וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אישום: מסר מידע לחיזבאללה וסייע בגיוס פעילים

קובי מנדל

2.6.2013 / 12:12

תושב שפרעם בן 46 נאשם כי הוא נפגש עם פעיל חיזבאללה והסכים להשתתף בפעילות ביטחונית נגד ישראל תמורת כסף. כמו כן, נטען כי הוא מסר מידע על מיקום בסיסי צה"ל

צילום: ערן גילווארג, עריכה: גדי וינסטוק

לבית המשפט המחוזי בחיפה הוגש היום (ראשון) כתב אישום נגד זאהר בן עומר יוספין, תושב שפרעם בן 46, בגין עבירות של פגיעה בביטחון המדינה, לאחר שקיים לכאורה מגעים עם פעיל חיזבאללה, מסר לו מידע וקישר בינו לבין ערבים ישראלים אחרים לצורך גיוסם עבור הארגון. יוספין מואשם במגע עם סוכן חוץ, במסירת ידיעות העלולות להיות לתועלת האויב, ובמתן שירות להתאחדות בלתי מותרת. השופט רון שפירא האריך את מעצרו עד לקבלת החלטה אחרת. הוא נעצר ב-30 באפריל במסגרת חקירה של ימ"ר צפון בפיקודו של ניצב-משנה מיכאל שפשק.

התביעה טוענת, באמצעות עו"ד טל עופר, כי במהלך שנת 2007, כשיצא יוספין מהארץ, הוא פגש יחד עם שני חברים בשני חברתי ארגון חיזבאללה לארוחת ערב שתואם מראש, ובמהלך ארוחתם הם שוחחו על מצבם של ערביי ישראל. אז, על פי כתב האישום, אחד הנוכחים, אדם בשם חאלד, הציג עצמו כמי ששייך לארגון ההתנגדות הלבנונית. חאלד הבהיר כי הוא מגייס ערבים צעירים תושבי ישראל או השטחים לחיזבאללה לשם שחרור ערביי ישראל בדרך ההתנגדות.

בהזדמנות אחרת, כך עולה מכתב האישום, ביקש חאלד מיוספין לסייע לארגונו בפעילותו הביטחונית נגד ישראל תמורת סיוע כספי. יוספין נאשם כי הוא הסכים להצעה, על אף שהבין כי מדובר בסיוע לארגון חיזבאללה ואף מסר את מספר הטלפון שלו לחאלד לצורך תקשורת עתידית ביניהם. לאחר כמה מפגשים נוספים, כשיוספין שב לארץ, הוא ניסה ליצור קשר טלפוני עם חאלד ושמר על קשר טלפוני עם חבר נוסף בחיזבאללה, אדם בשם אבו איסמעיל, עד למעצרו.

על פי כתב האישום, במסגרת שיחותיו אבו איסמעיל בין השנים 2008-2010, מסר יוספין את שמותיהם של מכרים, אף שידע שאבו איסמעיל מנסה לגייס אנשים עבור הארגון. כמו כן, הוא נאשם שבאוגוסט 2012 הוא הזמין חדר ישיבות במלון בו שהה, על מנת לאפשר מפגש בין אבו איסמעיל לבין קבוצת ישראלים משפרעם. כמו כן, נטען כי יוספין שוחח עם אבו איסמעיל אודות מיקומם של בסיסים צבאיים בארץ, ואישר את קיומם של בסיסים שונים עליהם נשאל. עם זאת, הוא התבקש לצלם בסיס צה"ל, וסרב. כל זאת עשה, כך נטען, תוך הבנה שיש במסירת מידע זה כדי לסייע לארגון במלחמתו נגד ישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully