וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשד: שני יהודים דקרו נהג מונית ערבי בירושלים

3.6.2013 / 20:47

הצעירים ביקשו מהנהג, בן 62 מבית צפאפא, לנסוע למרכז העיר. על פי החשד, בשלב מסוים הם הצמידו סכין לגרונו ופצעו אותו בידו. לבסוף, הצליח להניסם. אחיו: "זה היה מתוכנן"

שוד שהסתבך או תקיפה על רקע גזעני? נהג המונית נעים עליין, תושב בית צפאפא בן 62, נפצע לפנות בוקר (שני) באורח קל לאחר שהותקף על פי החשד בידי שני צעירים יהודים אותם הסיע משכונת גילה שבירושלים. המשטרה פתחה בחקירת האירוע, ונבדקים כיווני חקירה שונים, בהם גם המניע הפלילי וגם הלאומני.

על פי החשד, השניים עצרו את הנהג וביקשו ממנו להסיע אותם למרכז ירושלים. בדרך הם הורו לו להיכנס לאחד הרחובות הצדדיים בטענה שחברה שלהם ממתינה להם וצריכה להצטרף לנסיעה. אז, לכאורה, וכאשר לא היו אנשים מסביב, הצמידו הצעירים היהודים סכין לגרונו של עליין ואיימו עליו. האיש, שכנראה לא נרתע, נאבק איתם ובשל כך נחתך בידו. אחרי התקיפה, נמלטו השניים מהמקום. הנהג הפצוע פונה לבית החולים שערי צדק, שם טופל ושוחרר לביתו.

אחיו של נעים, חליל עליין, משוכנע כי מדובר באירוע על רקע לאומני: "אנו עובדים על אותו קו, הוא בלילה ואני ביום, כבר 14 שנה ומעולם לא קרה לנו כזה דבר. רצו לשחוט אותו. לא שוד ולא בטיח. שניים עלו למונית, הם ראו את השם חליל מאחורה ואחד שאל את השני אם הוא בטוח שהוא זה מי שהם מחפשים. הוא ענה לו כן, אז הם ביקשו ממנו לעצור ברחוב הענפה בגילה לאסוף מישהו אבל לא היה שם אף אחד. שם, ברחוב החשוך הזה, הם התנפלו עליו, כך שזה היה מתוכנן. הוא נחתך באצבע אבל ברוך השם הוא שלם ובריא. אנו עדיין בהלם, לא מאמינים שזה קרה לנו. תמיד התייחסנו לכל אדם כאדם. עכשיו אנו לא יודעים אם אנו יכולים להמשיך במקצוע הזה".

הבוקר: הסדר טיעון לקטינה שהייתה מעורבת בתקיפת ערבים

במקרה אחר של תקיפה על רקע גזעני, פרקליטות מחוז ירושלים הגיעה הבוקר להסכמה על הסדר טיעון לקטינה הנאשמת במעורבות בפרשת התקיפה הגזענית של תושבים ערבים בכיכר החתולות בעיר באוגוסט האחרון. במסגרת הסדר הטיעון, הקטינה הודתה בתקיפה בנסיבות מחמירות מתוך מניע גזעני - זאת תוך מחיקת סעיף ההסתה לגזענות. סעיף התקיפה שיוחס לה הומר לעבירה של חבלה חמורה בנסיבות מחמירות. לא הושגה הסכמה בנוגע לעונש ובית המשפט המחוזי צפוי לפסוק בעניין בהמשך.

עורך הדין עופר אשכנזי שייצג את הקטינה מטעם הסנגוריה הציבורית מסר בתגובה: "הנאשמת לקחה אחריות על חלקה באותו אירוע. אנו סבורים שחלקה באירוע מינורי, בוודאי לא כפי שראתה אותו המדינה, ומאמינים שהדבר יבוא לידי ביטוי בשלב גזרת הדין".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully