ובין יו"ר ההסתדרות, עופר עיני, שנוצר בעקבות סירובה של יחימוביץ' להיכנס לממשלת נתניהו. דומה שעכשיו, היא אינה רואה עצמה מחוייבת כלפי עיני כבעבר.

(עדכון ראשון: 17:22)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully