וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: "שום שביתה לא תרתיע אותנו מלפעול"

24.4.2013 / 12:31

לאחר איומי ההסתדרות לשבות במחאה על הקיצוצים הצפויים אמר ראש הממשלה: "נביא לממשלה בשבוע הבא רפורמה להוזלת כלי הרכב הפרטיים ואחריה תבוא רפורמת ענק בנמלי הים"

צילום: באדיבות ערוץ הכנסת

על רקע איומיו של יו"ר ההסתדרות עופר עיני לפתוח בשביתה במחאה על תכנית הקיצוצים, אמר היום (רביעי) ראש הממשלה בנימין נתניהו כי "שום שביתה לא תרתיע אותנו". בדברים שנשא ביום הרצל בכנסת הודיע ראש הממשלה על לוח הזמנים של הרפורמות המתוכננות במשק, כאלה שוודאי יקימו עליו כמה מהוועדים החזקים בישראל.

נתניהו בכנסת: מי שפוגע בנו - דמו בראשו -עדכון פלייר קיים. ערוץ הכנסת
"יצרנו כלכלה מאוד ריכוזית, לא בהתאם לחזונו של הרצל", נתניהו/ערוץ הכנסת

"יצרנו כלכלה מאוד ריכוזית, לא בהתאם לחזונו של הרצל. אנחנו מחויבים לפתיחת הכלכלה לתחרות. אנחנו נגד מונופולים ודואופולים ובעד תחרות. אני מאמין ברפורמות שמפרקות מונופולים ונפעל בכיוון הזה, גם אם באיחור מסוים. אחרי הרפורמה בסלולר ו"השמים הפתוחים" שאישרנו, נביא לממשלה בשבוע הבא רפורמה נוספת להוזלת כלי הרכב הפרטיים בישראל ואחריה תבוא רפורמת ענק בנמלי הים בישראל שמטרתה להוזיל את המחירים של השירותים והמוצרים לכלל אזרחי ישראל. שום שביתה לא תרתיע אותנו מלבצע צעדים אלה לטובת כלל אזרחי ישראל. זה חיוני גם לבסס את כלכלת ישראל ולתת מענה לצרכים האחרים הגדולים שהרצל הטיב לראות", אמר נתניהו.

עוד בוואלה

מה אתם יודעים על המשפחות של הכדורגלנים? שחקו עכשיו.

לכתבה המלאה
עופר עיני במשרדי ההסתדרות, דצמבר 2012. יותם רונן
עיני/יותם רונן

יו"ר הסתדרות עופר עיני איים הבוקר להשבית את המשק, אם מתווה הקיצוצים שחלקים ממנו נכללים בטיוטת חוק ההסדרים שנחשפה אתמול לא תתבצע תוך תיאום והידברות עם הגוף שהוא עומד בראשו. "במידה שלא יתקיים משא ומתן מידי, ננקוט בכל האמצעים העומדים לרשותנו", איים עיני במכתב לראש הממשלה, בנימין נתניהו ולשר האוצר, יאיר לפיד.

עיני כתב עוד כי בהצעת התקציב קיימות "גזרות כלכליות קשות שיש בהן לפגוע במצבו הכלכלי של ציבור העובדים והגמלאים, ציבור הנאנק כעת תחת עול כבד ומהווה את מעמד הביניים כמו גם את המעמד הנמוך. אנו מתנגדים בכל תוקף לדרך התנהלות חד צדדית זו ולכל פגיעה בציבור העובדים והגמלאים. אין מי שיגן על מאות אלפי עובדים אלו ומשקי הבית שהם מכלכלים בעמל כפיהם והן שמים מבטחם בהסתדרות כי היא תגן עליהם ותעמוד על זכותם לחיות ולהתפרנס בכבוד. היה ופנייתנו זו לא תיענה לאלתר, בדעתנו לנקוט בכל האמצעים העומדים לרשותנו לשם הגנה על זכויות העובדים ולמניעת פגיעה בציבור העובדים והגמלאים".

חלקים ממתווה הקיצוצים של האוצר נחשפו

ערוץ 10 פרסם אמש את טיוטת חוק ההסדרים, שבראש סעיפיו הרבים, המתפרשים על פני 150 עמודים, הדרישה להפחית במחצית את המימון למוסדות חרדיים שאינם מוכרים על ידי המדינה ואינם מלמדים את לימודי הליבה. על פי טיוטת החוק, המוסדות שיהיו זכאים לסבסוד יחויבו ללמד לפחות 55% מלימודי הליבה ולהשתתף בבחינות המיצ"ב.

צעד נוסף שנכלל בטיוטת החוק הוא ביטול קצבת הנסיעה לעובדי המגזר הציבורי, והחלפתה בנסיעות בחינם בתחבורה הציבורית. כמו כן, שיטת סבסוד מעונות היום צפויה להשתנות, ובהתאם לכך יידרשו שני ההורים להשתלב במעגל העבודה, שלא כמו היום, כאשר מספיק שהורה אחד ישתלב במעגל העבודה, או לכל הפחות שיהיה רשום בלשכת האבטלה. כמו כן, גם הזכאות להנחה בארנונה צפויה להיות בכפוף להשתלבות במעגל העבודה.

עוד עולה מהטיוטה כי אחד מצעדי ההפרטה יתבטא בתעשייה הביטחונית. על פי ההצעה המתגבשת, 20% ממניות "רפאל" והתעשייה האווירית, ש-100% מהן מצויות בידי המדינה – יועברו לידי הציבור. כמו כן מספר תאגידי המים, כ-100 גופים, יצומצם ל-15 בלבד. עוד הוזכרו הקלות בייבוא חלקי חילוף לכלי רכב, שצפויות להשפיע באופן דרמטי על תעשיית המוסכים המורשים. כמו כן, החוק צפוי ליישם את המלצות הוועדה להוזלת המזון, כך שחלק מהמוצרים הבסיסיים יהיה בפיקוח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully