וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ירמי אולמרט: "לא ידענו מה היקף החובות של יוסי"

גלעד גרוסמן

16.5.2013 / 14:10

אחיו של ראש הממשלה לשעבר העיד בסיומו של שלב התביעה במשפט הולילנד. הוא אישר כי שוחח עם אהוד על מצבו הכלכלי של יוסי. ביום ראשון יחל שלב ההגנה, חרף בקשת התביעה להפסקה

כעשרה חודשים לאחר שהחל שלב העדויות במשפט הולילנד, סיימה היום (חמישי) הפרקליטות את שלב התביעה. ביום ראשון יעיד הלל צ'רני, היזם מאחורי פרויקט הולילנד, ומי שנאשם במתן שוחד לבכירים בעיריית ירושלים כדי לקדם את המיזם. ברקע העדויות נמצאת בקשת פרקליטיו של אהוד אולמרט לבטל את כתב האישום נגדו, בעקבות מותו של עד המדינה שמואל דכנר, בטרם נחקר על הפרשה כולה בידי פרקליטיו של אולמרט.

הבוקר העיד העד האחרון מטעם התביעה, ירמי אולמרט, אחיו של ראש הממשלה לשעבר, שנשאל מה ידעו האחים אולמרט על מצבו הכלכלי של יוסי אולמרט, שעל פי כתב האישום נגד אחיו אהוד, קיבל כספים מדכנר ומאיש העסקים משה (מוריס) טלנסקי, לבקשתו של אהוד אולמרט. ירמי אולמרט העיד היום כי עד שנודע ברבים בשנת 2004 על מצבו הכספי של יוסי, שנקלע לחובות כבדים בשל התמודדויות פוליטיות כושלות, אחיו סייעו לו במשותף.

"כל התקופה הזאת של עד 2004, נקרא לזה 'הפיצוץ הגדול', התאפיינה בכך שהכספים שבהם סייענו לו מתוך הקופה המשותפת היו תמיד בהסכמה", אמר ירמי אולמרט. כשנשאל על ידי התביעה האם שוחח עם אחיו על מצבו של יוסי, השיב בחיוב. "כל התהליך הזה היה בעצם שיג ושיח אחד, כל התהליך הזה של הסיועים הקטנים והמחזורים, זה היה שיג ושיח אחד שכל פעם חזר ועלה". אולם, הוא הבהיר כי בני המשפחה לא ידעו מה היקף החובות של יוסי. "לא במקרה באף אחת מהשיחות האלה לא עלו סכומים ספציפיים", אמר, "כי פשוט לא ידענו, נקודה". התביעה ניסתה להוכיח כי בניגוד לטענת פרקליטיו של אהוד אולמרט, בני המשפחה ידעו על מצבו הכלכלי של יוסי ולכן אהוד ביקש מדכנר לסייע לו.

בחקירתו הנגדית אמר ירמי אולמרט כי אחיו אהוד אמר לו כי אינו עוזר ליוסי בשל חשש מביקורת על מעורבות פסולה מצדו, בתקופה שבה שימש שר וראש עיריית ירושלים. "יש תזה, אדוני יצטרך להכריע בה בסופו של דבר מבחינת השכל הישר, ההיגיון ונסיבות החיים, האם אח יסכן את עצמו בנסיבות שוחד לאח אחר שלו של 500 אלף שקל", אמר פרקליטו של אולמרט, עורך דין רועי בלכר, לשופט. "אנחנו צריכים לראות מה האח הזה היה מוכן לעשות לאח שלו בתקופה הרלוונטית, אנחנו יודעים שעל הטענה של דכנר, רק דכנר טוען אותה, וכל השאר מסתובבים בנסיבות החיים והשכל הישר".

לא ברור לאן נוטה הפרקליטות

השאלה הגדולה ביותר בתום עדויות התביעה היא מצבו המשפטי של ראש הממשלה לשעבר. לטענת הפרקליטות, דכנר נתן שוחד לאולמרט באמצעות העברת כספים לאחיו יוסי ולראש לשכתו לשעבר שולה זקן, מבלי להעביר כספים לאולמרט עצמו. אולם, רק שני עדים טענו כי נתבקשו להעביר כספים על ידי אולמרט – דכנר וטלנסקי. טלנסקי העיד כי העביר 30 אלף דולרים ליוסי אולמרט לבקשת אחיו, וגם דכנר העיד שהעביר כחצי מיליון שקלים, אולם מכיוון שהוא לא נחקר על כך נגדית, עדותו אינה קבילה. לפיכך, על פניו, אין כמעט ראיות הקושרות את אולמרט להעברת הכספים.

שמואל דכנר, עד המדינה בפרשת הולילנד שמת בסוף השבוע האחרון, מרץ 2013. ניב אהרונסון
עד המדינה, שמואל דכנר/ניב אהרונסון

אולם, עדותו של יוסי אולמרט, שחזר בו מהדברים שאמר בחקירתו במשטרה על כך שקיבל כספים מדכנר והוסיף כי אהוד עזר לו רק פעם אחת ואז ביקש שלא יטריד אותו יותר בנושא, הובילה את השופט רוזן לומר כי ייתכן שהדברים דווקא מחזקים את טענת התביעה. הוא שאל את יוסי אם ייתכן שאהוד אמר לו שלא יטריד אותו יותר מכיוון שכבר סייע לו באמצעות דכנר. ייתכן שהשופט יקבע כי די בדברים שאמר טלנסקי ובדברים שאמר יוסי אולמרט בחקירתו במשטרה לבסס את הטענות נגד אהוד. בשלב זה לא ברור לאיזה כיוון הפרקליטות נוטה בכל הקשור לכתב האישום נגד אולמרט.

המשפט אמור להתחדש ביום ראשון, לאחר שהשופט דוד רוזן לא אישר הפסקה בין פרשת התביעה לבין פרשת ההגנה. השופט גם הודיע כי יקצה יום חקירות אחד עבור כל אחד מהנאשמים. התביעה הודיעה כי תתקשה לעמוד בכך. "בתיקים מזעריים לעומת התיק הזה נותנים חודש ימים בין פרשת תביעה להגנה", אמר התובע יונתן תדמור, שביקש הפסקה בת שבועיים לפחות. אולם, השופט רוזן דחה את הבקשה, והחל מיום ראשון יחלו "גיבורי הפרשה" למסור את עדותם.

sheen-shitof

עוד בוואלה

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully