וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: "צפון קוריאה משנעת טילים כדי להטעות"

גורמי מודיעין דרום קוריאנים מסרו כי הצפון מתכנן שיגור טילים שנמצאים בחוף המזרחי, אך הוא מזיז את מיקומם כדי לסכל את מאמצי המודיעין. "דרוש מעקב קרוב"

צילום: רויטרס, עריכה: רן מנחם

(צפו בשר ההגנה האמריקאי מעדכן על המתיחות עם צפון קוריאה, אתמול)

צפון קוריאה משגרת מסרים מאיימים – ומבלבלים: סוכנות הידיעות הדרום קוריאנית "יונהאפ" דיווחה היום (חמישי) כי צפון קוריאה משנה תדיר את מיקומם של הטילים ששינעה לחופה המזרחי, על רקע הדיווחים לפיהם בכוונתה לבצע ניסוי רביעי בטיל בליסטי. זאת בניסיון לפגוע במאמצי איסוף המודיעין של יריבותיה. גורמי מודיעין בסיאול מסרו לסוכנות הידיעות הדרום קוריאנית כי על פי הניתוח המודיעיני, הצפון העביר שני טילים היו מוסתרים במחסן באחת מערי הנמל. "יש עדות לכך שהצפון יכול לשגר טילים בזמן הקרוב", אמר גורם מודיעיני, "אך הצפון מעביר טילים שוב ושוב, והדבר דורש מעקב קרוב".

בלונדון ייפגשו היום שרי החוץ של מדינות ה-G8 ושם צפוי הנושא לעמוד המשבר בקוריאה בראש סדר העדיפויות. יפן, שכבר הציבה שלוש סוללות פטריוט להגנה מפני טילים סביב טוקיו, צפויה ללחוץ להגיע להסכמה לגבי התמודדות עם האיומים מצפון קוריאה. גורמים ביטחוניים בארצות הברית אמרו הלילה כי הם "בטוחים למדי" שצפון קוריאה מתכננת שיגור בלתי-נמנע של טילים לטווח בינוני. רשת NBC ציינה בדיווח שלה בנושא כי ההערכה מתיישבת עם אזהרות קודמות של דרום קוריאה, ולפיהן הסיכוי שפיונגיאנג תממש את איומיה "גבוה מאוד".

שליט צפון קוריאה קים ז'ונג און ובכירים בצבאו, 29 במרץ 2013. רויטרס
מבלבל את האויב? מנהיג צפון קוריאה, קים ג'ונג און/רויטרס

אתמול שיגר שר ההגנה האמריקאי, צ'אק הייגל, מסר מזהיר לכיוון צפון קוריאה, על רקע איומיה נגד ארצות הברית ודרום קוריאה. "צפון קוריאה, עם הרטוריקה התוקפנית שלה ופעולותיה, גולשת לעבר קו גבול מסוכן", אמר הייגל במסיבת עיתונאים של משרד ההגנה בנוגע לתקציבו לשנת 2014. "הפעולות והמילים שלהם לא עזרו להפיג את המצב המתוח". הייגל הבהיר כי לארצות הברית יש את היכולת להגן על אזרחיה ועל אזרחי בעלות בריתה מפני כל פעולה שצפון קוריאה עלולה לנקוט.

במקביל, האדמירל האמריקני סמואל לוקליר אמר כי אם תערוך צפון קוריאה ניסוי רביעי בטיל בליסטי, ארצות הברית מסוגלת ליירט טיל כזה, אך ייתכן שתבחר שלא לעשות זאת, כדי לא להצית עימות. האדמירל לוקליר, מפקד הכוחות האמריקנים במזרח אסיה, דיבר בפני הקונגרס האמריקני. "אם היה מדובר בהגנה על ארצות הברית או אחת מבעלות בריתה, בהחלט הייתי ממליץ על יירוט", הבהיר האדמירל. הכוחות המשולבים של ארצות הברית ודרום קוריאה העלו אתמול את רמת הכוננות לדרגה "watchcon 3", השלישית בחומרתה בסולם של ארבע דרגות. רמת הכוננות מצביעה על כך שקיים איום כלפי הכוחות ובעקבות כך תוגברו יחידות המודיעין בכוח אדם נוסף. כמו כן דרום קוריאה הפעילה כוח חירום העוסק בניטור, איסוף ועיבוד מידע מצפון קוריאה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully