וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השריפה ליד מתקן אדם בשליטה, הבסיס שב לשגרה

13 צוותי כיבוי הועזקו לטפל בדליקה שפרצה סמוך לבסיס הצבאי שבאזור מודיעין. 4 חיילים נפגעו באורח קל משאיפת עשן. כעבור מספר שעות הכבאים השיגו שליטה בלהבות

גל השריפות נמשך: דליקה גדולה פרצה אמש (שני) סמוך לגדרות בסיס מתקן אדם שליד מודיעין ו-13 צוותי כיבוי פעלו להשיג שליטה על האש. הדליקה השתוללה ליד מחסן תחמושת ועקב העשן הסמיך והחשש שהאש תתפשט לתוך הבסיס הוחלט לפנות את חלקו הדרומי ולהעביר את החיילים למקומות מוגנים. בסך הכל נזקקו לטיפול רפואי ארבעה חיילים כתוצאה משאיפת עשן. שני נפגעי חרדה פונו לבית החולים אסף הרופא.

חייל שמשרת בבסיס סיפר אמש לוואלה! חדשות על התכונה במקום בעקבות הדליקה הגדולה. "יש עשרות כבאיות שמנסות להשתלט על האש התפשטה ביער הסמוך. יש ממש עשן סמיך בחלק הדרומי של הבסיס, אבל אני לא חושב שיש שהאש מסוגלת להגיע לתוכו", אמר. לדבריו, מפקדים החליטו לשחרר הביתה לחופשה חיילים שאינם חייבים להיות במתקן או בקורס - עד הבוקר. רק בסביבות השעה 23:00 הודיע גורם צבאי רשמי שהושגה שליטה על האש, ובבסיס הוכרזה חזרה לשגרה. מדובר בדליקה שנייה בדיוק באותו המקום בתוך 24 שעות, אך מוקדם מידי להעריך את מדובר בהצתה.

שריפה במתקן אדם, אפריל 2013. דרור עינב
כוחות הכיבוי בכניסה למתקן אדם/דרור עינב

מדובר בהמשך לרצף הדליקות המשתוללות בימים האחרונים בארץ כתוצאה מהחום הכבד הפוקד את האזור. רק אתמול בשעות הערב המאוחרות הצליחו מכבי האש להשתלט על דליקה שכילתה מאות דונמים בחבל לכיש. עם שוך הלהבות, נחשפו המראות הקשים סביב יישובי האזור. העשן שהתפזר גילה כתמים שחורים, במקומות שבהם היו עד הצהריים חורשות, צמחייה טבעית ואף כרמים ומטעים. בסך הכל עלו באש מאות דונמים של שטח ירוק שעתה הוא חרוך כולו.

לוחמי האש פעלו זמן רב תוך השקעת מאמצים גדולים להשתלט על הלהבות במיוחד באזור שבין בית גוברין והמושבים שקף ואמציה. במרבית המקומות הושגה שליטה על האש אך עדיין ישנם חלקי חורשות ושדות בוערים וכבאיות ממשיכות להגיע לאזורי הדליקה. במקביל פעלו לוחמי האש לכבות שריפות באזור מושב שחר וכן בשטח שממזרח לקריית גת ובשתי דירות בהן התלקחה אש בתוך העיר. לא נמסר על נפגעים אולם הנזק הוא רב.

שריפת קוצים פרצה אתמול באזור שיכון א' בטבריה. ארבעה צוותי כיבוי הוזעקו למקום, בניסיון להשיג שליטה על האש. כוחות משטרה פינו שלוש דירות מיושביהן מחשש להתפשטות העשן אליהן - אולם לא היו נפגעים. שריפת קוצים התלקחה גם בשטח פתוח ברחוב בוטקובסקי בחדרה. שני צוותי כיבוי הוקפצו כדי למנוע את התפשטות האש לבנייני המגורים הסמוכים. לא דווח על נפגעים.

sheen-shitof

עוד בוואלה

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
שריפה ליד בסיס מתקן אדם בשפלה. דרור עינב
כיבוי השריפה ליד מתקן אדם/דרור עינב

שישה צוותי כיבוי פעלו להשתלט גם על דליקת יער באזור אורה ועמינדב, סמוך לירושלים. במקום פעלו גם שני מטוסי כיבוי. בצומת אבן יהודה הסמוך לנתניה פרצה בצהריים שריפה, סמוך למוסד החינוכי ויצ"ו הדסים. בשל העשן הסמיך המשטרה פינתה את התלמידים שלומדים במוסד. צוותי כיבוי השתלטו על הדליקה. גם אתמול פרצה באזור זה שריפה שהביאה לפינוי המוסד.

שריפה בכביש 443. טלי מאייר
עשן מיתמר באזור כביש 443, הערב/טלי מאייר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully